3 870 245 läst · 13 067 svar
3870k läst
13,1k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Japp. Men den är fortfarande på väg; ligger på PostNords terminal men skall levereras ut på måndag.Sthlm1891 skrev:
Jag tittade på Prisjakt när det begav sig såg då och att den då hade legat på det låga priset sedan- ungefär 24 oktober hos Duab. Tittar man nu, så är det mellan den 17 och 31 oktober som den var nedsatt hos Duab.
Den var även nedsatt hos Duab under slutet av 2018 och en bra bit in på 2019 och en stund under 2020 verkar det som.
2018: https://www.facebook.com/DUABHUSET/photos/superkampanjspara-över-10-000-när-du-köper-en-metabo-bordcirkelsåg-ts-36-18-ltx-/2286300324745412/
De bör väl ha sållt en del under de två veckorna i år, vad vet jag. Det var en ren slump att jag såg den, när jag landade i "Duab Deals" efter att ha letat efter en 18V Metabo borrrhammare.
Om man är sugen och inte har bråttom, så kan man fråga Duab om/när de kommer ha ett liknande erbjudande, är själv nyfiken på hur det kommer sig att de kan gå ned så mycket. Först tror jag att sågen var ren 36V, men att de sedan gjorde om den för två seriekopplade 18V. Kanske var 2018 års kampanj en slags introduktion av 2x18V och att den nu är på väg att ersättas av något annat. I alla fall låter mer än 50% rabatt lägre än deras inköpspris, så det bör ha varit någon kampanj som Metabo själva var involverade i (eller kanske en utförsäljniing inför en uppdaterad modell?).
Redigerat:
Kanske ett fynd. Synd man varken har pengarna eller platsen. Lite intressant från auktionsbeskrivningen:G Greger_08 skrev:
"Inte startad eller funktionstestad. (Det finns ingen ström i lokalen)
Observera!
Det krävs behörig elektriker för nedmontering."
Är väl inget konstigt i sak men såg lite kul ut.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 905 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 905 inlägg
9,95kr eller 995?ullberg skrev:
Har inget Bauhaus eller hornbach i närheten. Men varje gång jag har vägarna förbi så har de aldrig några bra readeals. Tänk om man kunde ha lite tur någon gång!