Ramnemark skrev:
Jag är jävligt sugen på att köpa en jag med. Frågan är, behöver jag den just nu? ;)
Frågan är om du INTE behöver en just nu.... Eller...?! :)
 
T
mate67 skrev:
Bosch blå kombokit GSB 18 V-LI för 2695 eller MAKITAS kombokit 18V DDF453,DTD146,2X för 2595? på Bauhaus! Liknande prestanda på dessa.
Ser ju klart lockande ut!

Makitan levereras med 2x2Ah batterier mot Boschens 2x1,5AH - kan ju göra viss skillnad.

Boschens borrskruvdragare har å andra sidan högre (högsta) vridmoment 67Nm mot 42 på Makitan, vilket kan vara av betydelse för vissa :)

Själv tror jag att batteritid är viktigare för mig än max moment, om det krävs så får man väl ta slagskruvdragaren?
 
Det ska ju rätt mycket till för att dra ur batterierna innan det andra har laddat färdigt. Det tar ju inte mer än 30 min att ladda ett 1.5 Ah batteri. Det ska till konstant skruvande ganska länge för att att dra slut på det. Kan t.ex. nämna att jag satte osb och gipsade på hela köksväggen (14 m2) utan att byta batteri med min 10,8 V maskin.
 
Testa att köra hålsåg, eller borra metall ett tag så suger det lite mer batteri än att dra lite skruv :)
 
magda136 skrev:
Lite OT kanske, men några här är väl lite nätverksintresserade också. Bra pris på komplett.se (1290kr) just nu [länk]
Hm man kanske skulle slå till på denna, har länge tittat på 86:an men den är nästan 1000:- dyrare nu är det värt det eller är det bara att slå till på 68:an istället?
 
iSnobben skrev:
Hm man kanske skulle slå till på denna, har länge tittat på 86:an men den är nästan 1000:- dyrare nu är det värt det eller är det bara att slå till på 68:an istället?
RT-AC87U menar du väl? Har funderat på den. NoN har den för 1690kr nu https://www.netonnet.se/art/dator/natverk/routermodem/asus-rt-ac87unordic/211463.8935/

Frågan är vilken som är vettigast val på sikt. RT-AC68U är antagligen utgående då den lanserades 2013. Men dock fortfarande en bra produkt. Behöver en med bra räckvidd.
 
frav skrev:
RT-AC87U menar du väl? Har funderat på den. NoN har den för 1690kr nu [länk]

Frågan är vilken som är vettigast val på sikt. RT-AC68U är antagligen utgående då den lanserades 2013. Men dock fortfarande en bra produkt. Behöver en med bra räckvidd.
Japp helt rätt, det är den jag menar och för det priset får det bog bli ett köp omedelbart 😃 Tack för det tipset!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
CDON har 10% på allt som levereras av Tretti.se (även direkt på Tretti.se) fram till midnatt. Är kanske inte hetaste rean i världen, men det blir ändå lite rabatt på dyrare saker som sågar, gräsklippare etc. Rabatten dras även på redan sänkta varor.
 
iSnobben skrev:
Japp helt rätt, det är den jag menar och för det priset får det bog bli ett köp omedelbart 😃 Tack för det tipset!
Fast 87an verkar vara mycket instabilare än 68an om man läser runt lite... Men jag hoppas verkligen du blir nöjd med din!
 
Årets bästa deal.... på Bolist??
 
Inte jätteimponerad över K-rauta då det endast gäller på ordinarie pris. Släpkärran som de har med som exempel är ju redan nedsatt 20% vilket innebär att den inte blir billigare. Slarvigt av dem, eller har jag fattat fel?
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Testarn skrev:
S
Boschens borrskruvdragare har å andra sidan högre (högsta) vridmoment 67Nm mot 42 på Makitan, vilket kan vara av betydelse för vissa :)
Jag har aldrig riktigt fattat vad man skall ha de där superstarka skruvdragarna till? För när min 18v drar max på 35Nm så tycker jag det var dags att för länge sedan spara handleden och byta maskin .. Och skall man borra med 65Nm så vill man väl ändå ha ett sidohandtag och tar fram borrmaskinen?
 
T
elpaco skrev:
Jag har aldrig riktigt fattat vad man skall ha de där superstarka skruvdragarna till? För när min 18v drar max på 35Nm så tycker jag det var dags att för länge sedan spara handleden och byta maskin .. Och skall man borra med 65Nm så vill man väl ändå ha ett sidohandtag och tar fram borrmaskinen?
Så kan det absolut vara. Jag har inte riktigt koll på vad min nuvarande dragare har för vridmoment men det händer ibland att den inte riktigt orkar sista biten på längre skruv i lite vresigt virke. T ex en 6x120-140 mm träskruv genom en regel in i en stolpe.

Då skulle det vara bra att ha det där lite extra.
 
Testarn skrev:
Så kan det absolut vara. Jag har inte riktigt koll på vad min nuvarande dragare har för vridmoment men det händer ibland att den inte riktigt orkar sista biten på längre skruv i lite vresigt virke. T ex en 6x120-140 mm träskruv genom en regel in i en stolpe.

Då skulle det vara bra att ha det där lite extra.
till det använder man slagskruvdragaren, fantastisk manick dock med hög ljudvolym...

jag har en kraftig makita 18 volts maskin med högt moment, vet inte hur högt men man orkar då inte hålla i den om det tar stutt... den använder jag i stort sett aldrig eftersom den är rätt tung och klumpig.
har istället en liten skruvdragare dock 18v i samma lxt serie, en billig rackare (tror jag gav ca 2000:- inkl 2st 3ah batterier och laddare på nettonnet för snart 2 år sedan) denna använder jag desto mer!
 
David Andersson skrev:
Inte jätteimponerad över K-rauta då det endast gäller på ordinarie pris. Släpkärran som de har med som exempel är ju redan nedsatt 20% vilket innebär att den inte blir billigare. Slarvigt av dem, eller har jag fattat fel?
de gör ju reklam för släpvagnen, att den snart sätts ned 20%... men som du säger så är den redan på kampanj.

kan vara läge att höra med dem, om inte annat för falsk marknadsföring :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.