Alfredo Alfredo skrev:
Till 12 år gamla bilar tror jag det är rätt ovanligt att instruktionsboken är tillgänglig i digital form för en konsument.
Har inte kollat andra märken men Volvo har till bilar från 2004 o framåt iaf.
 
JanneJanne123
T TommyC skrev:
Vill du jämföra bilar med Ericsson? Det blir nog en märkligare tråd än vad det brukar bli här.
Den här tråden handlar inte om bilar.
 
  • Gilla
Mikael_L och 5 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Den här tråden handlar inte om bilar.
Men Musk?

Man kan tycka vad man vill om denne karl, men som amerikansk företagare och hans syn på de anställda, verkar han ganska normal.

Det onormala och glädjande är att han verkar vara mycket principfast, till "Metalls" stora överraskning och förtret, då deras vana att krossa allt motstånd med övervåld inte funkade denna gång.
Ett annat glädjeämne, ifall det är sant, är att han vägrar censurera X trots hot från EU.

"The European Commission offered X an illegal secret deal: if we quietly censored speech without telling anyone, they would not fine us," Musk wrote on X.

https://www.aa.com.tr/en/europe/elo...-secret-deal-to-quietly-censor-speech/3273762

Kanske gammal skåpmat men kommer inte ihåg att läst det här. Hur som. Blev det lite Teslaanknytning igen 😁.
 
  • Gilla
Maledictus och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
I Intet skrev:
Men Musk?

Man kan tycka vad man vill om denne karl, men som amerikansk företagare och hans syn på de anställda, verkar han ganska normal.

Det onormala och glädjande är att han verkar vara mycket principfast, till "Metalls" stora överraskning och förtret, då deras vana att krossa allt motstånd med övervåld inte funkade denna gång.
Ett annat glädjeämne, ifall det är sant, är att han vägrar censurera X trots hot från EU.

"The European Commission offered X an illegal secret deal: if we quietly censored speech without telling anyone, they would not fine us," Musk wrote on X.

[länk]

Kanske gammal skåpmat men kommer inte ihåg att läst det här. Hur som. Blev det lite Teslaanknytning igen 😁.
För mig handlar den inte om Musk eller ens Tesla, det är påtvingande av kollektivavtal oavsett företag jag ogillar.
 
  • Gilla
Zevv och 9 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
För mig handlar den inte om Musk eller ens Tesla, det är påtvingande av kollektivavtal oavsett företag jag ogillar.
Ja och hur vi kan påstå oss ha avtalsfrihet i ett land ( och dessutom inte accepterar avtal ingångna under tvång) samtidigt som att en enskild typ av intresseorganisation får lov att härja runt helt oproportionerligt och störa viktiga annars tvingande samhällsfunktioner för att tvinga fram ett avtal.
 
  • Gilla
Jeppson och 6 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
För mig handlar den inte om Musk eller ens Tesla, det är påtvingande av kollektivavtal oavsett företag jag ogillar.
Samma här. Men hade inte Musk/Tesla varit så ståndaktiga, hade de vikit sig för fackets övervåld, likt den lokala Konsumföreståndaren tvingas göra när traktens unga avskum dundrar in och tar vad de vill ha och avslutar besöket med att meddela den blåslagen och bestulen att de kommer att idka könsumgänge med hans moder. -Har de Oidipuskomplex allesammans?

Hade fackat bemödat sig med att Googla "Elon Musk" innan de slentrianmässigt stormade i med knölpåkar, skulle de kanske tänkt sig för mer än en gång. För bakom dörren står en kille med dragen Magnum 44 ätandes korv med bröd.
 
  • Gilla
  • Haha
Jonatan79 och 2 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Ja och hur vi kan påstå oss ha avtalsfrihet i ett land ( och dessutom inte accepterar avtal ingångna under tvång) samtidigt som att en enskild typ av intresseorganisation får lov att härja runt helt oproportionerligt och störa viktiga annars tvingande samhällsfunktioner för att tvinga fram ett avtal.
Sverige är på många sätt en diktatur.
Domstolsväsendet har en egen kompisklubb där de rättrogna damerna belönar varandra samt några feministiska män, för syns skull naturligtvis.
Likadant med facket. I mitt jobb förekommer lokala fackliga avtal som ger 30% lägre lön på vissa orter. Jag påtalade detta för mitt ombud och fick i korthet till svar att ingen har klagat och att hon inte ville diskutera detta vidare. Med sådana vänner behöver man inga fiender.
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
I Intet skrev:
Sverige är på många sätt en diktatur.
Domstolsväsendet har en egen kompisklubb där de rättrogna damerna belönar varandra samt några feministiska män, för syns skull naturligtvis.
Likadant med facket. I mitt jobb förekommer lokala fackliga avtal som ger 30% lägre lön på vissa orter. Jag påtalade detta för mitt ombud och fick i korthet till svar att ingen har klagat och att hon inte ville diskutera detta vidare. Med sådana vänner behöver man inga fiender.
Vilket avancerat skitsnack.
 
  • Gilla
  • Haha
jbr och 6 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Vilket avancerat skitsnack.
Vilket?

Korrupt rättsystem eller korrupt fackförening. Eller syftar du på något helt annat i ditt uttömmande svar? 😀
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
I Intet skrev:
Vilket?

Korrupt rättsystem eller korrupt fackförening. Eller syftar du på något helt annat i ditt uttömmande svar? 😀
Hela ditt inlägg.
 
  • Gilla
Trappa och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Hela ditt inlägg.
Klärvojant? Hmm!

Så du vet att just den fackliga företrädaren inte reagerade som jag påstår? Nu är du ute på mycket hal is eftersom jag har det på pränt. Så tips. Tänk efter, innan du i affekt skriver nästa gång.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
I Intet skrev:
För bakom dörren står en kille med dragen Magnum 44 ätandes korv med bröd
Do you feel lucky, punk? 😆
Man i grå kavaj håller en varmkorv och tittar ut från ett kafé, med blomstermarknad och människor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En närbild av en man som håller i en pistol och riktar den framåt, med en allvarlig min och bakgrund av en stadsbyggnad med fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Jeppson och 2 till
  • Laddar…
P
I Intet skrev:
Ett annat glädjeämne, ifall det är sant, är att han vägrar censurera X trots hot från EU.
Journalister som har skrivit kritiskt om Musk har blivit avstängds från X (men fick tillbaka sina konton senare).
Musk stämmer annonsörer som slutat annonsera på X.
I Intet skrev:
"The European Commission offered X an illegal secret deal: if we quietly censored speech without telling anyone, they would not fine us," Musk wrote on X.

[länk]
Anadolu Ajansı (Anatoliska byrån) är en statlig turkisk nyhetsbyrå, som omorganiserades för att vara mer i linje med staten efter att AKP tog makten i Kalkonien.
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
I Intet skrev:
Klärvojant? Hmm!

Så du vet att just den fackliga företrädaren inte reagerade som jag påstår? Nu är du ute på mycket hal is eftersom jag har det på pränt. Så tips. Tänk efter, innan du i affekt skriver nästa gång.
OCH har du dåliga fackliga företrädare så har du bara er själv att skylla, det är hör och häpna medlemmarna som genom fria val väljer sina representanter.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
OCH har du dåliga fackliga företrädare så har du bara er själv att skylla, det är hör och häpna medlemmarna som genom fria val väljer sina representanter.
Det var ett förbannat ynkligt svar. Med så hög svansföring trodde jag du hade mer under fötterna än undanflykter.
Ett hetsigt temprament kan ställa till det ibland 😉
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.