Ja, har man fått en varning för att man kom med en "hjälpande" kommentar i fel tråd så struntar man i att skriva något nästa gång man har något att tillföra. För man "orkar" inte kopiera ut det man vill kommentera och klistra in det i en annan tråd, diskussionstråden i detta fallet. Tror att det försvinner en del bra/viktig/intressant information när man inte får skriva i den tråd där det är "läge" att tillföra informationen..... I alla fall är det min syn på saken efter att ha fått en varning.

• Gilla
faf och 9 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Ja, har man fått en varning för att man kom med en "hjälpande" kommentar i fel tråd så struntar man i att skriva något nästa gång man har något att tillföra. För man "orkar" inte kopiera ut det man vill kommentera och klistra in det i en annan tråd, diskussionstråden i detta fallet. Tror att det försvinner en del bra/viktig/intressant information när man inte får skriva i den tråd där det är "läge" att tillföra informationen..... I alla fall är det min syn på saken efter att ha fått en varning.
Håller med. Fick också en sådan varning för några veckor sedan.......

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
K Kane skrev:
Håller med. Fick också en sådan varning för några veckor sedan.......
Jag också! Fastän jag bara svarade på någon annans ilägg. :mad:

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
T
R roli skrev:
Håller fullständigt med. Mitt engagemang avtog också när jag fick en varning för att jag bara försökte hjälpa till. Och som någon sa, det är sjukt förvirrande att ha vissa regler som gäller vissa trådar och andra regler som gäller andra trådar.

• Gilla
ådal och 1 till
  • Laddar…
A
Ja,varför är just den tråden så otroligt petnoga med inläggen,vore intressant att få klargjort:thinking:

Handyman 1 skrev:
Ja,varför är just den tråden så otroligt petnoga med inläggen,vore intressant att få klargjort:thinking:
För att en del endast vill se och få det verktygstips som de menar endast skall förekomma i tråden då de prenumererar för att få detta.

A
Är ju inga tveksamheter i reglerna(gestapo?) för tråden iof,skulle dom reglerna gälla för alla trådar vore det kul värre...

"Frågor inte är tillåtna i denna tråd. Har du en fråga om maskiner/verktyget/etc är bra i samma post som din länk till maskinen kommer inlägget att raderas och du kommer att varnas. Frågor är däremot välkomna i diskussionstråden, se ovan.
Inlägg i detta ämne som ej är tips kommer att resultera i varningar. Är du tveksam om ditt inlägg är ett tips? Skicka mig ett PM innan du postar i tråden"

Jag är helt för att ha två separata trådar, det blir lätt annars att ett bra tips faller mellan stolarna i diskussionen hurvida höjden på en arbetsbänk är rimlig eller inte.

Kan hålla med att det är lite drastiskt att börja kasta runt varningar med en gång, när man bara hade kunna haft en övergångsperiod med att flytta inläggen till rätt tråd och påminna folk vad som gäller.

Kan vi inte ha 3 trådar då, en med bara tips, en med diskussion och en med båda så ser vi vilken/vilka som blir populärast :D

• Gilla
  • Älska
plaggis och 8 till
  • Laddar…
Och en fjärde diskussionstråd där vi diskuterar diskussiontråden?

• Gilla
tobbbias och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Och en fjärde diskussionstråd där vi diskuterar diskussiontråden?
Meta, älskar't!

A
Gillar mer kastspö eller flugspö själv:thinking:
(förlåt ot,kanske en tråd för trams också:oops:)

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Som gravt verktygsdhopoholic så ser jag det mer som en fördel att tipsen drunknar..

Kan ju spontant tycka att folk som prenumererar på en tråd för att bara få tips om köpvärda verktyg kanske ska fundera på varför de eg ska prenumerera på tråden..

Samtidigt visar väl inläggen i den andra tråden på hur många som inte läser första inlägget i tråden innan de börjar posta..

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Alla tips är heller inte de bästa tipsen. Säg att någon tipsar om ett visst verktyg till ett visst pris och halva Byggahus vet att verktyget finns betydligt billigare någon annanstans. Lite synd om den kunskapen inte får förmedlas på ett sätt som "garanterat" når fram till "tipsmottagaren".

• Gilla
roli och 2 till
  • Laddar…
Jag tycker det funkar bäst med två trådar men det kanske beror på att jag spenderat många år på sweclockers där det varit separata tipstrådar.

Däremot borde det ändras så att texten som står i första inlägget om att ingen diskussion är tillåten borde flyttas till sidan där man gör nya inlägg, för jag tror inte att det är någon som fortfarande läser första inlägget om man inte råkar klicka fel när man ska gå in i tråden

• Gilla
ergonomen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.