569 364 läst · 12 245 svar
569k läst
12,2k svar
Tesla och kollektivavtal
Det var det jag menade med att ifrågasätta att aktieägarna tjänade något på förslagetL lbgu skrev:
Naturligtvis tror jag inte det, utan exakt motsatsen! Det är själva poängen.L lbgu skrev:
Att du tror istället för att läsa vad det står kanske är det som säger mest. Fast inte om mig.L lbgu skrev:
Är alla som är "till vänster" om AfS "vänsterextremt"?
Jag ställde en fråga.C Crank skrev:
Redigerat:
Tror du på fullt allvar att Trump inte förstår hur valsystemet fungerar? Trump är inte korkad. Han bara spelar dum offentligt.Intet skrev:
Valresultatet var solklart och ändå försökte förloraren ändra på det. I presidentvalet 2000 fanns det betydligt större anledning att ifrågasätta resultatet.Intet skrev:
Nejdå , det vara bara en fredlig liten demonstration utanför Kapitolium. Visserligen med dödlig utgång, men det kan vi väl bortse från?Intet skrev:
Jag har sett (eller om det var läst) hela talet.
Konsekvenstänkandet hos flertalet politiker tycks inte vara moget heller, eftersom flera droger som är mindre skadliga än alkohol är olagliga.Å Ådi88 skrev:
Svensk narkotikapolitik bygger på (där fick jag med relevans för Byggahus med ett halmstrå) Nils Bejerots fanatism mot "narkotika". Bejerot tyckte även att serietidningar var skadliga.
Det finns tillräckligt många som är för "Putins krig" att det är rimligt att kalla det för Rysslands krig.O skrev:
Psykopater kan vara genomtrevliga.O skrev:
Alkohol är den samhällsekonomiskt dyraste drogen i Kanada.R Rejäl skrev:
https://www.cpha.ca/sites/default/f...s/2022-06-alcohol-consumption-in-canada-e.pdf
"Harms resulting from alcohol use in 2017 cost Canadians $16.6 billion, representing 36.2% of the total costs of harms resulting from substance use. It is the most societally costly substance used in Canada,5 with $5.4 billion in associated health care costs and $2.8 billion in criminal justice costs, as well as losses in productivity and other direct costs. Almost 20% of violent crimes were associated with alcohol use".