Ramnemark Ramnemark skrev:
De har även 54% på en makita dyckertpistol.
749kr är bra om pistolen är bra. Jag köpte en då min Paslode FN1850 gått sönder

[länk]
Funderar lite på en ny picka.. Impulsköpte en biltema för 2 år sen den har en tendens att lämna märken efter sig.
Nöjd med Makitan? Kanske ska slå till...

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
W Willewonka skrev:
Funderar lite på en ny picka.. Impulsköpte en biltema för 2 år sen den har en tendens att lämna märken efter sig.
Nöjd med Makitan? Kanske ska slå till...
Den ligger nere på butiken nu så jag vet inte än. Ska försöka hämta den imorgon, får se om jag hittar något att testa den på. Min Paslode var skitbra men den har gått upp rejält i pris sen jag köpte den och den är dubbelt så dyr som makitan.

Jag har makita 505:an och är mycket nöjd, har dock ingen annan att jämföra med

• Gilla
Willewonka
  • Laddar…
Jula har nersatt pris på sin giraffslip. Kanske bra för dem som går i bredspacklingstankar? Ingen supermaskin men jag hoppas på att arbetet blir liiite roligare om jag slipper handslipa.

• Giraffslip på rea från Jula, hopfällbar design med teleskopiskt skaft och LED-lampa, visad på produktbild från jula.se.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M mahus skrev:
Jula har nersatt pris på sin giraffslip. Kanske bra för dem som går i bredspacklingstankar? Ingen supermaskin men jag hoppas på att arbetet blir liiite roligare om jag slipper handslipa.
Har alltid dragit mig för att köpa en giraff, lite svårt att motivera kostnaden för en riktig Flex t.ex. Men den här bör ju duga till de få gångerna man nyttjar en sådan maskin.
Det verkar dock vara lite problem med att få tag på papper. Någon som hittat något bra som passar?

JULA säljer även papper till sin maskin.
Tex. Art. nr: 006581.

S Sanga skrev:
JULA säljer även papper till sin maskin.
Tex. Art. nr: 006581.
Fast stämmer dom i hålen mot plattan

Den passar min Meec som köptes i lördags i alla fall.
Har även kört samma papper på Biltemas 215 mm variant och även där har hålen passat bra.

Men skulle det absolut inte passa så får du lämna tillbaka. Dom är ju dessutom listade av Jula som tillbehör till maskinen så då "ska" dom ju passa...:thinking:

C C.Lundin skrev:
Har alltid dragit mig för att köpa en giraff, lite svårt att motivera kostnaden för en riktig Flex t.ex. Men den här bör ju duga till de få gångerna man nyttjar en sådan maskin.
Det verkar dock vara lite problem med att få tag på papper. Någon som hittat något bra som passar?
Använd Mirkas slipnät istället. Kostar mer men blev en helt annan slip med dessa.

Sen gav jag upp slipen i alla fall då den är tung att jobba med. Gick över på handslipning med en FullCircle360. https://www.gypsumtools.com/full-circle-air-complete-dust-free-sanding-system.html Dammfritt och lättjobbad. Med den runda plattan slapp jag även problemet med rektangulära slipplattor på skaft som Mirkas DecoSander där plattan kunde slå runt och orsaka repor i spacklet.

• Gilla
pfb och 3 till
  • Laddar…
Metabos giraff får man för dryga 4000!

Spontan/akutköpte den en lördag förra året när vi renoverade hemma.
Sålde nu i våras för 400kr.
Hade vart billigare att hyra en proffsig ist. För hur många gånger kommer man använda en sån igen? Och arbeta med proffsverktyg är alltid roligare..

Bra tips. Men är det värt en femhundring? Vad skiljer de riktigt billiga vs dessa eller för den delen ännu dyrare?

P pianist skrev:
Bra tips. Men är det värt en femhundring? Vad skiljer de riktigt billiga vs dessa eller för den delen ännu dyrare?
Om jag ska va ärlig vet jag faktiskt inte, misstänker att en dyrare(bättre) håller jämnare temperatur och såklart lite bättre kvalite på komponenterna.
Men det beror ju på vad man ska använda den till, jag köpte en på lidl då jag bara skulle ha den till att ta bort lite etiketter och starta grillen nån enstaka gång.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.