3 786 879 läst · 12 863 svar
3787k läst
12,9k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Conrad säljer just nu "GERINGSSÅG METABO KGS 216 M" för 1679 inklusive moms, vilket jag tror är ett skapligt pris.
Ha, Ha... Jag kollade faktiskt på Bauhaus innan jag skrev inlägget och där nämnde de ett ordinarie pris på 2395 men det kanske är ett sådant där "ordinarie pris" som aldrig är ordinarie...Mikael_L skrev:
Så har man Bauhaus i närheten håller jag med Mikael_L, om inte kan nog Conrad vara ett bra alternativ då man slipper fraktkostnaden.
179:- för en Bahco Superior 2600XT fogsvans på Jula.
http://www.jula.se/handsag-2600-xt-121038
Alla borde ha en!
http://www.jula.se/handsag-2600-xt-121038
Alla borde ha en!
Biltemas är helt OK, jag har inte saknat någon funktion (än9, (har inte provat någon riktigt dyr heller).
Jag har hyvlat rätt många lpm passbitar och annat hemma med den.
Bra arbetsbord är A&O, med vettiga klämmor och mothåll.
Jag har hyvlat rätt många lpm passbitar och annat hemma med den.
Bra arbetsbord är A&O, med vettiga klämmor och mothåll.
Är det inte lite väl våldsamt att gå över fönsterbågar med elhyvel?
Själv tänker jag mig färgskrapa/spackelspade i kombination med varmluftspistol, och sen slipmaskin och/eller handslipning.
Jag köpte i vilket fall en Ferm elhyvel på Jula, när det var bra pris. Har inte använt den speciellt mycket, köpet var mest av "bra att ha"-karaktär.
Själv tänker jag mig färgskrapa/spackelspade i kombination med varmluftspistol, och sen slipmaskin och/eller handslipning.
Jag köpte i vilket fall en Ferm elhyvel på Jula, när det var bra pris. Har inte använt den speciellt mycket, köpet var mest av "bra att ha"-karaktär.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "färgskrapa"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 818 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 818 inlägg
Nu kanske vi inte ska diskutera arbetsmetodik i denna tråden, men med över 30 bågar att fixa till så de går stänga/öppna utan våld och risk för glaskross så tänker jag inte slipa för hand mer än sista finishen. Tänkte att en elhyvel skulle göra grovjobbet hyfsat snabbt och utan alltför mycket fint slipdamm. Men du tror mer på en typ bandslip då? Vi pratar avverkning på uppåt 1-1.5 mm.Mikael_L skrev:Är det inte lite väl våldsamt att gå över fönsterbågar med elhyvel?
Lånade och investerade senare i en Grön Bosch Elhyvel för ett tag sedan. De känns väldigt lika de blåa dito och eftersom jag köpte en begagnad för runt 500kr så kändes det även billigt. De kostar nog strax över 1000-lappen nya så det kanske inte är den billigaste lösningen men jag kan i alla fall rekommendera dem.
Känns som en bra excenterslip både löser detta och mycket av finlirethahalj skrev:Nu kanske vi inte ska diskutera arbetsmetodik i denna tråden, men med över 30 bågar att fixa till så de går stänga/öppna utan våld och risk för glaskross så tänker jag inte slipa för hand mer än sista finishen. Tänkte att en elhyvel skulle göra grovjobbet hyfsat snabbt och utan alltför mycket fint slipdamm. Men du tror mer på en typ bandslip då? Vi pratar avverkning på uppåt 1-1.5 mm.
Nu ligger den kanske lite utanför budgeten, men jag tycker det låter som du ska titta på metabos lackfräs (LF 724 S). Tycker den verkar mer lämplig till jobbet än en vanlig elhyvel.hahalj skrev:Nu kanske vi inte ska diskutera arbetsmetodik i denna tråden, men med över 30 bågar att fixa till så de går stänga/öppna utan våld och risk för glaskross så tänker jag inte slipa för hand mer än sista finishen. Tänkte att en elhyvel skulle göra grovjobbet hyfsat snabbt och utan alltför mycket fint slipdamm. Men du tror mer på en typ bandslip då? Vi pratar avverkning på uppåt 1-1.5 mm.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 152 inlägg
En excenterslip med grovdammsugare hade jag kört till fönsterkarmar.
Tack för tipset om sågen, kanske skulle skaffa en till =)
Tack för tipset om sågen, kanske skulle skaffa en till =)