Tycker man om äldre verktyg för trä kan det kanske löna sig att göra ett besök på Hanverksarvet i Mörtnäs på Värmdö.
Dag


Äldre träverktyg som hyvlar och stämjärn i en arbetsmiljö på Hantverksarvet i Mörtnäs, Värmdö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
trycklös och 2 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Tycker man om äldre verktyg för trä kan det kanske löna sig att göra ett besök på Hanverksarvet i Mörtnäs på Värmdö.
Dag


[bild]
Hur är priserna där? Hade det funnits en sån loppis här nere, med rimliga priser, så hade den vart tom...
 
MathiasS MathiasS skrev:
Proffsmagasinet ville att jag kontaktade ARN för att driva detta vidare, så då gör jag väl det.
Eftersom Proffsmagasinet orderbekräftade och drog pengar så har ni ingått ett avtal.

Nu ägs ju Proffsmagasinet av Ahlsell så det var nog inte meningen att sänka priset med 50% utan snarare som vanligt öka listpriset med 500% …
 
  • Gilla
Peter #11
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Hur är priserna där? Hade det funnits en sån loppis här nere, med rimliga priser, så hade den vart tom...
Vet inte men jag tänkte svänga in om på söndag. Ligger i samma kvarter som jag bor.
Några önskemål? Jag kan ta lite bilder om det är något speciellt och kolla priserna.
Dag
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Eftersom Proffsmagasinet orderbekräftade och drog pengar så har ni ingått ett avtal.

Nu ägs ju Proffsmagasinet av Ahlsell så det var nog inte meningen att sänka priset med 50% utan snarare som vanligt öka listpriset med 500% …
Ja jag tycker det verkar som att rättspraxis är tydlig i detta fall.
 
Men, vad exakt tror du att du får ut av att anmäla till ARN? Min erfarenhet av ARN och produkter är att man bara får pengarna tillbaka - men det har du ju redan fått.

Dessutom har proffsmagasiet säkerligen en klausul i köpeavtalat som reserverar dom från felskrivning, slutförsäljning osv osv. Orderbekräftelsen och penginadragningen är ju automatisk, så det betyder säkert inte speciellt mycket rättsligt. Skillnad hade det varit om du fått en leveransbekräftelse - men inte fått varan.
 
L Lucif3r skrev:
Men, vad exakt tror du att du får ut av att anmäla till ARN? Min erfarenhet av ARN och produkter är att man bara får pengarna tillbaka - men det har du ju redan fått.

Dessutom har proffsmagasiet säkerligen en klausul i köpeavtalat som reserverar dom från felskrivning, slutförsäljning osv osv. Orderbekräftelsen och penginadragningen är ju automatisk, så det betyder säkert inte speciellt mycket rättsligt. Skillnad hade det varit om du fått en leveransbekräftelse - men inte fått varan.
Ja man har en klausul som har för avsikt att skydda dem mot felaktiga priser, men sådana gäller inte om de strider mot konsumentlagstiftningen. Min förväntan är att ARN tar företaget i örat och att de sedan följer ARNs beslut som ska säga att företaget är skyldigt att fullfölja avtalet.

Om orderbekräftelsen är automatiskt eller inte spelar ingen roll, det är företagets huvudvärk. Det är då vi ingår i ett avtal. Leveransbekräftelsen föreslår jag är ointressant, vi har redan ett avtal vid den tidpunkten och under dessa förutsättningar får företaget ensidigt inte avbryta avtalet.
 
  • Gilla
Peter #11 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.