L lbgu skrev:
Inse att resultatet för Tesla i Sverige är så litet att Teslas aktieägare inte har någon anledning att bry sig om vad som händer här.
Det var det jag menade med att ifrågasätta att aktieägarna tjänade något på förslaget
L lbgu skrev:
Att du verkar tro att det har betydelse för dem
Naturligtvis tror jag inte det, utan exakt motsatsen! Det är själva poängen.
L lbgu skrev:
säger mer om dig.
Att du tror istället för att läsa vad det står kanske är det som säger mest. Fast inte om mig.

För att förtydliga anser jag inte att Tesla skulle ha något att vinna på förslaget.

O O skrev:
Det var det jag menade med att ifrågasätta att aktieägarna tjänade något på förslaget
Varför ens blanda in aktieägarna när de inte ens bryr sig om det. Inte lätt för mig att veta vad du egentligen menar.

O O skrev:
det förändrar inte att han kan vara en person man kan tycka om
Då är vi helt enkelt totalt oense om detta.

D
TRJBerg TRJBerg skrev:
Låter som du gillar, eller i varje fall accepterar korruption (i vid bemärkelse).
Nej, det kan det omöjligt göra.

P
C Crank skrev:
Exakt super exempel på vad ni vänster extremister alltid gör
Varför tror du att jag gillar vänsterextremism?
Är alla som är "till vänster" om AfS "vänsterextremt"?
C Crank skrev:
, och det är att så fort någon går emot er så ska ni anklaga motparten för att vara Putin anhängare eller förespråka hans politik.
Jag ställde en fråga.

Redigerat:
P
A ajn82 skrev:
Men detta är inte tråden för att lösa det.
Så är det, och inskränkning av äganderätten är inte en lösning.

P
Intet Intet skrev:
Uppenbarligen var det inte uppenbart för honom.
Tror du på fullt allvar att Trump inte förstår hur valsystemet fungerar? Trump är inte korkad. Han bara spelar dum offentligt.
Intet Intet skrev:
Nej. Det gör det inte.
Valresultatet var solklart och ändå försökte förloraren ändra på det. I presidentvalet 2000 fanns det betydligt större anledning att ifrågasätta resultatet.
Intet Intet skrev:
Det verkar som att även du, bara sett de väl utvalda SVTklipp av talet. Hade du lyssnat på hela Trumps tal skulle du förstått att något statskuppsförsök inte föregick.
Nejdå , det vara bara en fredlig liten demonstration utanför Kapitolium. Visserligen med dödlig utgång, men det kan vi väl bortse från?

Jag har sett (eller om det var läst) hela talet.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P pmd skrev:
Trump är inte korkad. Han bara spelar dum offentligt.
Hur vet du det?

P
O O skrev:
Finns det någon som är emot Tesla?
Jag har inget emot bilbyggarbolaget Tesla, men jag kommer inte att köpa en Teslabil in om överskådlig framtid eftersom jag tycker att de är tekniskt undermåliga och inte speciellt välanpassade till svenskt klimat.

• Haha
Andreas_Hansson
  • Laddar…
P
Å Ådi88 skrev:
Men därmed hjälper det inte att använda cannabis bara för att du tycker det. Om du är ung förstår jag din inställning då ditt konsekvenstänkande inte är moget.
Konsekvenstänkandet hos flertalet politiker tycks inte vara moget heller, eftersom flera droger som är mindre skadliga än alkohol är olagliga.

Svensk narkotikapolitik bygger på (där fick jag med relevans för Byggahus med ett halmstrå) Nils Bejerots fanatism mot "narkotika". Bejerot tyckte även att serietidningar var skadliga.

P
O O skrev:
Jag tror numera väldigt många med oss är emot Putins krig och tillhörande politik.
Det finns tillräckligt många som är för "Putins krig" att det är rimligt att kalla det för Rysslands krig.
O O skrev:
Men det förändrar inte att han kan vara en person man kan tycka om och trivas med.
Psykopater kan vara genomtrevliga.

P
C Crank skrev:
Tex detta.
[media]
Vad är det för slags regler som gör att det inte går att bygga den där järnvägen?
Det råkar inte helt enkelt vara så att det är svårt och för dyrt att köpa marken som järnvägen är tänkt att gå på?

P
R Rejäl skrev:
Och inga muntra resultat i Kanada efter 5års legalisering😢

[länk]

[länk]
Alkohol är den samhällsekonomiskt dyraste drogen i Kanada.

https://www.cpha.ca/sites/default/f...s/2022-06-alcohol-consumption-in-canada-e.pdf

"Harms resulting from alcohol use in 2017 cost Canadians $16.6 billion, representing 36.2% of the total costs of harms resulting from substance use. It is the most societally costly substance used in Canada,5 with $5.4 billion in associated health care costs and $2.8 billion in criminal justice costs, as well as losses in productivity and other direct costs. Almost 20% of violent crimes were associated with alcohol use".

P
R Rejäl skrev:
Men galen är han i många hänseenden och som tur är kan han inte bli Mr President i USA😉
Det räcker nog för Musk att vara den som drar i trådarna i kulisserna.

P
O O skrev:
Det är först då någon kommenterar starten det blir dravel...😔
Inlägg #12 033, alltså …?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.