116 029 läst · 1 018 svar
116k läst
1,0k svar
Tillverka plant "bord"
Bara kapa ett spår i röret så plåten kan vara hel ger nog bättre styrka. Nu kommer ju inte plåtremsan som sticks in i röret ge något då den blir lös där inne.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 120 inlägg
Remsan var bara för att hålla kvar plåten mot röret..
Men du tänker att det är bättre att göra spåret i röret?
Har plöjt SFRO-handboken igen, men det står ju inget om detta alls... Ska göra ett nytt försök att googla...
Men du tänker att det är bättre att göra spåret i röret?
Har plöjt SFRO-handboken igen, men det står ju inget om detta alls... Ska göra ett nytt försök att googla...
Utan att vilja verka nedlåtande. Så undrar jag om det fortfarande är lika roligt att bygga? Kanske är det snarast vägen, än målet som är viktigt med bygget för dig? Eller var det från början tänkt att ta många år, då du kanske har ont om tid?Dan_Johansson skrev:
Jag har själv haft flera mångåriga projekt, så jag ser inget konstigt på så sätt. Utan tänker mest att du bygger en häftig bil där man säkert kan längta väldigt mycket efter det färdiga resultatet.
Rent strukturellt bör det bli betydligt starkare att spåra röret och behålla plåten hel. Men jag är ingen expert. Sen sätta små plåtbitar i änden på röret och få en hel struktur även där.Dan_Johansson skrev:
Mitt bygge är också ett långtidsprojekt som aldrig kommer bli helt färdigt. Men användbart så småningom. Många saker kommer emellan som bör prioriteras.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 120 inlägg
Det är definitivt vägen för mig... Skulle inte förvåna mig det minsta om jag säljer bilen en kvart efter besiktningen är klar och börjar bygga version två..A AG A skrev:Utan att vilja verka nedlåtande. Så undrar jag om det fortfarande är lika roligt att bygga? Kanske är det snarast vägen, än målet som är viktigt med bygget för dig? Eller var det från början tänkt att ta många år, då du kanske har ont om tid?
Jag har själv haft flera mångåriga projekt, så jag ser inget konstigt på så sätt. Utan tänker mest att du bygger en häftig bil där man säkert kan längta väldigt mycket efter det färdiga resultatet.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 120 inlägg
Hittade den här varianten efter tips på Locost-forumet;
Där har man löst det såhär;
Tror jag snor den lösningen rakt av, fast med raka rör istället för bockade ...
Beställde också drivaxlar från England.. två drivaxlar med frakt och tull för 1500 spänn. Det var vad svensk bilskrot tog för en, plus frakt.... Man undrar ju vad som hänt egentligen här egentligen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Beställde också drivaxlar från England.. två drivaxlar med frakt och tull för 1500 spänn. Det var vad svensk bilskrot tog för en, plus frakt.... Man undrar ju vad som hänt egentligen här egentligen?
Troligtvis kopplat till matpriserna!Dan_Johansson skrev:Hittade den här varianten efter tips på Locost-forumet;
[bild]
[bild] [bild]
Allvetare
· Västra götaland
· 9 120 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 120 inlägg
Ingen aning faktiskt.. jag var en fena på AutoCAD för 100 år sen.. kanske skulle testa Fusion..
Är inte klar än, det är work in progress...
Men tips mottages tacksamt såklart!
Är inte klar än, det är work in progress...
Men tips mottages tacksamt såklart!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
AutoCAD är väl inte en favorit hos mig, även om jag spenderat dagen åt det Men länge sedan jag körde Fusion men vill minnas att det var rätt likt Inventor/SolidEdge/SolidWorksDan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 120 inlägg
Har börjat vela om jag verkligen ska ha styrväxeln längst fram, det blir ju en hjulbas på 2500 mm minst då... Sätter jag den bakom rören får jag göra mer "A-formade" länkarmar, men får ner hjulbasen till 2350 typ...
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 738 inlägg
Låter värt att korta ner det iallafall
Allvetare
· Västra götaland
· 9 120 inlägg
Tja, jag vet inte.. det kan bli svårt att få styrväxeln tillräckligt lågt för att få styrvinklarna bra...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 120 inlägg
Har lekt lite i Vsusp, såhär ser det ut just nu ..