3 821 721 läst · 12 984 svar
3822k läst
13,0k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 653 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 653 inlägg
OJ! Det är ju den gamla 10,8V. Trodde inte att det gick att få tag på dom längre. Den skall man absolut ha med två batterier. Jag har den samt motsvarande knack. Vårdar dom ömt och kommer inte att byta ut dom så länge dom fungerar. Men det är inte ett alternativ till en stor maskin, det är ett komplement. Har man inte ambition att ha denna samt tex en 18V Makita (finns det nåt annat?) så är det bättre att satsa på en 12 eller 14,4V som enda maskin.SamiHus skrev:
12v är samma som 10,8v så ur just den aspekten kvittar det.F fsn skrev:OJ! Det är ju den gamla 10,8V. Trodde inte att det gick att få tag på dom längre. Den skall man absolut ha med två batterier. Jag har den samt motsvarande knack. Vårdar dom ömt och kommer inte att byta ut dom så länge dom fungerar. Men det är inte ett alternativ till en stor maskin, det är ett komplement. Har man inte ambition att ha denna samt tex en 18V Makita (finns det nåt annat?) så är det bättre att satsa på en 12 eller 14,4V som enda maskin.
Denna är med två batterier och väska
https://www.verktygsvaruhuset.se/pr...kruvdragare-med-2-batterier-och-laddare-10-8v
https://www.verktygsvaruhuset.se/pr...kruvdragare-med-2-batterier-och-laddare-10-8v
https://www.bygghemma.se/verktyg-oc...m_source=prisjakt&utm_medium=pa&utm_campaign=
Någon som kan säga något om den? Passar möjligtvis julas lite billigare tillbehör, sågblad osv till denna?
Någon som kan säga något om den? Passar möjligtvis julas lite billigare tillbehör, sågblad osv till denna?
Sålde just mitt multiverktyg med insex, det är väldigt irriterande om du snabbt vill byta blad eller vinkel...
Smaken är väll som baken. Klart att det är lättare att byta utan, men jag skulle inte värdera det till många kronor. Jag byter bara blad när jag sågat sönder dem så det är inte speciellt ofta
Det tyckte inte jag heller tills jag skaffade en med snabbfäste ...Ramnemark skrev:
Byter blad ofta nu till en som är lämplig för det jag skall kapa.
Jag har en Bosch GOP-nånting och tycker att det är väldigt ofta jag vill justera vinkeln på bladet vartefter jag sågar. Skulle inte kunna tänka mig en maskin utan.Ramnemark skrev:
Jag har en Bosch GOP 300 som endast åker fram när det inte finns någon annan lösning. De e helt enkelt ett verktyg som kan ta en ur jobbiga situationer, som ex kapa lister på plats istället för att rycka loss och ersätta med nytt. Detta innebär också kort att jag tar fram maskinen, monterar skär, sågar och sen ner med det igen. Även om det är smidigt med snabbfäste så känner jag inte att det hade varit avgörande i mina situationer, jag är bara glad att jag kan lösa problemet även om det skulle tar 30 sek längre id.
Det är förövrigt en maskin man inte vill jobba i timmar med, den vibrerar ganska bra! Särskilt om man sågar där skäret lätt kläms.
Just denna maskin ni tipsar om drivs på batteri och då får jag känslan att man siktar på att använda den ganska ofta, kanske jobbar man som hantverkare. Isåfall hade jag absolut lagt till pengar för snabbfäste. Men för någon som använder den ett fåtal gånger om året, köpt med med sladd, hur skäret sitter spelar mindre roll så länge som det finns skär att köpa till det.
Det är förövrigt en maskin man inte vill jobba i timmar med, den vibrerar ganska bra! Särskilt om man sågar där skäret lätt kläms.
Just denna maskin ni tipsar om drivs på batteri och då får jag känslan att man siktar på att använda den ganska ofta, kanske jobbar man som hantverkare. Isåfall hade jag absolut lagt till pengar för snabbfäste. Men för någon som använder den ett fåtal gånger om året, köpt med med sladd, hur skäret sitter spelar mindre roll så länge som det finns skär att köpa till det.
Jag håller ändå inte med. Jag klarar mig egentligen jättebra med sladdmaskiner men det hade varit grymt med cirkelsåg och sticksåg på batteri i somras när jag la tak. Tycker att det är en hel del grejer som är bra-att-ha som sen blir oumbärliga. Typ vår tvättmaskin som har automatiskt dosering av tvättmedel, går att köra kring 25 tvättar innan man behöver fylla på.
får säga att sticksåg är riktigt bra med batteri. Cirkelsågen mindre bra, den blir lite för klen för att orka med det man förväntar sig. Men klart smidigt till att kapa några råspont eller så.nikasp skrev:Jag håller ändå inte med. Jag klarar mig egentligen jättebra med sladdmaskiner men det hade varit grymt med cirkelsåg och sticksåg på batteri i somras när jag la tak. Tycker att det är en hel del grejer som är bra-att-ha som sen blir oumbärliga. Typ vår tvättmaskin som har automatiskt dosering av tvättmedel, går att köra kring 25 tvättar innan man behöver fylla på.