Raka Raka skrev:
[länk]
Ryobi bra eller anus? Prisvärt?
Jag började min hemmasnickrarkarriär med Ryobi och har sedan övergått till framför allt blå Bosch.

Många betraktar Ryobi som medel+, och jag instämmer. Liknelse med meec är elakt. Men samtidigt är det skillnad till proffsmärkena. Dock är tex skruvdragarna så pass bra att det egentligen var svårmotiverat för en hemmasnickare att uppgradera ..
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
Ryobi är ju vardagsvarianten av AEG. Jag uppskattar verkligen min aeg. ;) Men jo, man får vad man betalar för.
 
Jag är inte imponerad av Ryobi efter tråden här på forumet där det inte gick att hitta ett hjul till en ett år gammal gräsklippare. Delen var utsliten och Ryobi ansåg det vara en slitdel men sålde inte den som reservdel.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Är Ryobi och AEG samma tillverkare?
Visste sedan tidigare att Milwaukee och AEG är det, men där ser man.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag är inte imponerad av Ryobi efter tråden här på forumet där det inte gick att hitta ett hjul till en ett år gammal gräsklippare. Delen var utsliten och Ryobi ansåg det vara en slitdel men sålde inte den som reservdel.
Jag har aldrig använt ryobis support, utan bara själva verktygen. Dock har jag handlat på granngården och jula, och de har ju mycket bra kundpolicy i allmänhet.
 
Aeg har namnet Ridgid i staterna dessutom. Det är mycket rebranding och flashiga skalmoddningar där ute. Men förmodligen är det lättare att hitta delar om man vet vilka som delar plattform.
 
P
VidarH VidarH skrev:
Aeg har namnet Ridgid i staterna dessutom. Det är mycket rebranding och flashiga skalmoddningar där ute. Men förmodligen är det lättare att hitta delar om man vet vilka som delar plattform.
Nja ridgid ligger under emerson och aeg under tti, tti äger även milwaukee och ryobi.. vad för relation emerson och tti har vet jag inte! Dock är dom nästan identiska så de lär ha nåt sorts samband! ( aeg är ett AB elektrolux bolag och tillverkas under licens) så kan det nog vara! :)
 
Clas Ohlson kör 14% på allt idag 14/2 med kos ”LOVE”.
 
  • Gilla
hus520 och 2 till
  • Laddar…
Skynda fynda!
Åkte till Jula idag för att hämta svärsonen som fyndat på Garden prylar. 75% på röda lappar!
Och plötsligt händer det!
75% även på AEG -18V maskiner!
Jag fick med mig detta hem -75%!!!!
Bör nog köpa en Trisslott idag!
 
  • AEG elverktyg med 18V borstlös spikpistol, sladdlös borr/skruvdragare och multiverktyg i förpackningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
The_Andy_Pandy och 8 till
  • Laddar…
VILKen butik?
 
Värmdö!
Men du kan nog förhandla fram -75% i andra butiker. Det har jag gjort innan.
 
hsd
Jula har ofta utförsäljningar i butikerna, det kan vara lönsamt att göra ett besök om man är i närheten
 
Besökte min närmaste jula (trollhättan) och där var det också rea på de röda prislapparna .. Vet inte vad det betydde i verkligheten, för vinkelslipen jag köpte hade samma ordinarie pris på hemsidan som på den röda prislappen .. 1399 kr... 799 kostade den efter den "extra" rabatten ... Vilket var exakt vad hemsidan utlovade som reapriset...

Dock fanns det tre i lager, jämfört med 2 som hemsidan utlovade, så tydligen kan lagersaldot slå åt det hållet med .. :)
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Besökte min närmaste jula (trollhättan) och där var det också rea på de röda prislapparna .. Vet inte vad det betydde i verkligheten, för vinkelslipen jag köpte hade samma ordinarie pris på hemsidan som på den röda prislappen .. 1399 kr... 799 kostade den efter den "extra" rabatten ... Vilket var exakt vad hemsidan utlovade som reapriset...

Dock fanns det tre i lager, jämfört med 2 som hemsidan utlovade, så tydligen kan lagersaldot slå åt det hållet med .. :)
Trollhättan är även mitt närmaste. Fanns det något värt att fynda som inte säljer slut direkt?
Att de håller på att fiffla med priser sådär är väl tyvärr väldigt vanligt.

Edit: Alla bra dealer säljer ju givetvis slut ganska omgående, men ja..
 
Redigerat:
C C.Lundin skrev:
Trollhättan är även mitt närmaste. Fanns det något värt att fynda som inte säljer slut direkt?
Att de håller på att fiffla med priser sådär är väl tyvärr väldigt vanligt.

Edit: Alla bra dealer säljer ju givetvis slut ganska omgående, men ja..
Tyckte det fanns en hel del saker kvar .. Men det var ju inget tokbilligt ..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.