FreQa FreQa skrev:
Inte riktigt verktyg men verkygsbänk om någon vill ha en billig bänkskiva till garaget.
På IKEA.
[bild]
Vilken Ikea? :)

hsd
Kolla på närmaste IKEA ,alla har fyndhörna där utställningsmaterial mm reas ut

hsd hsd skrev:
Kolla på närmaste IKEA ,alla har fyndhörna där utställningsmaterial mm reas ut
Jo det vet jag. Men långt ifrån alltid att de har några skivor som går att bygga bänk av. Så tänkte att om det kommer ett tips här är det bra att skriva vilket Ikea vi sett skivan på.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
hsd
Jamenvisst , bra tip, jag brukar besöka Linköping, Jönköping och Kalmar och det brukar finnas olika bänkskivor även ekskivor

• Gilla
elpaco
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Vilken Ikea? :)
Oj då... Linköpings!

S snowjim skrev:
Vad tror ni om Julas club rea på Makita DDF482 skruvdragare?

[bild]
[länk]

Är det något totalt omodern eller helt okay?
Om man inte tvunget vill ha en borstlös är den rätt bra. Sett till vilket moment den klarar i Nm är den näst starkast i makitas lineup(om deras egna uppgifter stämmer)

DDF482 är bra tills du börjar dra karmskruv. Då börjar det kanske lukta bränd plast som ur min.
Jag har köpt en 484:a också men 482:an lever än så det är den som ligger framme jämt.
Försöker slita ut en generation i taget.

//AA

Det är en äldre modell. Jag har en som köptes 2010 tror jag, är helnöjd och skulle köpa den igen till rätt kurs.

Inte dumt ändå, är dom kolborstfria klenare?

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Inte dumt ändå, är dom kolborstfria klenare?
De borstlösa är starkare, har längre livslängd, är snabbare och energisnålare så batteriet räcker längre. Men bortsett från det har de väl inte så många fördelar :)

• Gilla
Karl_Pedal och 3 till
  • Laddar…
Tänkte starta en Makita samling så får väl sikta in mig på en borstfri då ;)

Om du behöver något starkare än 60Nm så är det dags för en slagdragare eller borrmaskin.

Är väl 36Nm påå den jag har i dag så 60 är väl lagom ;)

F
Är väl 36Nm påå den jag har i dag så 60 är väl lagom ;)
Jag har spec 58Nm på min. Borrade igenom syllen på en bärande innervägg med 80 eller 100mm hålsåg i en jäkligt avig arbetsställning då det högg och batteriet kastade in i huvudet. 60Nm räcket väldigt långt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.