R roli skrev:
Jag har vagnen, köpt för ett antal år sedan på något "rearäjs" som C.O hade då. Helt ok vagn som sväljer många verktyg och funkar bra. Kanske inte den allra högsta klassen på lådornas utdragsskenor men helt ok.
Tack för info. Tror inte jag har så höga krav egentligen. Vagnen kommer mest stå still och vill mest ha förvaringsyta då verktygen ligger i lådor på olika ställen idag. Hade varit skönt att ha allt på samma ställe.

blaxx blaxx skrev:
Någon som testat? Skulle verkligen behöva lite förvarning.
Jag tror det finns någon gammal tråd om just den?
Jag köpte en för ett antal år sedan. Nästan allt cotech sitter som lösa klistermärken så går att göra ganska diskret om man så vill.
Jag tycker den är bra men utan "insatser" för verktygen diver det omkring lite i lådorna när man öppnar och stänger, men är nog inte unikt för denna vagn.
Känns rimligt robust tycker jag, min står (hittills) mest på en plats men med möjlighet att flytta utan när man behöver komma åt något bakom.

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
blaxx blaxx skrev:
Tycker personligen att det är den bästa vagnen i prisklassen jag testat.. Ingen jag känt på som kostat ungefär lika mycket har känts bättre, snarare tvärt om.. Markant sämre oftast.

Det sagt är det ju ingen snap-on vagn, men skulle lätt köpa en till! En polare har ett par av samma modellen fast blå, från innan de bytte färg, och de har hängt med fint i 15 år eller nåt nu

Läs recensionerna på classes sida, de sammanfattar det rätt bra.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
engs
blaxx blaxx skrev:
Har den men många år sen nu så kanske inte samma lika. Fungerar bra.

Hade en hylsnyckelsats i sån hård plastväska, var aldrig riktigt nöjd med den. Verktygen är OK men inte själva väskan då verktygen ramlade ut sina fästen ibland osv.

Denna delade jag på, dvs tog bort locket från basen så man fick två delar. Samt har jag för mig fick ta bort diverse överflödig plast med dremmel. Så gick de sen ner precis i varsitt av de smalare facken i vagnen.

Redigerat:
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
lerpoel
Jag har en Cocraft-vagn och en Bahco (den som Classe säljer) och jag tycker nog Cocraft-vagnen är snäppet bättre på det mesta. Lådorna glider bättre och kräver inte så mycket kraft att öppna och stänga.

Dessutom har cocrafts topplåda en mer användbar layout än Bahcos. För mina behov åtminstone.

• Gilla
blaxx och 1 till
  • Laddar…
B
Makitas rakslip DGD800Z till bra pris på Amazon.
https://amzn.eu/d/3xRIASf

Makita DGD800Z rakslip, sladdlös, svart/blå, 26000 varv/min, 18V, på Amazon med 26 % rabatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
trojlee
  • Laddar…
10˚ - 40˚

En väldigt fin hörnjigg!
Made in Sweden.
Hittas på Tradera!

Dag

Grå hörnjigg med flera delar, märkta med vinklar från 10° till 40°, ligga på ett vitt underlag. Tillbehör för träbearbetning eller konstruktion.
Skapa konto

Grå hörnjigg med justerbara vinklar mellan 10˚-40˚, tillverkad i Sverige, placerad på en vit yta.
Skapa konto

Hörnjigg i metall för fräsning med bord- och handöverfräs, inkluderar vinklade delar och små skruvar, tillgänglig på Tradera.
Skapa konto

• Gilla
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
Redigerat:
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
Skulle kosta ungefär 10kr att skriva ut i PLA+. Circus 20 i ABS.

Står det något vilket material den är utskriven i...? Står det öht ATT det är en 3d utskrift? Eller försöker säljaren på sig en riktig fuling?

Fast nu är det ju mer än filamentet som kostar vid en utskrift.

• Gilla
Big builder och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Fast nu är det ju mer än filamentet som kostar vid en utskrift.
Mjo visst... Förmodar att det är strömmen du tänker på? Min drar ungefär 210W vid PLA utskrifter, elpriset har senaste tiden legat runt 40öre/kwh i snitt, varje mall tar med mina standardinställningar 2h20min att skriva ut, så vi kan vara generösa och säga att det tar 19h för alla, basen skulle ta 4h57min, vi rundar det till 5. Så vi pratar alltså bra precis 24h tidsåtgång. Lite rundad avräkning så förbrukar vi då 5000Wh, eller 5kWh, till den enorma summan av... 2kr

Redigerat:
Och kanske lite arbetstid, avskrivning av utrustning mm…

• Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Och kanske lite arbetstid, avskrivning av utrustning mm…
Det tog mig 2min att ladda ner modellerna och slica dom .... Dåligt argument här.
Det hade varit skillnad om säljaren designat den själv, men så är ju uppenbarligen inte fallet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.