Som sagt de är en smaksak, kvalitetsmässigt tror ja de håller samma nivå, enda Bosch verktyg ja verkligen gillar är deras sticksåg
 
Vet inte vad som skiljer 774 och 770, har heller inte testat boschen, men jag är väldigt nöjd med min 770.
 
Lostmoose skrev:
Vet inte vad som skiljer 774 och 770, har heller inte testat boschen, men jag är väldigt nöjd med min 770.
Xps såglinjesystem, och ja tror den har nytt klingskydd
 
Xps är mycket bättre än lasern på boschen
 
...men vem använder laser på en kapger? Har aldrig någonsin känt behov av det - önskar man la pengarna på någon annan funktion eller bättre kvalitet istället.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Kollade lite på andra butiker och det verkar vara en rabatt på ca 1000 kr om man nu köper sakerna var för sig?
 
trattalask
MathiasS skrev:
...men vem använder laser på en kapger? Har aldrig någonsin känt behov av det - önskar man la pengarna på någon annan funktion eller bättre kvalitet istället.
Håller med. Tror jag provar lasern ett par gånger på min gcm8s. Den stämmer och så, men jag föredrar att sikta med klingan eller sätta ett anhåll att mäta mot.
 
MathiasS skrev:
...men vem använder laser på en kapger? Har aldrig någonsin känt behov av det - önskar man la pengarna på någon annan funktion eller bättre kvalitet istället.
Nej har aldrig gillat laser, men dewalts xps är väldigt bra och funkar perfekt.
 
Lasern är otroligt bra på vissa. På Kapex funkar den lite som XPS så man ser även skuggan av tänderna i laserlinjen. Lasern syns också mycket bättre än XPS skuggan i dagsljus.
 
Snailman
MathiasS skrev:
...men vem använder laser på en kapger? Har aldrig någonsin känt behov av det - önskar man la pengarna på någon annan funktion eller bättre kvalitet istället.
Jag använder det ibland, typ när jag ska såga i nån vinkel och har ritat på det på brädan, då tänder jag lasern och ser till att linjerna är paralella, däremot aldrig om jag ska såga 90 eller 45 grader.

sen har jag inte orkat justera den, så det enda som stämmer med den är vinkeln.
 
hus520 skrev:
Optimera har Maskinvecka. Jag vet inte om det gäller på alla butiker. Men Falköping, Lidköping och Vara.

Bl.a DeWalt DWS 774 med DE7033 för 3500kr

[bild]
Någon som sett om denna kampanj även gäller i Mälardalen? Hittar inget på deras hemsida.
 
Min Bosch GSR 14.4 professional gav upp idag...Det började ryka och lukta bränt. Tur jag registrerade för 3års garanti. För den höll i 2år och 1månad. Har nog använt den Max 40h totalt. Spännande att se vad garantin gäller.
Lånade en kompis Hilti. Herregud vilken skillnad!
 
Vespa skrev:
Min Bosch GSR 14.4 professional gav upp idag...Det började ryka och lukta bränt. Tur jag registrerade för 3års garanti. För den höll i 2år och 1månad. Har nog använt den Max 40h totalt. Spännande att se vad garantin gäller.
Lånade en kompis Hilti. Herregud vilken skillnad!
Aha, vilken version av det du hade? Verkar ju finnas både billigare och dyrare.

Vad var det för Hilti maskin? Misstänker att det är SFC 14 som kostar ca 1500 kr naken(Batteriet kostar säker 700-900 kr st)? Trodde faktiskt de var dyrare än så?
 
Hilti SFC 22-a heter den och är 22v och 3.3Ah batteri. Min Bosch kostade 1700:- inkl box
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.