20 % på https://benchdogs.co.uk/
Passade på att beställa den nya Rail Square Repeat Stop - MAFELL & BOSCH som ser trevlig ut :D

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Alatan Alatan skrev:
Jag tror att jag har den modellen av tving, rätt så rapplig men funkar. Klart värt 99 kronor.
Jag har haft rätt många tvingar i denna prisklass. Både Jula/Bahco och andra "likvärdiga" modeller. Min slutsats är att man (inte) får det man (inte) betalar för.

Visst fungerar de, ett tag i alla fall om man inte kräver mycket starkt tryck. Totalt sett tror jag dock att närmare hälften av de jag köpt är mer eller mindre trasiga och i vissa fall kasserade.

Samtidigt är jag, trots att jag är medveten om bristerna, tydligen korkad nog att ibland köpa fler. Så användbara är de väl, kind of...

Och nu har jag skrivit om de normalstora som brukar finnas på Jula. Vet inget om just dessa som verkar vara mindre.

• Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har haft rätt många tvingar i denna prisklass. Både Jula/Bahco och andra "likvärdiga" modeller. Min slutsats är att man (inte) får det man (inte) betalar för.

Visst fungerar de, ett tag i alla fall om man inte kräver mycket starkt tryck. Totalt sett tror jag dock att närmare hälften av de jag köpt är mer eller mindre trasiga och i vissa fall kasserade.

Samtidigt är jag, trots att jag är medveten om bristerna, tydligen korkad nog att ibland köpa fler. Så användbara är de väl, kind of...

Och nu har jag skrivit om de normalstora som brukar finnas på Jula. Vet inget om just dessa som verkar vara mindre.
Jag har tolv sådana 49krs bacho tvingar och har plågat dom med massa konstiga jobb. Väldigt nöjd med dom (För 49kr st). Hittills lever alla

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
I
Har också lite Bahco tvingar använder inte tvingar jätte ofta men jag tycker de fungerar helt okay så länge som de används till rätt jobb.

Enda tvingen jag lämnat tillbaka var dessa bahco, totalt skräp. Har även dom gamla Bahco som är 100 ggr bättre.
Man får det man betalar för.

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
hsd
Har den vändbara Bahco tvingen och den funkar bra, dock int lika kraftig som de dyrare (icke vändbara)

Har ett tiotal av den billiga varianten med. Funkar bra till det jag använder dom till. Räcker med OT nu, men så odugliga är dom inte.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Blev en Dewalt DWE7485RS på Hornbach prismatchad mot Bauhaus Black Friday deal på 6495:- -10%

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
3 tuber pattex 79,39
3 tuber akrylfog 29,75

Det var det mest intressanta jag hittade idag, vet inte vad jag ska ha det till men nog står man där med pickan och geggar om nån vecka och är glad för att det låg i kletlådan.

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
3 tuber pattex 79,39
3 tuber akrylfog 29,75

Det var det mest intressanta jag hittade idag, vet inte vad jag ska ha det till men nog står man där med pickan och geggar om nån vecka och är glad för att det låg i kletlådan.
Intressant! Årets upplaga av BF känns väldigt avslaget. Hittar inga egentliga fynd. Kanske är jag kräsen men för mig blev det en ”fingertutt”!

Trevlig Helg! :beer:
Dag

• Gilla
camaro1969 och 4 till
  • Laddar…
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
3 tuber pattex 79,39
3 tuber akrylfog 29,75

Grymt, behöver framöver så köpte ett gäng :ok::)

Frun godkände precis Bosch GCM 12 GDL 8065:-.
Jag vidhåller at 95x95 är mög och om det ändå ska användas så ska det kapas med Nobex anhåll. 4 tums virke och grövre tas med fördel med stor Makitan, träligare att böka sånt virke till sågen än klingan till virket.
Nej Boschens främsta syfte är att stå mot vägg. Fördelen är att två andra kapsågar kan rationaliseras bort: DW 707 och KGS 216, Bosch GCM 18V får va kvar så länge det ska härjas med broar och annat.

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Åtgärden Åtgärden skrev:
2-pack T-spår i aluminium 400mm, 94kr
[länk]

Snabbvinkel 18cm (metrisk), 69kr
[länk]
Jag beställde dessa när du tipsade om dem. Blev lite snabbt och inpulsivt :sweat:
T-spåren var ju väldigt breda, men jag kommer förhoppningsvis hitta någon användning för dem.
Snabbvinkeln däremot, var ju bara skräp. Det var jack i den och dåligt gradade kanter. Lite böjd är den också, men det kan ha blivit under transporten då paketet var rejät tillknycklat.
Tur att grejerna var så billiga i alla fall :rofl:

DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
Jag beställde dessa när du tipsade om dem. Blev lite snabbt och inpulsivt :sweat:
T-spåren var ju väldigt breda, men jag kommer förhoppningsvis hitta någon användning för dem.
Snabbvinkeln däremot, var ju bara skräp. Det var jack i den och dåligt gradade kanter. Lite böjd är den också, men det kan ha blivit under transporten då paketet var rejät tillknycklat.
Tur att grejerna var så billiga i alla fall :rofl:
Är det skadat så är det enkelt att reklamera mot Amazon. Du har även fria returer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.