R Rejäl skrev:
Absolut, Tesla kommer att backa o gå dåligt även om dom för stunden håller ställningarna..
Tyska och andra elbilstillverkare har kommit ikapp och snart förbi men inte prismässigt än dock..
Är övertygad om att Tesla i dagsläget går back..
Då följer väl snart det "gröna" stålet tillsammans med våra pensionsfonder med ner i glömskans hål.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Har ju hela tiden sagts att elbilar långsiktigt blir billigare att producera än bensin/diesel ditton, så det här är väl skedet där det står igenom ut till konsument också. Får se om de andra tillverkarna klarar av att följa med ner till botten med priset.
 
Idag fick jag hembesök av Tesla som lagade det handtag jag felanmälde för 8 dagar sedan. Trots semestertider och blockad har jag aldrig fått så snabb service tidigare.

/Krille
 
  • Gilla
SC Aero och 4 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Absolut, Tesla kommer att backa o gå dåligt även om dom för stunden håller ställningarna..
Tyska och andra elbilstillverkare har kommit ikapp och snart förbi men inte prismässigt än dock..
Är övertygad om att Tesla i dagsläget går back..
Det var ett skämt?
Jag har haft tysk "kvalitetselbil" från 2022. Och haft id4 2023 som lånebil. Varit och provat id4 gtx 2024.

De har ljusår på sig att hämta med de bilarna. Har provat model y P med, och den uppdateras ju så ofta där är uppdateringar :p

Tysken bytte batterier inom 1 år, krängstag, dåliga däck och hiskeligt dålig väghållning på vintern. Ofta strul med tekniken. Och extremt dålig app speciellt när man skulle ha igång klimatanläggningen när man fick skicka till bilen minst 3-5 ggr och ändå kolla så den fattade det :D


Hade jag valt en bil i detta nu idag så hade jag valt tesla. När det är dags om 2 år igen så får vi se. Tuffar vidare med diesel så länge.
 
  • Gilla
Klantskalle och 1 till
  • Laddar…
R
R Rkarlsson skrev:
Det var ett skämt?
Jag har haft tysk "kvalitetselbil" från 2022. Och haft id4 2023 som lånebil. Varit och provat id4 gtx 2024.

De har ljusår på sig att hämta med de bilarna. Har provat model y P med, och den uppdateras ju så ofta där är uppdateringar :p

Tysken bytte batterier inom 1 år, krängstag, dåliga däck och hiskeligt dålig väghållning på vintern. Ofta strul med tekniken. Och extremt dålig app speciellt när man skulle ha igång klimatanläggningen när man fick skicka till bilen minst 3-5 ggr och ändå kolla så den fattade det :D


Hade jag valt en bil i detta nu idag så hade jag valt tesla. När det är dags om 2 år igen så får vi se. Tuffar vidare med diesel så länge.
https://carup.se/osalda-elbilar-for-30-miljarder-sa-ska-musk-radda-tesla/
 
R Rejäl skrev:
[länk]

55% sänkning av vinsten och det är bara det vi ser, vänta bara😉
Ja det märks, du verkar bry dig..
 
R
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja det märks, du verkar bry dig..
La det till dig då du skrattade åt mina skrivningar, som vanligt som Musk wannabe som du är😉
 
R Rejäl skrev:
La det till dig då du skrattade åt mina skrivningar, som vanligt som Musk wannabe som du är😉
Jag gillar bara när du är så säker på dina åsikter , nästan som att du har en spåkula! :)
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
[länk]
Nej alltså ditt skämt om tyska elbilstillverkare kommit ifatt och snart förbi? Bilarna är snordyra i jämförelse. id3 med stora batteriet kostar 516 och m3 kostar 513.
id3 får du inte ha krok, de får du på m3 :p

Men det med carup tar jag med som ett skämt, har du en mer säker källa?
 
  • Gilla
Klantskalle och 3 till
  • Laddar…
R
R Rkarlsson skrev:
Nej alltså ditt skämt om tyska elbilstillverkare kommit ifatt och snart förbi? Bilarna är snordyra i jämförelse. id3 med stora batteriet kostar 516 och m3 kostar 513.
id3 får du inte ha krok, de får du på m3 :p
Skrev ju att prismässigt är dom inte där och kommer inte att kunna matcha med priserna sedan som bil är en BMW överlägsen i kvalitet mot en tesla…
 
R Rejäl skrev:
Skrev ju att prismässigt är dom inte där och kommer inte att kunna matcha med priserna sedan som bil är en BMW överlägsen i kvalitet mot en tesla…
Jag har inte provat de nya bmw. Men i3 var lite som ett skämt i prisklassen. Kort räckvidd och begagnad med rätt många mil då var 230 tusen.

Billigaste el bmw var 560. Uppdaterar de sig själva hela tiden eller du måste lämna in den för det tramset ?
 
I Intet skrev:
Åkte av en slump förbi Tesla på Rinön i Göteborg <klipp, klipp /@O>
Är det inte så att det är de strejkande själva som skall vakta och inte inhyrda pensionär?
Det kan man ju tycka vad man vill om. Men varför bry sig?

IF Metall får iofs sätta vem som helst som strejkvakt. De kan ju hyra in vilket vaktbolag som helst om de tycker det är lämpligt. Eller låta intresserade pensionärer få känna sig delaktiga. Jag vet inte hur de tänker. Och bryr mig inte. Men visst kan man få undra.

Om man funderar lite varför det finns strejkvakter, alltså vad deras uppgift är blir det rimligen uppenbart vad som kan vara troliga förklaringar till att de strejkande själva inte vaktar. Om man spekulerar vilt. T.ex. de som strejkar vågar helt enkelt inte. Eller att en uppgift för strejkvakter är att hindra företaget att locka tillbaka de strejkande.
 
A ajn82 skrev:
Har ju hela tiden sagts att elbilar långsiktigt blir billigare att producera än bensin/diesel ditton, så det här är väl skedet där det står igenom ut till konsument också. Får se om de andra tillverkarna klarar av att följa med ner till botten med priset.
Det beror på råvarupriserna. Aluminium är billigt, litium är dyrt. Som tur är verkar det finnas i överflöd i Ukraina.!
Så länge batterierna är dyrare än bränsletankarna, fortsätter nog kräftgången.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
R
R Rkarlsson skrev:
Jag har inte provat de nya bmw. Men i3 var lite som ett skämt i prisklassen. Kort räckvidd och begagnad med rätt många mil då var 230 tusen.

Billigaste el bmw var 560. Uppdaterar de sig själva hela tiden eller du måste lämna in den för det tramset ?
Det vet jag inte men att åka i dom nya el BMW ena är något helt annat än Tesla Polestar är hundra gånger skönare att köra än dom vanliga Teslorna tex..
Byggkvaliten i Teslorna är i kina klass om än ens det enligt mig..
Det är bara mjukvaran som dom har övertaget tycker jag men annars billig skräp i de flesta delar..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.