549 040 läst · 11 941 svar
549k läst
11,9k svar
Tesla och kollektivavtal
Tesla har fått det lite besvärligare med skyltar igen.
De har tydligen uppdagats att skyltar skickats till andra (paket)adresser än företagsadressen.
På så vis har posten (lurats att) delat ut 17000 reg.skyltar till tex ett IT-bolag kopplat till Tesla.
Någon som vet hur det går med beslutsprocessen hos EI?
Kan elnätägare neka elanslutning av Teslaladdare?
De har tydligen uppdagats att skyltar skickats till andra (paket)adresser än företagsadressen.
På så vis har posten (lurats att) delat ut 17000 reg.skyltar till tex ett IT-bolag kopplat till Tesla.
Elnätsägarna kan knappast neka men det kan dom gubbar som ska utföra arbetet om "kunden" är satt i blockad.blackarrow skrev:Tesla har fått det lite besvärligare med skyltar igen.
Inte avgjort ännu, lära ta 1-2 månader innan vi vet.blackarrow skrev:Tesla har fått det lite besvärligare med skyltar igen.
Nu tycks det vara bevisat att Muskvitj håller kontakt med Putin genom propagandaministern. Det tycks också vara klart att han har försökt med en del grundlagsstridiga valmanipulationer i USA.
https://www.politico.eu/article/elo...ournal-report-us-ukraine-russia-war-starlink/
Jag tycker mig se ett samband mellan många olika saker som sker kring den mannen.
https://www.politico.eu/article/elo...ournal-report-us-ukraine-russia-war-starlink/
Jag tycker mig se ett samband mellan många olika saker som sker kring den mannen.
Vad är det man säger lika barn leka bäst!H heimlaga skrev:
Vi borde kanske skapa en tråd där Elon Musk kan diskuteras.H heimlaga skrev:
I denna är det tänkt att IFMetalls strejk ska diskuteras.
Ja. Han är imponerande som få, om än någon!H heimlaga skrev:
Bra att det finns någon pratar med Putin. Nu när våra folkvalda hellre dunkar varandras ryggar medans de tömmer vår skattkista.
För kom ihåg. När Obama sa att man skall prata med sin fiende, då hyllades han som en stor statsman.
Nåväl. Det har väldigt lite att göra med svenska fackföreningars storhetsvansinne och deras bristande ordförståelse. Särskilt gällande ordet "frivilligt".
Musk må vara en skitstövel eller hedersknyffe. Jag vet inte och det har över huvud taget inte med tråden att göra, även om flera försöker ändra på den saken med hjälp av småbarnsspråk och annat trams som skulle få vilken dagisklass som helst att skämmas.
Tycker du att vore bra om någon pratat med ledarna för Hamas också (om det nu finns så många kvar)? De är nämligen av samma skrot och korn som Putin.Intet skrev:
Tycker du att det hade varit bra om någon hade pratat med Hitler? Visst ja, det gjorde ju Neville Chamberlain och se hur bra det gick.
Musks person tycker jag är av underordnad betydelse när det gäller arbetsmarknadskonflikten mellan TM Sweden AB och IF Metall. Konflikten har tydliggjort en del principiella problem när det gäller kollektavtal och stridsåtgärder vid strejk. Vi kan nog hålla oss till dem.Intet skrev:
Vad jag vet så pratas det en del med Hamas. De försöker ju förhandla fram vapenvila med dem rätt ofta så då måste det väl pratas.P pmd skrev:
Jag skulle tro att Per Albin Hansson pratade en del med Adolf (åtminstone genom ombud). Adolf kanske till och med tackade Per Albin för hans stöd till den tyska krigsinsatsen, vem vet, men osannolikt är det inte, vore väl oartigt att inte tacka.P pmd skrev:
Jodå, men är det bra?L lbgu skrev:
Vilka belägg finns för den tesen?L lbgu skrev:
Insinuationen att Per Albin Hansson, och förlängningen Sverige, stödde den tyska krigsinsatsen, är ett lågt angrepp på den svenska samlingsregeringen under andra världskriget. Förmodligen pga bristande historiska kunskaper.
För er som vill diskutera Elon och företagen i hans sfär så har jag skapat tråden
https://www.byggahus.se/forum/threads/elontraden-om-musk-tesla-spacex-starlink-mm.533241/
https://www.byggahus.se/forum/threads/elontraden-om-musk-tesla-spacex-starlink-mm.533241/