Jahapp.. kom en liten bit på väg idag..
Verkstadsinteriör med verktyg, maskindelar, och en metallram i byggnadsprocess med digital vinkelmätare synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En bilverkstad med delar, verktyg och utrustning. Ett arbetsbord syns i förgrunden.
Skapa konto

Verkstadsarbetsbänk med bilkomponenter, verktyg, och metallkonstruktion i oordning. Fokus på differentialhus eller växellåda.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Skruvade ihop "rätt" diff och fortsatte.... Det blir tajt men bra...

Vet någon vart man kan få tag på universal polyuretanbussningar? Jag skulle behöva något till främre fästet på diffen....

Chassi av metallkonstruktion, säkrat med spännband, i verkstadsmiljö med verktyg och spillvirke.
Skapa konto

Verkstad, bilbygge, chassi, verktyg, pallar, metallkonstruktion, motor, kugghjul, axel, spänneremmar, kreativ oordning.
Skapa konto

Kugghjulsfäste, metalldelar, tekniskt, verkstadsmiljö, rost, metallram, ingenjörskonst, maskinkomponenter, reparation eller konstruktion pågår.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Momentum har i olika hårdhet på stång. Om du med universal menar att bearbeta själv till rätt form.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Tyvärr är ju svarv en av sakerna som fattas i garaget, så det behöver helst vara något färdigt..

Möjligen om det finns nån bussning till nån pytteliten bil som man kan använda...

@Dan_Johansson

Jag måste få säga att jag blir oerhört imponerad av det du gör och kan!

Själv kan jag så lite om bilar att jag blir lika glad varje gång jag öppnar en dörr på bilen och hittar en ratt vid den platsen…

Fantastiskt jobb hittills — och väldigt inspirerande till att våga ge sig på utmanande projekt själv.
Tack för att du delar med dig!

//Ronnie

• Gilla
Andreas_kalmar och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nä, jag lämnade bort det... Lyckades inte övertyga mig själv om det var rimligt att köpa en svets för 15-20 papp för ett jobb...
Så märkligt. Du måste vara ny här men samtidigt känns det som att jag sett dig tidigare.

• Haha
  • Gilla
Dublin och 2 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
@Dan_Johansson

Jag måste få säga att jag blir oerhört imponerad av det du gör och kan!

Själv kan jag så lite om bilar att jag blir lika glad varje gång jag öppnar en dörr på bilen och hittar en ratt vid den platsen…

Fantastiskt jobb hittills — och väldigt inspirerande till att våga ge sig på utmanande projekt själv.
Tack för att du delar med dig!

//Ronnie
Tack så mycket!

Egentligen är det som att äta en elefant, man får ta en liten bit i taget... Allt ser komplicerat ut som helhet, men bryter man ner det i sina beståndsdelar är det inte så knepigt.. 😀

• Gilla
Andreas_kalmar och 3 till
  • Laddar…
Jahapp, målet för dagen;
CAD-ritning av flygplans chassi med markering på nosstruktur.
Skapa konto

• Gilla
john.h och 6 till
  • Laddar…
Finns det någon komplett chassiskiss i tråden?

Njä... Det vet jag inte... 😆

Det är en McSorley 442 i stort, sen är ju bakdelen helt egen, även om måtten blir ungefär samma... Men eftersom McSorley egentligen är tänkt för stel bakaxel hade jag nog frångått planerna lite tidigare, om jag bara tänkt lite mer innan... Nu har jag ett par onödiga rör som man kunde gjort annorlunda...
Teknisk ritning av chassi, mönstrade linjer, bokstavs- och siffermarkeringar, beige bakgrund, används inom ingenjörskonst eller bilkonstruktion.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Kändes som det saknades nått bak vid ryggstödet framför diffen och längst sidorna

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tyvärr är ju svarv en av sakerna som fattas i garaget, så det behöver helst vara något färdigt..

Möjligen om det finns nån bussning till nån pytteliten bil som man kan använda...
Biltema har massa olika bussningar, men även KL Racing om du inte hittar något vettigt på Momentum t.ex.

Eller duger det med gummikuddar/vibrationsdämpare med skruv/mutter?

Det ska helst vara hårdare polyuretan, har kollat en hel del bilbussningar, det som ligger bäst till är nog parallellstag till bakaxel på 740 ... Får rota vidare på nätet..

Kom en liten bit framåt idag med..
Verkstadslokal med bilram, verktyg, och rörlasers. Oorganiserat, under konstruktion, DIY-projekt.
Skapa konto

Metallkonstruktion i verkstad, verktyg, arbetsbänk, fordonsdelar, rör och kablar på blått golv.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
RoTe
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Kändes som det saknades nått bak vid ryggstödet framför diffen och längst sidorna
Allt som är ritat i SketchUp har jag gjort själv, jag har inte hittat nån bra modell på ramen så jag gjorde det minsta jag kunde för att testa mina ideer... 👍

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.