AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kanske de borde spränga lite svartfötter också?
Tycker du? Jag vet knappt vad det betyder som du skriver men det verkar obehagligt och onödigt om jag tolkar det rätt.

A
Tror metal-mupparna kommer ångra dagen de fuckade med fri företagsamhet. ♥️
Tror Tesla kommer ångra dagen dom fuckade med europeisk fackrörelse. Historien upprepar sig.

JanneJanne123
Tror metal-mupparna kommer ångra dagen de fuckade med fri företagsamhet. ♥️
Grupp av personer i utarbetade, mörka fantasy-kostymer står framför en dimmig blå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick mig osökt att tänka på det där gänget 😂

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens
RoTe RoTe skrev:
Har jag gjort dig något illa personligen eller varför är då så här?? Du har redan fått svar av andra på hur fel du har så jag tänker inte upprepa det, men sluta va så larvig!
Vet inte vad du menar faktiskt. Nej, det är ingen som förklarat annat än med ”gröna skyltar” som skulle delas ut till köparna, vilket är olagligt…

Så förklara gärna hur det skulle fungera att beställa registreringsskyltar till en bil man inte äger…

BirgitS
S Styrman_jansson skrev:
Ja i den bästa av världar vore det så. Förr trodde jag det var så, men tyvärr har majoriteten av de jag träffat på inte besuttit några vidare förmågor. Och av de som varit kompetenta har majoriteten varit rätt maktfullkomliga.

Men det är naturligtvis ”bara” min erfarenhet, och jag kan ju haft oflyt, men det är den jag får gå på.
I toppen på det privata näringslivet hittar man många väldigt maktfullkomliga personer, gäller inte bara Tesla. Så vad är skillnaden?

RoTe
Nissens Nissens skrev:
Vet inte vad du menar faktiskt. Nej, det är ingen som förklarat annat än med ”gröna skyltar” som skulle delas ut till köparna, vilket är olagligt…
Nej du fick fler alternativ som du bara vägrar lyssna på. T.ex. kan man som jag sa göra ägarbyte och låta bilen stå kvar på firman tills man fått skyltarna hem till sig själv, eller så kan man ta bilen på transport hem till sig. Bilen har ett regnr trots att den saknar skyltar, vilket du inte verkade förstå.

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
MaxHugo
Ska bli spännande om Finansförbundet kommer gå med i blockaden och hur dom agerar

BirgitS
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Med tanke på att fler än 9/10 anställda på Tesla inte strejkar så tror jag att Tesla har rätt gott självförtroende och att de får stöd av sina anställda i sin uppfattning att deras villkor innebär en bättre situation än om de hade kollektivavtal.
Verkligen inte alla på Tesla i Sverige som är mekaniker etc. och därför inte ens skulle kunna strejka även om de ville.

På verkstan i Umeå är en majoritet med i facket.

BirgitS
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Den personliga yttrandefriheten är en separat fråga där Elon Musk förespråkar öppenhet och en stor av anledningarna till att han köpte Twitter och tog bort mycket av modereringen som ansågs vara censur. Det är stor skillnad på att rensa bort trakasserier, personangrepp och förtal jämfört mot att stänga ner "fel" åsikter.
Men Musk har ju stängt av X-konton som inte innehåller trakasserier, personangrepp och förtal. Först skulle Elonjet-kontot få finnas kvar men sen försvann det i alla fall. Journalister på välkända stora amerikanska tidningar har blivit avstängda efter att ha kritiserat Musk.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag har lite svårt att förstå varför lagar kring just arbete är så hemskt att ha när lagar för annat i samhället verkar vara väldigt accepterat.
Det har ju inte blivit så bra när Sverige nu har blivit tvungna att införa arbetstidsregler som kommer från EU, där de flesta andra länder har sånt reglerat i lagar och inte i kollektivavtal.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
D Daniel 109 skrev:
Fackförbund är definitivt demokratiska.
En fördel är att man kan få branschanpassade avtal
Är det verkligen demokratiskt? Hur kan jag som inte är medlem i ett, men som ändå i allra högsta grad påverkas av kollektivavtalet göra för att göra min röst hörd?

• Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
A
Är det verkligen demokratiskt? Hur kan jag som inte är medlem i ett, men som ändå i allra högsta grad påverkas av kollektivavtalet göra för att göra min röst hörd?
Engagera dig politiskt för att avskaffa den svenska modellen är ett bra första steg.

• Gilla
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
RoTe
yoloboi skrev:
Engagera dig politiskt för att avskaffa den svenska modellen är ett bra första steg.
Men den svenska modellen är inte lag.

MaxHugo
Skicka ett tackkort till den lokalavdelning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.