Ämnen sammanfogade//mod
 
tänkte handla där ni länkat till.
men när ja ska betala me paypal har dom lagt på 770 kr på beställningen av 3 enheter a 6700 kr
 
Kan det vara Paypals avgift?
 
ne han tar 150 per enhet 450 kr sen tar han la nått annat me på ett par 3 hundra.
skit samma de ja ger för 3 maskiner får ja nästan ge för en hemma..
dom nakan maskinerna e inte så mycke billigare, men paket me maskin o ladd o 2 batt ,e de ju en jävla skilnad
 
gerschwitz.net - Varning eller iallafall uppmaning att vara uppmärksam vid order.

Skulle beställa 4 Bessey-tvingar och 2 pkt Domino-pluggar
på Gerschwitz. Priserna på produkterna är OK men frakten beräknades till 162 EUR. Hejdade mig precis innan order och hittade Conrad (självklart via detta fenomenala forum) till bra mycket bättre pris.

Dock, och här är grejen som gör mig fundersam, kom ett mail från Gerschwitz, bara några minuter senare;

Hello Mr. NN,
Sorry, there was an error processing the shipping costs.
We are sorry about that.
We will pass this on to our IT administration.
Maybe that´ s why you have canceled the purchase.


The right shipping costs are 51,80 Euro. (One package normal: 14.90 euros, bulky goods 36.90 euros)
If you want, we can send you an order confirmation to you,
But then you can only pay with bank transfer or paypal.
We wait for answer.


Eftersom jag inte genomförde köpet så kan jag inte veta om de hade korrigerat det själva efteråt eller om jag hade fått betala det mycket högre priset om jag inte hade tänkt till. Så det kan ju vara så att de är tyskt ärliga och faktiskt försökte rätta upp ett problem och samtidigt rädda en order eller så (och här kommer cynikern i en in) att scam A fungerade inte så då kör vi B istället.

Anyway, tänkte bara hojta till ifall någon annan är inne på den siten. De har ju bra sortiment och hyfsade priser.
 
Jag har handlat Festool på Gerschwitz utan konstigheter.
 
En del har ju system som upptäcker om folk inte slutfört ett köp och börjar maila "du har väl inte glömt beställa?".

Inte orimligt att de skulle ha motsvarande funktion "här slutade kunderna sin beställning, varför beställde de inte?"
Och att de sedan frågat några utvalda om varför de inte beställde och återkopplade när man såg att det blivit fel i fraktberäkningen.
 
13th Marine skrev:
En del har ju system som upptäcker om folk inte slutfört ett köp och börjar maila "du har väl inte glömt beställa?".

Inte orimligt att de skulle ha motsvarande funktion "här slutade kunderna sin beställning, varför beställde de inte?"
Och att de sedan frågat några utvalda om varför de inte beställde och återkopplade när man såg att det blivit fel i fraktberäkningen.
Ebay har ett ännu bättre system, om man använder derar mobilapp. Ovanför knappen lägg i varukorg finns knappen köp.
När det var aktuellt för min mor att få en portabel syrgasgenerator så kollade jag vad en sådan kostar och ville givetvis se vad fraktkostnaden skulle bli.
Senare på kvällen så fick jag ett mejl som gratulerade till mitt köp 1400£ kostade det.
Givetvis fick jag mejlet så många timmar senare att det nu inte gick av avbryta ordern.
Om man googlar på avbryta order Ebay så inser man att dom satt det här i system.
Löste sig till slut genom att jag själv fick kontakta butiken.
 
Hej. Har tittat på en Metabo ts 254 bordscirkelsåg. När jag kollar tyska sajter som nämnts i denna tråden ligger priserna 1000kr över de svenska. 7500kr vs 6500kr. Trodde alla verktyg var billigare att beställa via Tyskland. Har kollat Rupert exvis
 
Allt är inte billigare i Tyskland. Man får jämföra SWE, UK och DE varje gång man skall handla om man vill ha billigast möjligt.
 
Alltså frakten från werzeugalarm är ju inte att leka med.
Typ 15 euro per vara. Blev inte billigt att beställa verktyg + slippapper där - 240 euro i frakt.
Avbröt beställningen...
 
Föreslår att du skriver till dem innan du beställer. Många hemsidor klarar inte av att beräkna samfrakt när man samtidigt beställer flera produkter. Beskriv vad du vill köpa och be dem beräkna frakt. Blir fraktpriset fel så finns det andra företag som säljer verktyg etc. För oss som inte är språk-genier är google translate ett hjäpmedel. Jag skriver hjälpmedel för vissa översättningar kan bli riktigt märkliga. Använder jag translate på ett till där jag inte har någon kunskap brukar jag skriva att texten är översatt med translate så vet de flesta att det kan bli konstigt.

Jag varit med om liknande på andra hemsidor och de flesta svarar och ger en fraktpris som gäller för din beställning och inte per produkt. Om de inte vill göra det så köper jag av någon annan.

Skriv några rader till dem och se vad du får för svar. Är det ett seriöst företag så får du ett erbjudande med ett mer korrekt fraktpris. Fraktpriserna från Tyskland är låga i jämförelse med ifall vi ska skicka till Tyskland. Skickar en privatperson 20kg med DHL så kostar det ca 32EUR. Hur många kg blir 240EUR :) Företagskunderna som har volym har troligtvit bättre pris än en privatperson.

Pröva igen är mitt förslag men skriv till dem först.
Lycka till !
 
  • Gilla
degas
  • Laddar…
Jag kunde inte låta bli att titta på hemsidan du nämnde. Jag kan inte priserna i detalj men såg några produkter jag tror du kan köpa billigare av andra säljare.

Om du har beteckningen på det du vill köpa kan du söka på www.idealo.de och se om du finner ett bättre pris. Påstås vara en av de större eller största tyska sidorna för prisjämförelser. Ett tips är att vara lite källkritisk mot vissa sök-verktyg. Google erbjuder tex företag att hamna högt vid sökningar kring deras tjänster och produkter. Jag vet inte hur prisjämförelse-siter finansierar sin verksamhet men det är få företag som arbetar ideelt :)

Samtidigt är det så att inte alla företag inte syns på siterna med prisjämförelser vilket kan vara bra att känna till.
 
degas skrev:
Alltså frakten från werzeugalarm är ju inte att leka med.
Typ 15 euro per vara. Blev inte billigt att beställa verktyg + slippapper där - 240 euro i frakt.
Avbröt beställningen...
Nej, du betala bara 15euro per beställning. Lägg beställning, men inte betalar vid utcheckningen, Kontakta de sedan, så får en en paypal länk av de för att betala.
 
  • Gilla
degas
  • Laddar…
bYkICr skrev:
Nej, du betala bara 15euro per beställning. Lägg beställning, men inte betalar vid utcheckningen, Kontakta de sedan, så får en en paypal länk av de för att betala.
Aha, det lät ju rimligare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.