MathiasS MathiasS skrev:
sedärja, dörren var stängd nu. Får se om det kommer något då....

I annat fall kanske du köper den jag får istället då, jag undrar vad fasen jag gjort när jag ser denna bild. Förhoppningsvis är det bara perspektiven som är lite skeva här, och att sågen faktiskt har rätt normala proportioner som jag minns från någon affär för länge sedan.

[bild]
Äh vad då? Den där är ju oumbärlig om man vill kapa två fasadbrädor i bredd samtidigt. Hur skulle man annars göra?
 
Induktionsvärmare, beställd 28 sept, landade vid dörren i dag.
Har kollat på många videos och nu när jag inte får loss bromsoken bak (aldrig bytt belägg sedan 2011) så letade jag upp billigaste (1906 kronor landad vid dörren) av nya modellen med snäpplås.
https://www.aliexpress.com/item/1005007096837310.html
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Induktionsvärmare, beställd 28 sept, landade vid dörren i dag.
Har kollat på många videos och nu när jag inte får loss bromsoken bak (aldrig bytt belägg sedan 2011) så letade jag upp billigaste (1906 kronor landad vid dörren) av nya modellen med snäpplås.
[länk]
Har en likadan minus snäpp-låset, haft några år nu. Vetefan hur jag överlevde utan en tidigare 😁

edit: ett tips dock.... Saker är varma även om dom inte SER varma ut ;) Något jag fortfarande inte riktigt lärt mig 😂
 
  • Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
Saker är varma även om dom inte SER varma ut
Jag har en skitbara värmekamera till vettigt pris som mäter upp till 600 grader som jag använder för sånt🤓
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Äh vad då? Den där är ju oumbärlig om man vill kapa två fasadbrädor i bredd samtidigt. Hur skulle man annars göra?
Det är inte sällan som jag faktiskt vill kapa längre än 10" klarar av. Sällan är det dock tjockleken som är "problemet". Sedan vill jag ha högt monterad motor + mjukstart + vinkla åt båda hållen.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är inte sällan som jag faktiskt vill kapa längre än 10" klarar av. Sällan är det dock tjockleken som är "problemet". Sedan vill jag ha högt monterad motor + mjukstart + vinkla åt båda hållen.
Jag reagerade också på bilden 😅. Måste ju va en liten gubbe på bilden.. hoppas jag.
Jag högg också på köpknappen så jag får tacka för tipset!
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Induktionsvärmare, beställd 28 sept, landade vid dörren i dag.
Har kollat på många videos och nu när jag inte får loss bromsoken bak (aldrig bytt belägg sedan 2011) så letade jag upp billigaste (1906 kronor landad vid dörren) av nya modellen med snäpplås.
[länk]
Berätta gärna hur den är sen
L Lucif3r skrev:
Har en likadan minus snäpp-låset, haft några år nu. Vetefan hur jag överlevde utan en tidigare 😁
Har du stött på några begränsningar? Tex. duty cycle på 1min/5min eller nått liknande.

Finns på Amazon för 1.971kr. Sett de som en skräpprodukt till de priserna, men din fungerar alltså bra?

https://www.amazon.se/Rotatable-Hea...etic+induction+heater+kit+1100w,aps,93&sr=8-1
 
M Magnus Larsson skrev:
Jag reagerade också på bilden 😅. Måste ju va en liten gubbe på bilden.. hoppas jag.
Jag högg också på köpknappen så jag får tacka för tipset!
Finns väl en anledning till att den väger 32kg. "Its a real beast" som de sa på en video jag såg om den😄
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det är ju proffsmagasinet, förvänta dig inte att någon får nått.. jag har beställt saker som de påstod fanns i lager men som sen aldrig fick nått leveransdatum.. de bara sköt det framför sig....

Edit: saker som de sänkt pris på alltså..
Min har iaf skickats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.