Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tipset när det gäller Autodoc är att lägga sakerna man behöver i varukorgen och vänta på lägsta pris. (Om man kan) ... Just idag var faktiskt 45% på bildelar "billigt", hade en huvudcylinder till kopplingen i korgen, och med 41% rabatt kostade den 250 spänn.. senare dök 45% upp, så det blev ett köp på 232 spänn...
Samma sak på trodo kostar 276 kr i ordinarie pris..

Jag har dock varit med om att 41% rabatt (vilket dyker upp några gånger i veckan) kostat lika mycket som ingen rabatt alls, eftersom de ändrar priset hela tiden.
Ja jag såg det på verktygen, dyrare än Amazon trots 45% "rea".

Så jag får använda fälgkors som vanligt när jag byter mina skivor 😄
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
M
F F_man skrev:
Såg att autodoc har 45% på stora delar av sortimentet idag.

Verktygen (kollade lite på tryckluftsverktyg) var inte särskilt billiga.

Däremot bromsskivor och belägg är jäkligt billigt nu. Fick fatt på Bosch skivor+belägg för både fram & bakaxel, gick på 2000kr.

De flesta reservdelar ligger bra till i pris ser det ut som.
Lycka till att få några Bosch delar från dem, de ersätter med sitt egna kina märke som de har högre pris på och så heter det att du fått bättre produkter…
Är ett gäng ryssar (boendes i Berlin) som står bakom så vem är förvånad?
 
Jag fick original Brembo-skivor och belägg när jag beställde senast vid årsskiftet i vart fall.
 
Jag har aldrig fått något utbytt, alltid det jag beställt.
 
Inte jag heller 🤷🏻‍♂️
 
M
F F_man skrev:
Ja jag såg det på verktygen, dyrare än Amazon trots 45% "rea".
Beställ inget från Amazon som du behöver i närtid! De har blivit helt kassa, varje order så är det någon sak som de inte skickar och som bara ligger kvar och slaskar trots att det står att de finns i lager. Rekordet än så länge är en mikrovågsugn från Amazon Warehouse som jag avbokade efter ett år.

Och lyckas de skicka så slår Airmee sönder paketen så de går i retur och man trodde att de kunde kreditera utan att man skall behöva tjata men icke!

Amazon duger numera bara för att prismatcha mot hos Hornbach!

Beställt 30:e Juni:
En skärmdump från en e-handelswebbplats som visar en ej skickad beställning på Bosch Professional utrustning.
Beställt 11:e Juli
Skärmdump av onlineköp, Bosch Professional BT 250 Stativ, förväntad leveransdatum, köpalternativ.
Båda står som Auf Lager och skall komma den 31/7 om man beställer inom 19 timmar!
 
Du måste ha exceptionell otur med dina beställningar från olika handlare som blir utbytta till andra produkter av ryska maffian, försenade och sönderslagna.

Jag beställer ofta av amazon och aldrig råkat ut för det du beskriver. Du kan ju dessutom välja fraktsätt om du vill.

Men låt nu tråden handla om tips för böfvelen!
 
  • Gilla
AndersPS och 8 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Beställ inget från Amazon som du behöver i närtid! De har blivit helt kassa, varje order så är det någon sak som de inte skickar och som bara ligger kvar och slaskar trots att det står att de finns i lager. Rekordet än så länge är en mikrovågsugn från Amazon Warehouse som jag avbokade efter ett år.

Och lyckas de skicka så slår Airmee sönder paketen så de går i retur och man trodde att de kunde kreditera utan att man skall behöva tjata men icke!

Amazon duger numera bara för att prismatcha mot hos Hornbach!

Beställt 30:e Juni:
[bild]
Beställt 11:e Juli
[bild]
Båda står som Auf Lager och skall komma den 31/7 om man beställer inom 19 timmar!
Kan tyvärr bara bekräfta. Beställde en Bosch giraff när det var Prime dagar och det skulle vara 2-4 shipout på den.

Typ 10d senare står det fortfarande "pending". :(
 
  • Gilla
  • Ledsen
P.S. och 2 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Beställ inget från Amazon som du behöver i närtid! De har blivit helt kassa, varje order så är det någon sak som de inte skickar och som bara ligger kvar och slaskar trots att det står att de finns i lager. Rekordet än så länge är en mikrovågsugn från Amazon Warehouse som jag avbokade efter ett år.

Och lyckas de skicka så slår Airmee sönder paketen så de går i retur och man trodde att de kunde kreditera utan att man skall behöva tjata men icke!

Amazon duger numera bara för att prismatcha mot hos Hornbach!

Beställt 30:e Juni:
[bild]
Beställt 11:e Juli
[bild]
Båda står som Auf Lager och skall komma den 31/7 om man beställer inom 19 timmar!
Välj ditt ombud istället för hem. Då slipper du Airmee
 
Cheesen
M mnils skrev:
Beställ inget från Amazon som du behöver i närtid! De har blivit helt kassa, varje order så är det någon sak som de inte skickar och som bara ligger kvar och slaskar trots att det står att de finns i lager. Rekordet än så länge är en mikrovågsugn från Amazon Warehouse som jag avbokade efter ett år.

Och lyckas de skicka så slår Airmee sönder paketen så de går i retur och man trodde att de kunde kreditera utan att man skall behöva tjata men icke!

Amazon duger numera bara för att prismatcha mot hos Hornbach!

Beställt 30:e Juni:
[bild]
Beställt 11:e Juli
[bild]
Båda står som Auf Lager och skall komma den 31/7 om man beställer inom 19 timmar!
Jag har märkt den tendensen när det levereras från Spanien.
 
ullberg
Jag har beställt drygt 10 olika prylar från amazon den senaste månaden vid knappt 10 olika tillfällen / ordrar. Alla har har kommit senast vid utlovad leveranstid och många några dagar snabbare. Ca hälften har kommit dagen efter och det som hade längst utlovad leveranstid var knappa veckan (men kom efter tre dagar eller något sådant).

Så jag delar inte uppfattningen att de fallerar i logistiken - omvänt känner jag att jag kanske borde kryssa ur den där inställningen om att dela upp för snabbare leverans, åtminstone i Prime-Days-tider - börjar bli lite pinsamt när airmee kommer en gång om dagen i någon veckas tid…

/U
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Så jag delar inte uppfattningen att de fallerar i logistiken - omvänt känner jag att jag kanske borde kryssa ur den där inställningen om att dela upp för snabbare leverans, åtminstone i Prime-Days-tider - börjar bli lite pinsamt när airmee kommer en gång om dagen i någon veckas tid…
Det beror på vad man beställer. Det är lätt att det fördröjs väldigt länge för Amazon reserverar inte de delarna av din beställning som finns på lager. Så de skickas ut och när de delarna man väntade kommer in i laget så finns inte den första och så börjar man om från början. Jag har varit tvungen att kontakta kundtjänst för att be dem skicka det som fanns på lager så sakerna kom fram. Detta efter en månads väntan... Men det känns pinsamt och onödigt när Airmee kommer med 4 paket om dagen i en veckas tid, det håller jag med om.
 
C
S sjoelund skrev:
när de delarna man väntade kommer in i laget så finns inte den första och så börjar man om från början.
För mig har de alltid splittat ordern och skickat det som finns hemma direkt.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
I
Har gjort runt 40 beställningar från Amazon de senaste 2-3 åren, det har varit problem med 1 av dem som aldrig kom fram och då skickade de en ny. Produkterna kommer alltid på utsatt tid och det är väldigt smidigt att returner utan kostnader. Köper man flera produkter så kommer de oftast uppdelade och inte helt sällan på olika dagar.

Det är såklart inte bra att trycka undan lokala förmågor för ett mega företag som vad jag förstår har ganska dåliga villkor för sina anställda.
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Cheesen
Nu finns det lämpligare trådar att diskutera Amazon och deras leveranser... Exempelvis
https://www.byggahus.se/forum/threads/amazon-sverige-har-slagit-upp-portarna.394398/

Med det sagt, jag har vart kund hos Amazon i snart 10 år med hundratals beställningar från .de, .gb, .it och .es samt .se... Tror det är tre leveranser som strulat två från Spanien och en från Italien. Kundservice har alltid fixat snabbt och jag har fått värdecheck två av gångerna som plåster på såren för min borttappade leverans.
En leverans har utiblivit som jag hade själv missat men fick både pengar tillbaka direkt samt den uteblivna varan när den dök upp i tullen på Arlanda någon månad senare.
 
  • Gilla
PeterJeffrey och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.