115 977 läst · 1 018 svar
116k läst
1,0k svar
Tillverka plant "bord"
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Japp, det är tanken... 146 hästars motor.. bromsar fram och innehåll till diffen är minimum jag tar..
Vet inte hur illa smällen var, men de som satt i klarade sig bra... De snurrade av i en kurva och åkte baklänges i ett träd...
Vet inte hur illa smällen var, men de som satt i klarade sig bra... De snurrade av i en kurva och åkte baklänges i ett träd...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Inte helt förvånande egentligen, diffen på Miata är kända för att gå av tom vid lite inspirerad körning... Nu har den fått hälsa på en telefonstolpe, visade det sig..
Tror undre länkarmsinfästningen på höger sida har flyttat runt 6-7 cm frammåt...
Edit: och det är ju innehållet i diffen jag behöver...
Tror undre länkarmsinfästningen på höger sida har flyttat runt 6-7 cm frammåt...
Edit: och det är ju innehållet i diffen jag behöver...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Och synnerhet på mindre.. bilar.. 😂
Finns det eftermarknads diffhus till Miatan eller planerar du att laga? Eller leta efter en ersättare?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Jag har ett tom diff redan, så med lite tur går det bara att flytta över innehållet.. annars får jag köpa en svets!
Har inte du TIG svets?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Jodå, men den fixar bara DC, inte AC tyvärr...
Man behöver dessutom upp på rätt fläskiga strömmar när man svetsar tjockt alu, när jag gick industriprogrammet svetsade jag en del 6 mm alu-plåt och då maxade man 300 amp strömkällan vid start..
Så jag tror inte det är rimligt att svetsa det hemma, tyvärr.. Men samtidigt kan det vara värt att lämna bort det och få den svetsad och samtidigt förstärkt..
Här är en förstärkt till vänster, original till höger;
Man behöver dessutom upp på rätt fläskiga strömmar när man svetsar tjockt alu, när jag gick industriprogrammet svetsade jag en del 6 mm alu-plåt och då maxade man 300 amp strömkällan vid start..
Så jag tror inte det är rimligt att svetsa det hemma, tyvärr.. Men samtidigt kan det vara värt att lämna bort det och få den svetsad och samtidigt förstärkt..
Här är en förstärkt till vänster, original till höger;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Svetsen på översidan antyder att den är lagad med, så det är helt klart görbart..