henkek skrev:
Nån som har nå tips på en laser? Dock så vet jag att billigt o bra brukar inte gå ihop men jag skulle vilja ha så billig som möjligt utan att det är nån skit laser :)

Du får gärna tala om hur mycket du kan/vill lägga på en korslaser (om det är en sådan du menar) då är det enklare och tipsa....
 
Jag vet inte riktigt vilken man har mest användning av men tippar på en kors laser skulle man använda mer än en rotationslaser. Säg mellan 500-900 typ
 
M
Rotationslaser är ett helt annat verktyg. Prisläget för dessa blir tydligt när man beaktar att Meec rotationslaser kostar 3000 spänn på jula, utan stativ och pinne...
 
Ja antingen den MaxPax tipsade om eller en PCL10 åxo den från Bosch för 900 med stativ... Bosch små gröna saker är bra för den pengen...
 
Ok. Då ska jag ta o kika på bosch gröna. Såg nån blå men de är väl deras proffs serie o den va lite väl dyr för mig
 
Jag köpte en leica lino l2p5 för ~2500 på ebay för några månader sedan.
Inte använt den men den har varit rätt populär vad jag läst mig till
Kan vara ett alternativ om det inte är för mycket pengar=)
 
Mikael_L
Har själv en sådan där billig sak från jula och den fungerar för det mesta. Sen är jag ju själv av uppfattningen att man inte bara skall lita på ett vattenpass eller dylikt. Även huset som redan står på plats kan ju vara snett och luta lite och då kan set ju bli hur tokigt som helst att använda pass eller laser.

Hjälpte en kompis att bygga in en farstutrapp för ett par år sedan. Han hade börjat regla innan jag kom och hade slaviskt följt vattenpasset. Såg ut som lustigahuset på Gröna Lund. Tog vattenpasset och ställde in det i snickarboden och bad honom backa tre meter. Han garvade och sedan körde vi ögonmått resten av dagen. Gäller att se en helhet.
 
Det kanske redan har varit uppe här, men jag vill tipsa om att www.aw-tools.de har riktigt bra priser på Festools och Mafells sågklingor. Jag har både beställt och fått klingor. Inget lurendrejeri alltså.
 
Just nu säljer 100% Proffs i Enskede och Rotebro Paslode IM50 18G, nya modellen med Litium Ion batterier för 3995+moms.... Ganska så sugen då den är bra mycket mindre i storleken än föregångaren.
Min andra verktygsbod tar 4995+moms på kampanj just nu.

image-188.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
slacker skrev:
Just nu säljer 100% Proffs i Enskede och Rotebro Paslode IM50 18G, nya modellen med Litium Ion batterier för 3995+moms.... Ganska så sugen då den är bra mycket mindre i storleken än föregångaren.
Min andra verktygsbod tar 4995+moms på kampanj just nu.

[bild]
Är inte en Senco Fusion mer intressant då?
Ca 3200:- ink. frakt och avgifter (tull&moms) från eBay.com. :)

Köpte själv en 16G i somras.. och den gav mersmak.
 
  • Gilla
johan_paz
  • Laddar…
Behöver en bra såg snabbt, är Bosch GCM 8 SJL med GTA3800 sågbordet på Toolab för 5490:- bästa priset just nu?

Mvh Johan
 
Chaly
turbo200 skrev:
Behöver en bra såg snabbt, är Bosch GCM 8 SJL med GTA3800 sågbordet på Toolab för 5490:- bästa priset just nu?

Mvh Johan
Jag använde prisgaranti på Hornbach och fick ner det 10% till när jag köpte den sågen och bordet i våras.
 
Tackar för snabb hjälp, du köper jag ett på Hornbach...:)

Mvh johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.