115 986 läst · 1 018 svar
116k läst
1,0k svar
Tillverka plant "bord"
Bockad aluminium är bekvämare än man kan tro 👍 planen är bitar av liggunderlag på rätt ställen liknande recaro gjort. Men inte kommit dit än. Motorstart och körning för egen maskin först är min plan.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 585 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 585 inlägg
För många år sen när jag reggade om en Opel manta för ja stoppat i bur å 2 fräna sparco stolar (fia godkända) så d första han gjorde va att kolla om underredet till org stolen satt kvar.Dan_Johansson skrev:
Kanske värt att kolla upp om du kan regga med dom stolarna utan eller med org fästet bara en tanke😉
Kanske är annat när man bygger allt själv 🤔
Personligen hade ja sålt å köpt några ”fräna” stolar som passar bilen
Smaken e som baken å den e delad
Trevlig helg på dej
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Hoppas verkligen inte det blir ett problem här.. 🙂
Allting, sågott som, är hemmabyggt...
Problemet med köpta stolar är att de över lag är för breda...
Allting, sågott som, är hemmabyggt...
Problemet med köpta stolar är att de över lag är för breda...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Renoverare
· Kalmar
· 2 825 inlägg
Kör fasta sportstolar tiltbar rattstång och löstagbar liten sportratt
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Tiltbar rattstång tror jag blir för mycket rörliga delar.. 😀
Snap-off har jag köpt en jättefin, dyr, svensktillverkad som jag troligen inte kommer att använda eftersom den är för att svetsad mot rattstången... 🙄
För övrigt har jag lärt mig något nytt idag med... kommer vara certifierad Miata-mekaniker innan det här äventyret är över..
När man krockar bakifrån trycks kardanen framåt och då går den in för långt i växellådan.. då blir splinesen fula längst ut.. verkar som det räcker med att fila lite...
Snap-off har jag köpt en jättefin, dyr, svensktillverkad som jag troligen inte kommer att använda eftersom den är för att svetsad mot rattstången... 🙄
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För övrigt har jag lärt mig något nytt idag med... kommer vara certifierad Miata-mekaniker innan det här äventyret är över..
När man krockar bakifrån trycks kardanen framåt och då går den in för långt i växellådan.. då blir splinesen fula längst ut.. verkar som det räcker med att fila lite...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Kalmar
· 2 825 inlägg
Är det inte tilbart orginal i miatan?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Tror inte att varken NA eller NB gick att få med tilt...
Renoverare
· Kalmar
· 2 825 inlägg
Jag har som sagt inga justeringar på stolen just för att få ner och bak dem så lugnt det går sen är mitt pedalställ typ justerbart fär att stämma med min längd
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Kan säkert funka. Har hört om en kille som gjorde en avgjutning av en detalj till en båt genom att bygga ett rymligt plywoodfodral till detaljen med utvändiga förstyvningar. Sedan fylldes plywoodlådan med fogskum genom ett antal lämpligt placerade hål.Dan_Johansson skrev:
När det trängde ut fogskum ur hålen var formen fylld.
Bara att låta härda, skruva isär formen och skära fogskummet i lagom bitar som sedan limmades ihop till gjutform.
Observera att detta är hörsägen men låter görbart.
//Ronnie
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Såg en nisse på youtube som göt av en stol direkt, men jag vågar inte chansa på epoxi direkt...
Tänker att en lagom uppstyvad papp-form håller till två stolar... jag ska ju inte starta fabrik... 🙂
Tänker att en lagom uppstyvad papp-form håller till två stolar... jag ska ju inte starta fabrik... 🙂