303 806 läst · 1 096 svar
304k läst
1,1k svar
Thermopool 3x6 på en månad
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 731 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 731 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 731 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 731 inlägg
Brädan som ligger på stegen är parallell med poolen men inte riktigt vinkelrät med trallen du precis lagt vid huset? Varför kapar du den inte bara med den vinkel som blir? Det kommer att se konstigt ut om du lägger trallen vid poolen i samma riktning som den du redan lagt (längs med poolens kortsida). Den ska ligga längs med poolens långsida.Katarsis skrev:Jag har ett problem jag måste läsa.
Det befintliga trädäcket som jag dockat på nu är rakt men poolen linjerar med huset och staketet som är sneda. När jag ska docka trädäcken med varandra så vill jag ju att det ska de så bra ut som möjligt.
Jag är ganska säker på att jag kommer låta trädäcket som går runt Poolen få vara helt och skära in i det jag byggt nu.
Frågan är hur jag gör det snyggast.
Så jag menade också!Jonas Persson skrev:Brädan som ligger på stegen är parallell med poolen men inte riktigt vinkelrät med trallen du precis lagt vid huset? Varför kapar du den inte bara med den vinkel som blir? Det kommer att se konstigt ut om du lägger trallen vid poolen i samma riktning som den du redan lagt (längs med poolens kortsida). Den ska ligga längs med poolens långsida.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 731 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 731 inlägg
Radie och sänksåg med linjal...F fsn skrev:
Det är en av lösningarna jag har. Tror du det blir snyggast?Jonas Persson skrev:Brädan som ligger på stegen är parallell med poolen men inte riktigt vinkelrät med trallen du precis lagt vid huset? Varför kapar du den inte bara med den vinkel som blir? Det kommer att se konstigt ut om du lägger trallen vid poolen i samma riktning som den du redan lagt (längs med poolens kortsida). Den ska ligga längs med poolens långsida.
Egentligen hade jag velat gira alla hörn men vet inte om det blir bättre äller sämre.
Det är jag som förklarar dåligt. Jag vill lägga trallen som en ram runt poolen så jag inte får ändträ mot vattnet. Kanske räcker att lägga en eller två girade rader närmast poolen och sen lägga resten som poolens långsida.Jonas Persson skrev:Brädan som ligger på stegen är parallell med poolen men inte riktigt vinkelrät med trallen du precis lagt vid huset? Varför kapar du den inte bara med den vinkel som blir? Det kommer att se konstigt ut om du lägger trallen vid poolen i samma riktning som den du redan lagt (längs med poolens kortsida). Den ska ligga längs med poolens långsida.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 731 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 731 inlägg