Köpte två sådana Bahco på Jula vid "senaste" rean och mina har fungerat bra, ångrar att jag inte köpte flera då. Skulle hellre köpa lite fina Bessey-parallelltvingar men det kanske ramlar ner några till om man ändå är på Jula ;)
Tack för tips!

Var förbi Jula igår på vägen hem. Dessa tvingar verkade helt okej för 99kr, så jag köpte 6st. För deras normalpris på 339kr/st, nja... det är nog allt lite väl högt. 150kr som det går att finna dem för på andra ställen är nog ett mer lagom normalpris.

Då sparade ju du 300 mot det mer lagom normalpriset ;)

Sauer200str skrev:
Då sparade ju du 300 mot det mer lagom normalpriset ;)
Visst. Men att pröjsa 2034kr för 6st hos Jula med deras normalpris hade ju jag förmodligen aldrig gjort. Det är 1440kr i skillnad.

Buspojeken, sauer200str, vill köpa en såndär metabo med slide. (inte säker på att jag vet vad slide är) Skulle ni vilja vara hyggliga och länka. Priset låter toppen.

Slide är en sån med två skenor så du kan föra sågen fram och tillbaka och på så vis kapa bredare stycken 300+

Sauer, angående metabon, jag tänkte det, men det innebär att den länkade sågen på bauhaus var med slide. Eller missar jag något?

Japp den tidigare länkade sågen har slide, det är dem två rören som sticker ut bakom sågen.
Den heter kgs 216 m s:et står väl för slide har jag för mig =)

frav skrev:
Var förbi Jula igår på vägen hem. Dessa tvingar verkade helt okej för 99kr, så jag köpte 6st. För deras normalpris på 339kr/st, nja... det är nog allt lite väl högt. 150kr som det går att finna dem för på andra ställen är nog ett mer lagom normalpris.
Tror det blivit fel på ordinariepriset. Jula har aldrig tagit 339:- för dessa.
Jag har 4 st. och de är helt ok.
Så länge du inte behöver stor spännkraft så fungerar de bra, men går inte att jämföra med t.ex. Erwin.

Mikael_L
Tobas skrev:
[länk]
Även netonnet har den billigt. Aningens billigare faktiskt 1490:- . Gratis leverans har dom väl också, vill jag också minnas ...
http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/verktyg/saga/cirkelsag/metabo-kgs216m/197495.8720/

Även bänken finns, för 1590:-
http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/verktyg/saga/tillbehor/Metabo-KSU400/202631.8727/

Men ej i lager för omedelbar leverans, kanske "din" lagershop har den hemma ...

netonnet blir en allt giftigare konkurrent vad det gäller maskiner och verktyg. Än är det ganska glest sortiment, men det har ökat noterar jag.

Redigerat:
Sibakoncernen blöder ju pengar så något lär de väl måste hitta på. Om det innebär att sälja billiga verktyg till oss så är det ju bara bra.

Raskus skrev:
Sibakoncernen blöder ju pengar så något lär de väl måste hitta på. Om det innebär att sälja billiga verktyg till oss så är det ju bara bra.
Netonnet går riktigt bra dock, bara Elgiganten som går bättre bland elkedjorna.

Nån som har nå tips på en laser? Dock så vet jag att billigt o bra brukar inte gå ihop men jag skulle vilja ha så billig som möjligt utan att det är nån skit laser :)

M
henkek skrev:
Nån som har nå tips på en laser? Dock så vet jag att billigt o bra brukar inte gå ihop men jag skulle vilja ha så billig som möjligt utan att det är nån skit laser :)
Nu vet jag ju inte vilken typ av laser du menar, men är det en korslaser så tycker jag att bosch quigo fyller sin funktion ganska bra om man inte måste ha stor nogrannhet.

http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/verktyg/matverktyg/bosch-quigo2/206862.8543/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.