Idag åkte jag förbi Teslastrejkvakterna igen. Denna gång bestod gardet av två medelålders kämpar som glatt vinkade när jag körde förbi. Så, var är då de strejkande unga mekanikerna?
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Vad skulle hända om TM Sweden gick med på ett KA?

 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
blackarrow blackarrow skrev:
Vad skulle hända om TM Sweden gick med på ett KA?

[media]
Vad har övertaligheten på Twitter med KA på TM Sweden att göra? Karln hade ju uppenbarligen rätt, X fungerar fortfarande alldeles utmärkt trots den stora nedskärningen av personal.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
I bra tider/högkonjuktur har ju organisationer en tendens att "svälla" med viss övertalighet samt en del "bra att ha tjänster". Vid en rejäl lågkonjuktur eller en viss typ av ny ledning så brukar de ske en utrensning av detta. Det är inget unikt för X även om Musken drog det lite till sin spets.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Vad har övertaligheten på Twitter med KA på TM Sweden att göra? Karln hade ju uppenbarligen rätt, X fungerar fortfarande alldeles utmärkt trots den stora nedskärningen av personal.
Du får titta på videon igen.
Den handlar hur Musk bokstavligen flyger runt i verksamheter han äger och driver igenom sin vilja.
Det behövs inte ett halvår för att göra shutdown på några redundanta servrar.
Det räcker att skära av kablarna med en kniv han lånat från sin livvakt.

Varför tror Metallbasen han kan få TM Sweden att teckna KA?
Den chef som tecknar KA skulle vara utelåst från sitt jobb innan han fick reda på att kan var sparkad.
Eller så skulle han ledas ut av två vakter redan under arbetsdagen.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
JanneJanne123
blackarrow blackarrow skrev:
Du får titta på videon igen.
Den handlar hur Musk bokstavligen flyger runt i verksamheter han äger och driver igenom sin vilja.
Det behövs inte ett halvår för att göra shutdown på några redundanta servrar.
Det räcker att skära av kablarna med en kniv han lånat från sin livvakt.

Varför tror Metallbasen han kan få TM Sweden att teckna KA?
Den chef som tecknar KA skulle vara utelåst från sitt jobb innan han fick reda på att kan var sparkad.
Eller så skulle han ledas ut av två vakter redan under arbetsdagen.
Att han gör som han vill på de företag han själv äger förstår jag inte problemet med? Anser han att det är mer effektivt att kapa strömmen står det honom fritt att göra så.

Då anser jag det vara hundra resor värre med arbetare som ska tvinga på företaget de inte äger kollektivavtal. Starta ett eget företag om ni inte är nöjda, där kan ni ha vilka avtal ni vill.
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
JanneJanne123
blackarrow blackarrow skrev:
Du får titta på videon igen.
Den handlar hur Musk bokstavligen flyger runt i verksamheter han äger och driver igenom sin vilja.
Det behövs inte ett halvår för att göra shutdown på några redundanta servrar.
Det räcker att skära av kablarna med en kniv han lånat från sin livvakt.

Varför tror Metallbasen han kan få TM Sweden att teckna KA?
Den chef som tecknar KA skulle vara utelåst från sitt jobb innan han fick reda på att kan var sparkad.
Eller så skulle han ledas ut av två vakter redan under arbetsdagen.
Att ingå ett avtal som företagsledningen inte har sanktionerat ska självklart leda till någon form av åtgärder, det ser jag faktiskt inte heller som ett problem.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Tesla vinner inte striden för snart kommer fler fack sympatisera med metall och då kommer inga lastbilar med reservdelar etc. Så i det långa loppet kommer Tesla förlora
Nu har jag börjat öglna igenom tråden och hittills har ingen av olyckskorparnas spådomar besannas. Heder åt Musk (eller vem det är som bestämmer här) som inte viker ner sig för fackets mafiametoder. Är det frivilligt så skall det ta mig fan också var just det, FRIVILLIGT!
Kommer ni ihåg kaféet i Göteborg som fick stänga efter fackets kamp för bättre arbetsvillkor?
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
I Intet skrev:
Nu har jag börjat öglna igenom tråden och hittills har ingen av olyckskorparnas spådomar besannas. Heder åt Musk (eller vem det är som bestämmer här) som inte viker ner sig för fackets mafiametoder. Är det frivilligt så skall det ta mig fan också var just det, FRIVILLIGT!
Kommer ni ihåg kaféet i Göteborg som fick stänga efter fackets kamp för bättre arbetsvillkor?
Lite roligt är det ändå. Inlägget du citerade är från oktober.

Ändå säljer de bilar hela tiden och är många gånger billigare än konkurrenterna och vill man ha en sådan bil så är leveransen just nu 4-6 veckor.

Hur lång leverans har kia, vw, skoda, osv osv osv ? Eller skräckexemplet hyundai.
 
Jag tror leveranstiden från Tesla är lägre än så, fick vår inom 24h från beställning, och med deras räntekampanj så är de klart billigast av alla jämförbara bilar
 
R Rejäl skrev:
Dom verkar inte så smarta på Tesla kommer att stå dom dyrt att dumpa priserna samt att producera bilar som bara står och faller i värde..

[länk]
Du får ta anställning och styra upp deras produktion och försäljningsavdelning, lycka till!
 
  • Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
R
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du får ta anställning och styra upp deras produktion och försäljningsavdelning, lycka till!
Tro du verkligen Musk o kompani skulle lyssna på någon hur rätt den personen än må ha?
 
R Rejäl skrev:
Dom verkar inte så smarta på Tesla kommer att stå dom dyrt att dumpa priserna samt att producera bilar som bara står och faller i värde..

[länk]
Ja. Elbilsbomen kanske är över för denna gång?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
R
I Intet skrev:
Ja. Elbilsbomen kanske är över för denna gång?
Absolut, Tesla kommer att backa o gå dåligt även om dom för stunden håller ställningarna..
Tyska och andra elbilstillverkare har kommit ikapp och snart förbi men inte prismässigt än dock..
Är övertygad om att Tesla i dagsläget går back..
 
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.