Jahapp, då var man ägare till en sportbil..
Grå Mazda Miata med framhjulspunktering parkerad vid sidan av vägen, soligt väder, andra fordon i närheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Garderobssnickarn och 6 till
  • Laddar…
Ser lite sämre ut bakifrån..
Bakdel av en silverfärgad cabrioletbil skadad i kollision, parkerad vid sidan av vägen med vegetation.
Skapa konto

• Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Isakare och 4 till
  • Laddar…
Oj, den har varit med om en rejäl smäll😱
Ska du plocka delar till ditt egna bygge från den?

Japp, det är tanken... 146 hästars motor.. bromsar fram och innehåll till diffen är minimum jag tar..

Vet inte hur illa smällen var, men de som satt i klarade sig bra... De snurrade av i en kurva och åkte baklänges i ett träd...
Bilolycka, krockad cabriolet, träd, passagerare okej, dagtid, syns i backspegel, utomhus.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
saiter och 3 till
  • Laddar…
Nu står pärlan på uppfarten!
Grå cabriolet med öppen motorhuv, skadad framskärm och stötfångare, parkerad på uppfart.
Skapa konto

• Gilla
Andreas_kalmar och 4 till
  • Laddar…
Hej lilla diff.. hur mår du egentligen?
Fordonsvrakdelar, söndriga och rostiga, hoptrasslade, metall, naturbakgrund, närbild, skrot och förstörelse.
Skapa konto

• Älska
  • Wow
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Eventuellt inte så bra..
Eller.. "älskling, vi behöver en svets som kan svetsa aluminium....." 😀
Metallspindel på bilens hjulupphängning med synlig korrosion och bakgrundsstrukturell skada.
Skapa konto

• Wow
  • Haha
plåtrickard och 3 till
  • Laddar…
Inte helt förvånande egentligen, diffen på Miata är kända för att gå av tom vid lite inspirerad körning... Nu har den fått hälsa på en telefonstolpe, visade det sig..
Tror undre länkarmsinfästningen på höger sida har flyttat runt 6-7 cm frammåt...

Edit: och det är ju innehållet i diffen jag behöver...

Hus tomte
Skam den som ger sej😉

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Och synnerhet på mindre.. bilar.. 😂

Finns det eftermarknads diffhus till Miatan eller planerar du att laga? Eller leta efter en ersättare?

Jag har ett tom diff redan, så med lite tur går det bara att flytta över innehållet.. annars får jag köpa en svets!

• Gilla
Bjober och 2 till
  • Laddar…
Har inte du TIG svets?

Jodå, men den fixar bara DC, inte AC tyvärr...

Man behöver dessutom upp på rätt fläskiga strömmar när man svetsar tjockt alu, när jag gick industriprogrammet svetsade jag en del 6 mm alu-plåt och då maxade man 300 amp strömkällan vid start..

Så jag tror inte det är rimligt att svetsa det hemma, tyvärr.. Men samtidigt kan det vara värt att lämna bort det och få den svetsad och samtidigt förstärkt..

Här är en förstärkt till vänster, original till höger;
Bakaxeldel till bil, aluminium, tom inuti, svetsningar synliga, utan ytterligare mekaniska komponenter, ligger på betonggolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Garderobssnickarn och 3 till
  • Laddar…
Svetsen på översidan antyder att den är lagad med, så det är helt klart görbart..

• Gilla
Andreas_kalmar och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.