10 kr för robotgaraget stämmer.

Annars var det ont om verktyg. Det fanns en Ryobi grästrimmer för typ halva priset, men det var nog det.

I övrigt sålde de ut laminatgolv, klinker, blandare, duschväggar, plastblommor, några bubbelbadkar och gasolgrillar för 50-70-90%.
 
M Msarps skrev:
Var förbi i lördags i jakt på en av de här toastolarna. Gick bet då. Men som sagt de verkar lasta in prylar löpande så kanske kommer fler chanser. Stod travar med bland annat toastolar lite varstans i butiken utan priser eller skyltar.
Tacksam för tips om nytt tillfälle dyker upp!
Jag frågade snällt och fick en annan toalettstol till fyndpris.
H Hans G2 skrev:
10 kr för robotgaraget stämmer.

Annars var det ont om verktyg. Det fanns en Ryobi grästrimmer för typ halva priset, men det var nog det.

I övrigt sålde de ut laminatgolv, klinker, blandare, duschväggar, plastblommor, några bubbelbadkar och gasolgrillar för 50-70-90%.
Reaskylt för lagerrensning, gult Ryobi-grästrimmers, staplade lådor, sänkt pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reaskylt för Ryobi grästrimmer RLT6130, 600W, lagerrensning. Prissänkt från 899 till 499 SEK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MLindstrom och 1 till
  • Laddar…
Sågbord för 299:-
4st kvar på Lidl Enköping
Verktyg på hylla i butik, prisskylt, förpackade maskinstativ, reavaror, röd och svart, inomhusbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
E Etnoy skrev:
Bosch biturbo gersåg.

Bosch Professional BITURBO Cordless Cutting and Miter Saw GCM 18V-216 D (Saw Capacity 66 x 305 mm, incl. 1 x Circular Saw Blade, 2 x Workpiece Supports, Dust Bag, Clamp)

-34% kr3,823.29

[länk]
Är denna bättre än gcm 8sjl? 😊
 
F Fixarjon skrev:
Är denna bättre än gcm 8sjl? 😊
Den går på batteri så bygger man off grid är den ovärderlig.
 
F Fixarjon skrev:
Är denna bättre än gcm 8sjl? 😊
Det är som en SDE fast batteridriven.
Kan lutas åt båda hållen.
Bosch Professional, batteridriven kap- och geringssåg, funktioner, webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så ja strået vassare än SJL, och batteridriven.
 
  • Gilla
Fixarjon
  • Laddar…
G Gudahov skrev:
Metabo 18V/36V bordsåg hos Duab.

Just nu har Duab sin "Duab deals" med en del bra erbjudanden. Jag fastnade för kanske marknadens bästa batteridrivna bordsåg: TS 36-18 LTX BL 254, vilken i detta utförande levereras med 4st 8,0 Ah batterier, 2 laddare och en väska (till batterier och laddare).

Sågen kostar i vanliga fall runt 21-22 000:-, men säljs hos Duab för 10 969:-!

Googlar man kan man se att Duab haft liknande erbjudanden på denna såg i omgångar de senaste åren. Har sneglat på Bosch batterisåg sedan två år, men tyckt att den varit för dyr (drygt 8000:- exklusive batterier och bord). Har aldrig noterat Metabos såg tidigare eftersom den legat utanför vad jag är beredd att betala.

Men med 4 st 8,0 Ah batterier (som kostar runt 2000:-/styck), inbyggt stativ med hjul, inbyggd cyklondammsugare (!!) med påse och att det är en 36 Voltmaskin för "bara" 11 000:- så var det en nobrainer för mig. Beställde och därefter står det att de är slut i lager hos Duab. Men den finns kvar som "Duab Deals" och på översiktsidan står det att det är 5-7 dagars leveranstid.

(Jag bygger hus och får om en månad ett "inomhus" att jobba i och det mer trevliga snickeriarbetet kan börja. Skönt då med en bordsåg med bl.a. inbyggd dammsugare och som är enkel att flytta runt.)

[länk]
Fick maskinen idag. Det var uppenbart ett demoex; har stått i Duabs butik. Men inte körd - batterierna i originalkartong och tomma. Såvitt jag kan se var allting med och fungerar felfritt. Dock fick jag fel "nyckel" för att byta sågklinga.

Enligt Duab så var detta troligen ett enda exemplar - demoexemplaret- och att det var koncernens datorsystem som såg att sågen "legat för länge" och automatiskt sänkte priset till under inköpspris.

Möjligt att det är så. Hursomhelst så ägs tydligen Duab av Bygghemma och ingår i samma koncern som Hylte Lantmän och ett par andra verktygsföretag. De delar datorsystem.

I alla fall. Om det Duab säger stämmer - att deras system ibland pushar ut prylar som systemet bedömer vara "för gamla" så är det en intressant information för oss "verktyg till bra pris"-jägare.

Å andra sidan så har Duab tidigare haft kampanjer på denna såg till halva priset; och de har uppenbart inte varit automatgenererade av ett datorsystem. Detta skulle kunna tala emot utsagan att detta var en engångsföreteelse.

Nedan en bild från en kampanj år 2018, då Metabosågen också kostade över 21000:-.

Det SKULLE ju kunna vara så att Duab har kvar den sågen jag köpte ända sedan 2018 och att prissättningen på 10 969:- just kom sig av att de köpte in en massa sågar till billigt pris för fem år sedan. Och nu var det dags att bli av med den här gamla surdegen. :) Hursomhelst, jag är nöjd.

P.S. På maskinen kunde jag inte hitta något tillverkningsdatum. Men batterierna; 06/2000. Så det var troligen ett engångstillfälle, där de ville bli av med ett gammalt butiksex (men inte från 2018-kampanjen utan en senare). Märkligt ändå att ingen annan slagit till på de 10 dagar innan som jag slog till.
 
  • Reklam för Metabo bordscirkelsåg med rabatterat pris och man i arbetskläder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Jöggebo och 7 till
  • Laddar…
Dagens morgonstund har 50 % på alla maskintillbehör i mun. Sen noterade jag att man fått påfyllning av Essbox original och mini.

Gäller endast Bauhaus Bromma
 
  • Lagerröjning i verktygsaffär: Skylt annonserar 50% rabatt på maskintillbehör. Verktyg, hyllor syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett varuhus med verktygstillbehör på rea, välorganiserade hyllor, ingen människa i sikte, industriell atmosfär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
FreQa och 2 till
  • Laddar…
M MLindstrom skrev:
Dagens morgonstund har 50 % på alla maskintillbehör i mun. Sen noterade jag att man fått påfyllning av Essbox original och mini.

Gäller endast Bauhaus Bromma
Det stod att rabatten redan var avdragen och jag dubbelkollade med personal. Det var flera tillbehör som jag var intresserad av som var mycket nära ordinarie priser.
 
  • Gilla
Bäckström92
  • Laddar…
D dgh skrev:
Det stod att rabatten redan var avdragen och jag dubbelkollade med personal. Det var flera tillbehör som jag var intresserad av som var mycket nära ordinarie priser.
Nu handlade jag ingenting, men jag skulle kollat upp ord.pris på hemsidan och går den inte in för halva det i kassan så får personalen på verktygsavdelningen lösa det.
 
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
Inga verktyg, makita för bra priser? 🙂
Badrumsmöbler?

Måste lura med tanten dit på fredag 😄
 
M MLindstrom skrev:
Dagens morgonstund har 50 % på alla maskintillbehör i mun. Sen noterade jag att man fått påfyllning av Essbox original och mini.

Gäller endast Bauhaus Bromma
Vad innebär maskintillbehör?


/Jocce
 
D dgh skrev:
Det stod att rabatten redan var avdragen och jag dubbelkollade med personal. Det var flera tillbehör som jag var intresserad av som var mycket nära ordinarie priser.
Jag var där i helgen, allt som är borttaget till utförsäljningsavdelningen verkar funka, annat (i mitt fall köpte jag t.ex. handskar) verkar det vara random om det är avdraget eller inte, så man får kolla och så löser dom det i kassan...oavsett vad det står så att säga...


/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Vad innebär maskintillbehör?


/Jocce
sågblad, borrar etc.
 
  • Gilla
MLindstrom och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.