SamiHus SamiHus skrev:
Lefeld har billig spikpicka, Bosch GNH 18v-64 solo för 369 euro. Kan dock inget om dessa så tipset gäller enbart priset🤣.

[länk]
Fast det är ingen spikpistol, utan en 16g dyckertpistol. Bra dimension för dyckert iofs, men den går inte att använda för att spika ihop lastbärande konstruktioner.
 
DEn står på min villhöverlista men euron är hög så landar på 4400 sen tillkommer frakt och då närmar det sig Amazonpris😎.
Bra tips! Är dålig på att kika på *.de sidorna
 
  • Gilla
Bosebo
  • Laddar…
J
Guzzi Guzzi skrev:
Japp. Vi köpte ett par extra som vi kommit fram till att vi inte har användning av. Jag skickar ett pm till dig.
Jag är också ute efter ett par Peltor om det finns fler ex ute i stugorna..
 
M MLindstrom skrev:
Dagens lunch presenteras av den här skitbra dealen från Gustavsberg
Ska eventuellt till Stockholm i dagarna, men gissar att toastolarna är slut, eller någon som vet?
 
nimhed nimhed skrev:
Ska eventuellt till Stockholm i dagarna, men gissar att toastolarna är slut, eller någon som vet?
Tipset är: Åk in och kolla. Det varierar från dag till dag, och de fyller på med olika saker / nya av gammalt osv.

Enligt "överhörning" mellan Personal och annan kund så kommer även saker från andra Bauhausvaruhus till denna utförsäljning.


/Jocce
 
  • Gilla
PeterJeffrey och 1 till
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Ska eventuellt till Stockholm i dagarna, men gissar att toastolarna är slut, eller någon som vet?
Var förbi i lördags i jakt på en av de här toastolarna. Gick bet då. Men som sagt de verkar lasta in prylar löpande så kanske kommer fler chanser. Stod travar med bland annat toastolar lite varstans i butiken utan priser eller skyltar.
Tacksam för tips om nytt tillfälle dyker upp!
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
G Gudahov skrev:
Metabo 18V/36V bordsåg hos Duab.

Just nu har Duab sin "Duab deals" med en del bra erbjudanden. Jag fastnade för kanske marknadens bästa batteridrivna bordsåg: TS 36-18 LTX BL 254, vilken i detta utförande levereras med 4st 8,0 Ah batterier, 2 laddare och en väska (till batterier och laddare).

Sågen kostar i vanliga fall runt 21-22 000:-, men säljs hos Duab för 10 969:-!

Googlar man kan man se att Duab haft liknande erbjudanden på denna såg i omgångar de senaste åren. Har sneglat på Bosch batterisåg sedan två år, men tyckt att den varit för dyr (drygt 8000:- exklusive batterier och bord). Har aldrig noterat Metabos såg tidigare eftersom den legat utanför vad jag är beredd att betala.

Men med 4 st 8,0 Ah batterier (som kostar runt 2000:-/styck), inbyggt stativ med hjul, inbyggd cyklondammsugare (!!) med påse och att det är en 36 Voltmaskin för "bara" 11 000:- så var det en nobrainer för mig. Beställde och därefter står det att de är slut i lager hos Duab. Men den finns kvar som "Duab Deals" och på översiktsidan står det att det är 5-7 dagars leveranstid.

(Jag bygger hus och får om en månad ett "inomhus" att jobba i och det mer trevliga snickeriarbetet kan börja. Skönt då med en bordsåg med bl.a. inbyggd dammsugare och som är enkel att flytta runt.)

[länk]
Fick du igenom köpet till det priset? För nu står det att den kostar 21 115 kronor istället för 22 853 kronor.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Ja det är synd att man inte bor i närheten av Uddevalla...
[länk]
6300 plus moms och slagavgift? Ser inte att de där prylarna är värda 8-9000 spänn för någon som inte har en Bahco-fetish ... 😂
 
  • Gilla
xxx.maws och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
6300 plus moms och slagavgift? Ser inte att de där prylarna är värda 8-9000 spänn för någon som inte har en Bahco-fetish ... 😂
Låg på typ 1700igår.
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Cheesen
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
6300 plus moms och slagavgift? Ser inte att de där prylarna är värda 8-9000 spänn för någon som inte har en Bahco-fetish ... 😂
Låg på 1700 när jag postade....
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Låg på 1700 när jag postade....
Köpa verktyg på auktion brukar sällan bli "billigt".
 
  • Gilla
xxx.maws och 5 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Låg på 1700 när jag postade....
Anade nästan det..👍
Det var mer slutpriset jag reagerade över...
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
T
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det var mer slutpriset jag reagerade över...
Det är du inte ensam över, lättare att göra fynd på bauhaus/hornback/valfritt gubbvaruhus än på auktion :D

(inte ett dugg bitter över att ha blivit överbjuden med nästan 200% på auktion nu på morgonen :D :D )
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.