587 414 läst · 12 732 svar
587k läst
12,7k svar
Tesla och kollektivavtal
Du kan inte finta bort mig med fokusförskjutning. Spelar inget roll vem som sitter där, fakta är fakta.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 437 inlägg
Jag har fortfarande inte förstått vad du exakt menade att Sverige var så unika med? Så om du preciserar vad som påstods så ska jag försöka bemöta det. Jag tror nämligen inte att vi är så unika... 🙄Jonatan79 skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 297 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 437 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 297 inlägg
Nu är det inte meningen med att gå i polemik om trivialiteter men oavsett om programledarna är "fåntrattar" eller inte så torde väl det som faktiskt kommer ur mun på Avtalssekreteraren anses vara ha samma värde som om han skulle uttrycka det i något annat, enligt er, seriöst medie?Dan_Johansson skrev:
Får inte systemarkitekterna betalt motsvarande det värde de skapar? Märkligt. Då tycker jag att ni ska bilda en förening för er yrkesgrupps intresse. Tillsammans är ni starka - lycka till!AndersMalmgren skrev:
Inte denna gång, det var en ganska intressant debatt, därför jag länkade. Om du får 10 min över av ditt hektiska liv…Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 437 inlägg
Ja, du har nästan sålt in det faktiskt... 😂Jonatan79 skrev:
Problemet är väl att PM Nilsson inte företräder ena sidan av konflikten, jag antar att Tesla vägrar medlemskap i arbetsgivarorganisation med?
Idag krävs det ca 400 Tesla aktier för att få ihop en miljon svenska kr. Om jag inte räknat hel fel.D Dilato skrev:
Den högsta noteringen jag hittade var runt 2000 dollar då krävdes det väl ca 48 st för att komma upp i en miljon sek.
Jag vet inte hur mycket aktier man kan tänkas få från Tesla.
Vet jag inget om, de har knappast förmedlat det då det aldrig varit aktuellt med ett k-avtal öht. Herr Nilsson är påläst, inget fel med hans deltagande där.Dan_Johansson skrev:
En intervju i DN i går med en Teslaanställd. Utan att veta detaljerna i aktieprogrammet så kan det nog slå väldigt olika.N Niq skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gäller att komma in vid rättpunkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var lite lätt skämtsamt, TV4 nyheterna gick länge under denna benämning, de är säkert helt ok idag men förr var det iaf oerhört light och inga frågor som kunde ge dålig stämning.S Styrman_jansson skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 494 inlägg
Nu har de äckliga Proletärerna börjat med rent sabotage