1599:- för Bosch GSR 18V med L-boxx-ilägg och 2 accar på Ica MAXI i Borlänge.
Fanns en bra skaplig hög.
 
Du är säker på att det inte var 18-2-LI?
 
Men det där är ju 18-2 li, inget fel på den men GSR 18 har ju lite större batterier och en 13mm chuck.
köpte själv 18-2 li i somras så det var därför jag hajade till. ;)
 
Jag menade inte GSR 18 V-LI utan en 18 volts Bosch GSR. :)
Sorry om det var rörigt. Denna va med 2x1.3Ah accar.
 
Det priset har dom haft några månader nu, dock fortfarande ett bra pris.
 
Stefan N skrev:
Det priset har dom haft några månader nu, dock fortfarande ett bra pris.
Tror faktiskt de har höjt till 1999:- en sväng här efter jul.
 
Mikael_L
buspojken skrev:
Fanns hultsfors vinkelhake för 50 spänn på öob idag, även talmeters 5 m för 50 kr, klipp !!
Men va f** ...
Varför skrev du om detta !!! :|

Jag var in på ÖoB igår, tänkte tjacka en talmeter.
Kom ut med 1300:- mindre på kreditkortet och dagens längsta kvitto enligt hon i kassan, men ingen talmeter. :eek:

Mycket fanns det på rea där nu. Allt rödmärkt hade halva reapriset.
Att kunna tjacka en rulle FK installationskabel för ca under 90 spänn får ju även de elektriker med värsta rabatten på Ahlsells gröna av avund.
Det blev lite elkabel, högtalarkabel, någon bågfil, slipskiva, borr, en digitalTVbox som kan spela in och upp filmer på USB-sticka för en hundring.
Det blev en massa kabelklammer för ynka 15 spänn per 100pack, det blev lite drivdorn, spikdrivare, RCA-kablar till stereo, hålband, franskskruv, Hultafors vinkelhake, en 1,5HK komperssor för 400 pix ... osv .

Detta skedde på ÖB i stenhagen och halva reapriset skulle gälla till den 20'e. Om det är så i hela landet vet jag inte, men misstänker det.

Skynda och fynda, så kan vi jämföra kvittolängder sen ... :D


Tack för tipset förresten, buspojken. ;)
 
Strålande med fynd Mikael_L Men du hade kunnat spara ännu mera på att inte köpa dedicerad flertrådig högtalar kabel. Utan med fördel så köper man vanlig EKK ur ljudsynpunkt. Sedan kanske det finns andra aspekter. ;)

Pär
 
Får dagligen skäll av frugan för verktygs fetischen, skönt att man inte är ensam, galen;) såg att öob här i Gävle iaf sålde ring nycklar i crome vadium för 25 kr st, frön 10-32 mm
 
Mikael_L
pär h skrev:
Strålande med fynd Mikael_L Men du hade kunnat spara ännu mera på att inte köpa dedicerad flertrådig högtalar kabel. Utan med fördel så köper man vanlig EKK ur ljudsynpunkt. Sedan kanske det finns andra aspekter. ;)

Pär
Jo jag har hört att EKK är hyllad av en hel del audio-nördar.
Själv har jag dock aldrig lyckats höra skillnad på någon kabel jag testat (har dock inte testat speciellt mycket).
EKK är dessutom ganska knöligt styv att hantera och ganska iögonfallande och ful, så jag är inte jättesugen på en sådan till högtalarna. Men visst har jag tänkt tanken, både en och två ggr.
Och vad det gäller utseende så kan man trä in EKK i en kabelstrumpa, så blir det nog lite snyggare:
ekk-kabel_bild3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I vilket fall så fick jag högtalarkabeln från ÖoB för ca 3kr/meter så vad det gäller ekonomin blir det nog inte bättre med något annat alternativ, EKK som exempel ligger väl på ca 10kr/m ...?
 
Redigerat:
Man får se upp på ÖoB:s rea. En hel del hultafors-prylar är hultafors hobby, som verkar vara lågkvalitetsprylar till högt pris. Det finns en varning om det här på byggahus. Jag gick på en mina och köpte ett sånt vattenpass för 75 spänn vilket kändes OK tills jag såg att det hade en noggrannhet på +- 1mm/m. Mitt längre biltemavattenpass har en noggrannet på +-0,5 mm/m.
 
Mikael_L
pelpet skrev:
Man får se upp på ÖoB:s rea. En hel del hultafors-prylar är hultafors hobby, som verkar vara lågkvalitetsprylar till högt pris. Det finns en varning om det här på byggahus. Jag gick på en mina och köpte ett sånt vattenpass för 75 spänn vilket kändes OK tills jag såg att det hade en noggrannhet på +- 1mm/m. Mitt längre biltemavattenpass har en noggrannet på +-0,5 mm/m.
Precis så.
Jag hittade som sagt ingen talmeter, men däremot Hultafors hobby måttband i både tre och fem meter, men det går jag långa omvägar runt.
Jag kör med byggmax 5-meters måttband för 10 spänn istället. Ja hela huset är ju byggt med sådana. (Vint och skevt antar jag att det blev på köpet ... ;))
 
Bauhaus ESSVE låda för 299:-

ImageUploadedByByggahus.se1361110363.608945.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.