Det var detsamma på Värmdö. På hyllorna hade vissa produkter röda lappar och nedsatta priser. Dessutom låg det maskiner på ett torg med skylten 75% på röda lappar. Det var där jag köpte. Försökte få 75% på en del av hyllsortimentet men det gick inte. Troligtvis kan respektive varuhus själv justera procentsatserna när det gäller att bli av med utgående produkter. Kanske skall AEG bort från sortimentet och då blir det "Kinesrea" på slutet.
 
Jag tar mig nog ner till Trollhättan imorgon och tittar lite. Men jag har inga större förhoppningar om att hitta något som jag inte kan motstå. Jag har ju en "gammal" AEG och skulle inte ha så mycket emot att hitta en borstlös med fina batterier till vrakpris för att komplettera med.
 
Var inne på Jula tidigare idag.
Det är upp till varje varuhus att sänka mer än övriga.
I Kristianstad har de utförsäljning på AEG, men inga 75%, kanske 40% som mest.
De har dessutom skickat upp de mesta av AEG-maskinerna som skall bort till outleten i Skara.:mad:

Istället för AEG kommer de att ta in Makita, och ha ett litet sortiment Ryobi.
 
  • Arg
Immobil
  • Laddar…
K knipo skrev:
Var inne på Jula tidigare idag.
Det är upp till varje varuhus att sänka mer än övriga.
I Kristianstad har de utförsäljning på AEG, men inga 75%, kanske 40% som mest.
De har dessutom skickat upp de mesta av AEG-maskinerna som skall bort till outleten i Skara.:mad:

Istället för AEG kommer de att ta in Makita, och ha ett litet sortiment Ryobi.
Va, Makita? Är det sant?
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Va, Makita? Är det sant?
Jag vet att de för ett tag sedan skickade ut en undersökning om vilka maskinmärken man hade störst förtroende för, så jag är inte speciellt överraskad...
 
Raskus Raskus skrev:
Va, Makita? Är det sant?
Så sade han i alla fall.
O han visade ett litet sortiment på hemsidan, deras interna.
Kanske finns på vanliga hemsidan med?
Jag har inte kollat.
 
Infon om att Makita skall in och AEG åker ut har jag också fått.
 
Jo men visst har det kommit in lite Makita på hemsidan. Den enda skruvdragaren som finns än så länge säljs bara tillsammans med en grästrimmer. (Den mest självklara kombinationen...)

Makita skruvdragare och grästrimmer i paketet DLX2114S med batteri och laddare, prissatt till 2999 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Makita skruvdragare och batteridriven grästrimmer som säljs som paket, 18V 3,0 Ah, på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Jag skulle säga att många hemmafixare tycker det är en bra kombo.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Jag tar mig nog ner till Trollhättan imorgon och tittar lite. Men jag har inga större förhoppningar om att hitta något som jag inte kan motstå. Jag har ju en "gammal" AEG och skulle inte ha så mycket emot att hitta en borstlös med fina batterier till vrakpris för att komplettera med.
Inga bra priser på AEG i Trollhättan tyvärr .... Så slipper du bli besviken ... Jag hade köpt själv nämligen.... :cool:
 
  • Gilla
VidarH
  • Laddar…
Tur att det är så nära mellan Vänersborg och Trollhättan då. ;) Och att jag ändå ska ha lite annat så det blir inte helt bortkastat...
 
elpaco elpaco skrev:
Jag skulle säga att många hemmafixare tycker det är en bra kombo.
Ja, enda anledningen att jag idag kör på Ryobi är att då jag köpte min första maskin så var det den enda som hade grästrimmer med i sortimentet.
 
Hade vägarna förbi Jula Värmdö idag och inget var längre på 75%. :( Pratade lite med en expedit, och tydligen hade huvudkontoret sagt ifrån att de inte fick ha detta längre idag.
Intressant, mitt i veckan och allt. Gissar att det kanske berodde på att flera försökt förhandla till sig 75% på AEG även i andra butiker (mig inkluderat) med hänvisning till Värmdö och att de andra Julabutikerna inte gillade denna dumpning. Tänkte att detta kan vara bra för andra att veta så ni inte åker i onödan ut till Värmdö.
Rött pris gäller:
Rea-skylt från Jula med texten "Nu är det REA" och "Rött pris gäller" på en gul bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L Lilllen skrev:
Hade vägarna förbi Jula Värmdö idag och inget var längre på 75%. :( Pratade lite med en expedit, och tydligen hade huvudkontoret sagt ifrån att de inte fick ha detta längre idag.
Intressant, mitt i veckan och allt. Gissar att det kanske berodde på att flera försökt förhandla till sig 75% på AEG även i andra butiker (mig inkluderat) med hänvisning till Värmdö och att de andra Julabutikerna inte gillade denna dumpning. Tänkte att detta kan vara bra för andra att veta så ni inte åker i onödan ut till Värmdö.
Rött pris gäller:
[bild]
Var förbi jula skara. De har många aeg-maskiner. De ligger som regel på 50% av ursprungspriset. Det finns även tex 50l/280l kompressorer Stanley och 20kw dieselvärmare för halva priset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.