122 625 läst · 1 049 svar
123k läst
1,0k svar
Tillverka plant "bord"
Allvetare
· Västra götaland
· 9 364 inlägg
Jahapp.. kom en liten bit på väg idag..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra götaland
· 9 364 inlägg
Skruvade ihop "rätt" diff och fortsatte.... Det blir tajt men bra...
Vet någon vart man kan få tag på universal polyuretanbussningar? Jag skulle behöva något till främre fästet på diffen....
Vet någon vart man kan få tag på universal polyuretanbussningar? Jag skulle behöva något till främre fästet på diffen....
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Momentum har i olika hårdhet på stång. Om du med universal menar att bearbeta själv till rätt form.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 364 inlägg
Tyvärr är ju svarv en av sakerna som fattas i garaget, så det behöver helst vara något färdigt..
Möjligen om det finns nån bussning till nån pytteliten bil som man kan använda...
Möjligen om det finns nån bussning till nån pytteliten bil som man kan använda...
@Dan_Johansson
Jag måste få säga att jag blir oerhört imponerad av det du gör och kan!
Själv kan jag så lite om bilar att jag blir lika glad varje gång jag öppnar en dörr på bilen och hittar en ratt vid den platsen…
Fantastiskt jobb hittills — och väldigt inspirerande till att våga ge sig på utmanande projekt själv.
Tack för att du delar med dig!
//Ronnie
Själv kan jag så lite om bilar att jag blir lika glad varje gång jag öppnar en dörr på bilen och hittar en ratt vid den platsen…
Fantastiskt jobb hittills — och väldigt inspirerande till att våga ge sig på utmanande projekt själv.
//Ronnie
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 364 inlägg
Tack så mycket!P Pysslarn skrev:@Dan_Johansson
//Ronnie
Egentligen är det som att äta en elefant, man får ta en liten bit i taget... Allt ser komplicerat ut som helhet, men bryter man ner det i sina beståndsdelar är det inte så knepigt.. 😀
Allvetare
· Västra götaland
· 9 364 inlägg
Renoverare
· Kalmar
· 2 851 inlägg
Finns det någon komplett chassiskiss i tråden?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 364 inlägg
Njä... Det vet jag inte... 😆
Det är en McSorley 442 i stort, sen är ju bakdelen helt egen, även om måtten blir ungefär samma... Men eftersom McSorley egentligen är tänkt för stel bakaxel hade jag nog frångått planerna lite tidigare, om jag bara tänkt lite mer innan... Nu har jag ett par onödiga rör som man kunde gjort annorlunda...
Det är en McSorley 442 i stort, sen är ju bakdelen helt egen, även om måtten blir ungefär samma... Men eftersom McSorley egentligen är tänkt för stel bakaxel hade jag nog frångått planerna lite tidigare, om jag bara tänkt lite mer innan... Nu har jag ett par onödiga rör som man kunde gjort annorlunda...
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Kalmar
· 2 851 inlägg
Kändes som det saknades nått bak vid ryggstödet framför diffen och längst sidorna
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 997 inlägg
Biltema har massa olika bussningar, men även KL Racing om du inte hittar något vettigt på Momentum t.ex.Dan_Johansson skrev:
Eller duger det med gummikuddar/vibrationsdämpare med skruv/mutter?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 364 inlägg
Det ska helst vara hårdare polyuretan, har kollat en hel del bilbussningar, det som ligger bäst till är nog parallellstag till bakaxel på 740 ... Får rota vidare på nätet..
Kom en liten bit framåt idag med..
Kom en liten bit framåt idag med..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Men svarva plast kräver väl ingen seriös svarv heller? Kolla denna lirare på Youtube och bygg en egen plastsvarv: https://youtube.com/@Matthiaswandel?si=MTtmKJWlSFCu-zgK
Allvetare
· Västra götaland
· 9 364 inlägg