RoTe RoTe skrev:
😂😂😂

Jag kör en 17 år gammal BMW, den går som en DRÖM, så otroligt bekväm, skön och SNYGG. Nu har jag ingen erfarenhet av en 17 år gammal KIA men väl deras syskon Hyundai och de får ju en att må illa bara av åsynen och börja inte ens prata om att sätta sig i en sådan bajslåda...
Det har tyvärr gått utför för BMW på senare tid. Massor av problem med bränder som dom mörkar och en del elektronikproblem (som många andra). Jag har en kompis som har en 523i från 2006, det är en mycket lyckad konstruktion som fungerar bra efter 25' mil med ingen synlig rost vare sig under eller utvändigt (hur det står till inuti balkar vet vi inget om).
 
Redigerat:
P
G Gornor Ulragh skrev:
Varför inte Kia.
Hur snabbt rostar en Kia nuförtiden?
 
P
Dan1891 Dan1891 skrev:
Ja, utesendet har väl aldrig varit lågprismärkenans fokus. KIA, Skoda, Hyundai, Seat osv.
Tråkigare bilar har väl aldrig skådats.
Men, jag tycker även Tesla ser lite gammal och tråkig ut redan i designen?
Den har inte åldrats väl i mitt tycke.
Lyckligtvis är det bara andra än en själv som behöver lida av att ens bil är ful.
 
  • Haha
JanneJanne123 och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Lyckligtvis är det bara andra än en själv som behöver lida av att ens bil är ful.
Men på insidan😁?
 
P
Håll ögonen på vägen, för tusan!
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Hur snabbt rostar en Kia nuförtiden?
Långsammare än valfri Volvo,Bmw eller Vw.
Dessutom oftast bättre och enklare lösningar.
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
D
Dan1891 Dan1891 skrev:
Ja, utesendet har väl aldrig varit lågprismärkenans fokus. KIA, Skoda, Hyundai, Seat osv.
Tråkigare bilar har väl aldrig skådats.
Men, jag tycker även Tesla ser lite gammal och tråkig ut redan i designen?
Den har inte åldrats väl i mitt tycke.
Jag tycker de nya Tesla-modellerna ser fina ut, har ju släppts bilder på kommande MY nu
 
Mikael_L
De senaste sidorna i denna tråd får väl sägas vara ett bevis på att det inte händer så mycket om det som tråden handlar om ... eller ... 🤔 🙄 😆
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
O
Kanske lite off-topic men börjar andra biltillverkare att följa Teslas modell? Volkswagen har precis sagt upp kollektivavtalet för bilbyggarna.

"Volkswagens ledning har enligt Automobilwoche nu sagt upp företagets kollektivavtal. Det är första steget mot att ta bort ett anställningsskydd som gällt på företaget i 30 år."

https://carup.se/vw-sager-upp-kollektivavtal-historisk-attack/
 
O och en till skrev:
Kanske lite off-topic men börjar andra biltillverkare att följa Teslas modell? Volkswagen har precis sagt upp kollektivavtalet för bilbyggarna.

"Volkswagens ledning har enligt Automobilwoche nu sagt upp företagets kollektivavtal. Det är första steget mot att ta bort ett anställningsskydd som gällt på företaget i 30 år."

[länk]
Det är uppsagt inför omförhandling vid årsskiftet så det lär nog bli ett avtal ändå...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.