R
R Rkarlsson skrev:
Jag ska som jag skrev innan vänta 2 år innan jag köper en ny bil. Har du glömt ta på glasögonen?
Ja det måste jag ha glömt i ta på då jag inga har😂
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Ja det måste jag ha glömt i ta på då jag inga har😂
Nej men då kan du iallafall läsa och ta åt dig. Jag gillar bilarna ja. Och resten kunde du läsa längre upp.
 
R
R Rkarlsson skrev:
Nej men då kan du iallafall läsa och ta åt dig. Jag gillar bilarna ja. Och resten kunde du läsa längre upp.
Jävlas med dig lite😂
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Att han gör som han vill på de företag han själv äger förstår jag inte problemet med? Anser han att det är mer effektivt att kapa strömmen står det honom fritt att göra så.
Vad svamlar du om? Jag har inte sagt att det är ett problem.
Tyckte bara det var intressant hur han styr företag.

Då anser jag det vara hundra resor värre med arbetare som ska tvinga på företaget de inte äger kollektivavtal.
Så du tycker det var lite fel av Elon då, eftersom något annat kan vara värre? 😀

Starta ett eget företag om ni inte är nöjda, där kan ni ha vilka avtal ni vill.
Varför skriver du trams till mig ?
Skriv till någon annan om du måste häva ur dig saker.

Det är dålig kvalité på tråden nu tycker jag. Som ett hack i grammofonskivan.
Inte kom ni fram till hur Elon fick sin bonus, vad, när eller hur mycket eller ens vem som bekostade den.

Elon får väl göra vad han vill, tex skicka en bil till Mars om han vill.
Tja, jag närmast förväntar mig det. En robottaxi då förstås.
 
A ajn82 skrev:
Tesla har ju bara en handfull options, modell, färg exteriör och färg interiör, så med ett par tusen bilar stående på lager så är det nog inte så ovanligt. Nog det jag gillar allra mest med dem, inte hundratals olika tillval och konstiga paket som plötsligt lagt på 100-200 kSEK på priset för att få en vettigt utrustad bil. (Och logistikmässigt har det ju uppenbara fördelar och bidrar säkert till att pressa priset)
Rimligen. Elon och Henry har sina likheter.
Någon sade nyligen att Tesla är dagens T-Ford. Man kan få den i vilken färg man vill om man väljer vit.
 
  • En webbplats med Tesla-bilar i lager, specifikt Model Y, inklusive priser, specifikationer och färgalternativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
O O skrev:
Rimligen. Elon och Henry har sina likheter.
Någon sade nyligen att Tesla är dagens T-Ford. Man kan få den i vilken färg man vill om man väljer vit.
Fast även om man inte går på lager bilar blir det bara tio kombinationer (5 exteriör färger, 2 interiör). Det olika typerna av hjul utgår jag från de kan justera vid utlämningsstället, självstyrningstilläggen är bara mjukvara som även kan köpas till i efterhand
 
OK (betydligt) färre då. Fast det är betydligt fler än 10!

För även om Elon Musk är en uppfinningsrik kille har jag svårt att tro att motorer/drivlina, batterier och dragkrok är "bara mjukvara".
 
P
Färg på motorer, batterier, etc är det nog få som vill välja så det lär knappast finnas så många alternativ på det.
 
O O skrev:
Rimligen. Elon och Henry har sina likheter.
Någon sade nyligen att Tesla är dagens T-Ford. Man kan få den i vilken färg man vill om man väljer vit.
Vad är det för trams inlägg?
Det finns massor av model Y i andra färger i lager.

Tänk på att det är ett publikt forum och alla kan se dina inlägg..

Skärmbild av elbilar av modell Y i olika listningar med specifikationer och priser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Vad är det för trams inlägg?
Det finns massor av model Y i andra färger i lager.
Fast i din länk så har alla samma lack.... 😮😆😉
 
  • Haha
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Fast i din länk så har alla samma lack.... 😮😆😉
Man kan naturligtvis välja alla lacker som finns i lager..
Hur menar du jag skall visa alla färger i lager på en sida?

Du kan väl be din mor hjälpa dig att gå in på sidan och välja färg..
 
  • Gilla
  • Haha
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Man kan naturligtvis välja alla lacker som finns i lager..
Hur menar du jag skall visa alla färger i lager på en sida?
Det var du som sa att alla fanns i flera varianter enligt bild, fast alla var samma. 😉

Och nu ska du vara glad att min mor visste annorlunda.... 😂
 
  • Haha
  • Gilla
Luc Reiner och 4 till
  • Laddar…
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Vad är det för trams inlägg?
Det finns massor av model Y i andra färger i lager.

Tänk på att det är ett publikt forum och alla kan se dina inlägg..

[bild]
Jaså tycker du det är det tramsigt! Det var liksom min poäng, fast jag skulle nog inte använda det ordet.
Jag valde en model Y.
Sedan valde jag 7 alternativ genom att klicka i rutorna.
Tesla hade ingen bil som uppfyllde mina val i lager. Inte så konstigt kanske med tanke på hur många olika möjliga kombinationer det faktiskt är möjligt att välja. Så långt ok.

Istället presenterades 4 bilar där ingen uppfyllde något enda av mina val. Det kan jag förstå om någon tycker är ganska tramsigt. Eller jag tycker snarare det är dåligt.

Nog tycker man att de borde kunna presentera någon bil som uppfyller minst ett av mina val. Jag kollade faktiskt att det fanns både röda och fyrhjulsdrivna bilar, så varför föreslå vita bakhjulsdrivna? Jag vet inte om det är tramsigt egentligen. Snarare oseriöst, eller bara en buggig hemsida. Men det inger inget förtroende...

Ingen av de bilarna du länkade till var röd, hade vit inredning, 20" fälgar, uppgraderad autopilot eller total självkörning. Inte i närheten av vad jag angav som krav alltså.
 
O O skrev:
Jaså tycker du det är det tramsigt! Det var liksom min poäng, fast jag skulle nog inte använda det ordet.
Jag valde en model Y.
Sedan valde jag 7 alternativ genom att klicka i rutorna.
Tesla hade ingen bil som uppfyllde mina val i lager. Inte så konstigt kanske med tanke på hur många olika möjliga kombinationer det faktiskt är möjligt att välja. Så långt ok.

Istället presenterades 4 bilar där ingen uppfyllde något enda av mina val. Det kan jag förstå om någon tycker är ganska tramsigt. Eller jag tycker snarare det är dåligt.

Nog tycker man att de borde kunna presentera någon bil som uppfyller minst ett av mina val. Jag kollade faktiskt att det fanns både röda och fyrhjulsdrivna bilar, så varför föreslå vita bakhjulsdrivna? Jag vet inte om det är tramsigt egentligen. Snarare oseriöst, eller bara en buggig hemsida. Men det inger inget förtroende...

Ingen av de bilarna du länkade till var röd, hade vit inredning, 20" fälgar, uppgraderad autopilot eller total självkörning. Inte i närheten av vad jag angav som krav alltså.
Ingen Tesla utan transportavgift matchar alla dina sökkriterier.
Visar liknande matchningar
Missade du den lilla texten..
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.