Som en jämförelse tar Bauhaus knappt 2000 kronor för blandaren och 1495 i fast pris för montering. Max 6 mil från varuhuset. Osäker om Rot är avdragbart då restiden är inbakad i priset.

P Peter_Ker skrev:
Som en jämförelse tar Bauhaus knappt 2000 kronor för blandaren och 1495 i fast pris för montering. Max 6 mil från varuhuset. Osäker om Rot är avdragbart då restiden är inbakad i priset.
Då är min faktura på dubbla detta pris !

Bengt Hansves Bengt Hansves skrev:
Har du glömt att du lagt upp fakturan?

• Gilla
  • Haha
RoAd och 4 till
  • Laddar…
Får anlita dem nästa gång då(y)

Om du tycker Bauhaus erbjudande är tilltalande får du väl anlita dem nästa gång

• Gilla
Peter_Ker
  • Laddar…
Men kan ”Bauhaus” komma till stugan inom fem dagar?
Utför ”Bauhaus” jobbet utan att någon möter upp/är hemma?

• Gilla
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
Din var ju på 4800 är knappast det dubbla mot 3500, du får räkna på nytt.:D

• Gilla
Peter_Ker och 2 till
  • Laddar…
Blandaren är ju rätt mycket dyrare än om kund skulle köpa den själv.
Hur ska man räkna funderar själv att få en blandare utbytt, ska man räkna med att vvsaren / röris tar minst 25% mer för blandaren än vad jag kan köpa den själv som kund i butik?

Alltså..

Det värsta är väl ändå att det här med största sannolikhet inte ens är en trolltråd???

Man blir ju mörkrädd av tanken på att den här typen av människor kan få uppdrag där de får vara delaktiga i någon form av beslut, oavsett vilket parti de tillhör...

• Gilla
  • Haha
Appendix och 4 till
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Blandaren är ju rätt mycket dyrare än om kund skulle köpa den själv.
Hur ska man räkna funderar själv att få en blandare utbytt, ska man räkna med att vvsaren / röris tar minst 25% mer för blandaren än vad jag kan köpa den själv som kund i butik?

Proffsköpare, dvs hantverkare med seriösa företag torde få ett lägre pris av grossisterna än vad jag själv får betala på Bauhaus, Hornbach etc.

Som jämförelse.
Jag har en bra bilmekaniker. Han utför jobbet snabbt , betydligt billigare än märkesverkstaden , jag får kvitto och jag får köpa detaljerna själv bara de inte kommer ifrån Bil-Tema

Proffsköpare, dvs hantverkare med seriösa företag torde få ett lägre pris av grossisterna än vad jag själv får betala på Bauhaus, Hornbach etc.

Som jämförelse.
Jag har en bra bilmekaniker. Han utför jobbet snabbt , betydligt billigare än märkesverkstaden , jag får kvitto och jag får köpa detaljerna själv bara de inte kommer ifrån Bil-Tema
Kommer mekanikern hem till dig eller får du lämna bilen på verkstad?

• Haha
  • Älska
Violina och 1 till
  • Laddar…

Som jämförelse.
Jag har fullt förståelse att firman man anlitar vill köpa in materialet själv, men det måste ju vara en bra deal för båda parter, man vill ju inte betala 2500kr för en blandare som man själv kan köpa för 2000kr.
Som du säger dom har ju rabatter på inköp, om inte så bör dom byta leverantör.

skoge skoge skrev:
Kommer mekanikern hem till dig eller får du lämna bilen på verkstad?
Antingen kommer han till mig eller så åker jag till honom.

F
Demmpa Demmpa skrev:
Halvkoppling är ungefär som en klämringskoppling men istället för klämringen så är det gummitätning som tätar mot rörända.

[länk]
Iofs OT men inte ser det ut som en gummipackning på bilden...?

A Andy78 skrev:
Antingen kommer han till mig eller så åker jag till honom.
Oj, fel inlogg? TS och Andy78 samma person?

• Gilla
  • Haha
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.