• Gilla
Nils-Orvar och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Ullareds lantmän har (fortfarande) bra priser på arbetskläder. Köpte själv nyss dessa:
[länk]
Framför allt Helly Hansen har bra priser. Köpte bra arbetsskor S3 SRC, luvtröjor mm. Även guide handskar ok pris!

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Att dom vågar ha sitt varumärke på eländet...

Orange och svart limpistol med bruten del, märkt med BAHCO varumärke, ligger på ett grått trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Va ju länge sen Bahco stod för kvalitet, nu är det ju i klass med Clas olsson.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
C
Stefan N Stefan N skrev:
Va ju länge sen Bahco stod för kvalitet, nu är det ju i klass med Clas olsson.
Många som sågar Bahco. Lite oförtjänt tycker jag. Vill påstå att deras "traditionella" produkter som tänger, nycklar och mejslar fortfarande håller toppklass. Att de sedan sätter varumärket på en massa skitprylar är trist.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Då har vi lite olika bedömning om toppklass, tycker det är max medelmåttiga saker.

De svensktillverkade Bahco-produkterna och produkterna som görs i SNAP-ON's fabrik är toppklass.

Kina-tvingen med Bahco-logga var ingen höjdare.

Problemet med Bahco nu är ju att man inte vet vad man får längre, det kan vara precis vad som helst på skalan värdelöst till skitbra.

Vilka snabbtvingar rekommenderar ni? Någon sa irwin. Mina Bacho stör jag mig på då de dels kärvar och dels kräver högt handtryck för att nå det mediokra maxtrycket.

elpaco elpaco skrev:
Vilka snabbtvingar rekommenderar ni?
Jag köpte ett par Bessey EZS för drygt ett år sedan som jag är helnöjd med. Jag köpte dem mest att ha i nödfall när jag inte har tillräkligt med händer över för att kunna hantera en vanlig skruvtving men dessa blev snart mitt förstahandsval när något behöver spännas fast. När jag köpte mina tror jag Conrad hade bästa priset men de är ändå inte helt billiga. Men alternativen som t.ex. Irwin ligger väl i samma prisklass.

jac jac skrev:
Jag köpte ett par Bessey EZS för drygt ett år sedan som jag är helnöjd med. Jag köpte dem mest att ha i nödfall när jag inte har tillräkligt med händer över för att kunna hantera en vanlig skruvtving men dessa blev snart mitt förstahandsval när något behöver spännas fast. När jag köpte mina tror jag Conrad hade bästa priset men de är ändå inte helt billiga. Men alternativen som t.ex. Irwin ligger väl i samma prisklass.
Ok tack. Jag beställde ett par Irwin xp450 från Verkter.

• Gilla
KyJ
  • Laddar…
Utan att på något sätt vilja påstå att jag har någon större kunskap om tvingar så köpte jag två st tecos från proffsprodukter när jag ändå beställde massa skruv. 600 mm varianten. Är jättenöjd. Använt dem i 1 år nu och tycker de klämmer tillräckligt hårt för det mesta och känns tillräckligt robust.
Gillar också att det går fort att ändra bredd på den. Bara att hålla in den lilla röda knappen på tum-handtaget.
https://www.proffsproduktershop.se/verktyg/tvingar/snabb-tvingar-tecos.html - 216 kr.

Har dock inte använt Irwin så kan inte jmf. Men Irwin såg helt okay ut!

• Gilla
Moltas
  • Laddar…
  • Gilla
RickardE och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.