Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
PM Nilsson har väl fortfarande inte skakat av sig ål-skandalen eller? Kan inte riktigt förstå att Timbro skickar honom att debattera, han har ju uppenbarligen visat att han skiter i lagar.
Du kan inte finta bort mig med fokusförskjutning. Spelar inget roll vem som sitter där, fakta är fakta.

D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Well, om du tycker att TV4-nyheterna är bortkastad tid så förstår jag inte att du har tid att hänga här...
[bild]
Lättnyheterna?

Du kan inte finta bort mig med fokusförskjutning. Spelar inget roll vem som sitter där, fakta är fakta.
Jag har fortfarande inte förstått vad du exakt menade att Sverige var så unika med? Så om du preciserar vad som påstods så ska jag försöka bemöta det. Jag tror nämligen inte att vi är så unika... 🙄

• Gilla
djac
  • Laddar…
D djac skrev:
Lättnyheterna?
Menar ni att om Veli-Pekka säger något i TV4 så är det av mindre värde än om han säger samma sak i t.ex. DN eller SVD?

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Det jag menar är att tv4s programledare är lallande fåntrattar som inte kan ställa kritiska frågor till endera av sidorna.

Vad @djac menar har jag ingen aning om.

• Gilla
OramaC och 2 till
  • Laddar…
Det jag menar är att tv4s programledare är lallande fåntrattar som inte kan ställa kritiska frågor till endera av sidorna.

Nu är det inte meningen med att gå i polemik om trivialiteter men oavsett om programledarna är "fåntrattar" eller inte så torde väl det som faktiskt kommer ur mun på Avtalssekreteraren anses vara ha samma värde som om han skulle uttrycka det i något annat, enligt er, seriöst medie?

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men arkitekter är grovt underbetalda/underskattade. Så undrar man varför systemen blir skit när man sätter en anställd kodapa på det. Men betala 1500 - 2500 timmen för en UXare har man inget problem med.
Får inte systemarkitekterna betalt motsvarande det värde de skapar? Märkligt. Då tycker jag att ni ska bilda en förening för er yrkesgrupps intresse. Tillsammans är ni starka - lycka till!

• Haha
  • Gilla
Mikael_L och 7 till
  • Laddar…

Inte denna gång, det var en ganska intressant debatt, därför jag länkade. Om du får 10 min över av ditt hektiska liv…

• Haha
Maxwells demon
  • Laddar…
Inte denna gång, det var en ganska intressant debatt, därför jag länkade. Om du får 10 min över av ditt hektiska liv…
Ja, du har nästan sålt in det faktiskt... 😂

Problemet är väl att PM Nilsson inte företräder ena sidan av konflikten, jag antar att Tesla vägrar medlemskap i arbetsgivarorganisation med?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Men dom dagarna är nog förbi, Teslas aktie utvecklas inte längre typ 400% per år utan har tiil-och-med gått bakåt periodvis.
En aktie köpt Nov 2021 har idag halva värdet och hade januari 2023 tappat nästan 3/4.
Idag krävs det ca 400 Tesla aktier för att få ihop en miljon svenska kr. Om jag inte räknat hel fel.
Den högsta noteringen jag hittade var runt 2000 dollar då krävdes det väl ca 48 st för att komma upp i en miljon sek.

Jag vet inte hur mycket aktier man kan tänkas få från Tesla.

Ja, du har nästan sålt in det faktiskt... 😂

Problemet är väl att PM Nilsson inte företräder ena sidan av konflikten, jag antar att Tesla vägrar medlemskap i arbetsgivarorganisation med?
Vet jag inget om, de har knappast förmedlat det då det aldrig varit aktuellt med ett k-avtal öht. Herr Nilsson är påläst, inget fel med hans deltagande där.

N Niq skrev:
Idag krävs det ca 400 Tesla aktier för att få ihop en miljon svenska kr. Om jag inte räknat hel fel.
Den högsta noteringen jag hittade var runt 2000 dollar då krävdes det väl ca 48 st för att komma upp i en miljon sek.

Jag vet inte hur mycket aktier man kan tänkas få från Tesla.
En intervju i DN i går med en Teslaanställd. Utan att veta detaljerna i aktieprogrammet så kan det nog slå väldigt olika.

Artikeln handlar om anställda som erbjuds aktier som ersättning och effekten av Elon Musks tweets på aktiekursen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gäller att komma in vid rättpunkt.

Aktiediagram för Tesla visar kraftig tillväxt över fem år, aktuell kurs på 243,94 USD, öppningskurs och P/E-tal angivet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D
S Styrman_jansson skrev:
Menar ni att om Veli-Pekka säger något i TV4 så är det av mindre värde än om han säger samma sak i t.ex. DN eller SVD?
Det var lite lätt skämtsamt, TV4 nyheterna gick länge under denna benämning, de är säkert helt ok idag men förr var det iaf oerhört light och inga frågor som kunde ge dålig stämning.

Nu har de äckliga Proletärerna börjat med rent sabotage

• Arg
  • Ledsen
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
Ja för kopparstölder är ju jätteovanligt 🙄

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.