561 020 läst · 12 030 svar
561k läst
12,0k svar
Tesla och kollektivavtal
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
Vet inte vad du menar faktiskt. Nej, det är ingen som förklarat annat än med ”gröna skyltar” som skulle delas ut till köparna, vilket är olagligt…RoTe skrev:
Så förklara gärna hur det skulle fungera att beställa registreringsskyltar till en bil man inte äger…
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 420 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 420 inlägg
I toppen på det privata näringslivet hittar man många väldigt maktfullkomliga personer, gäller inte bara Tesla. Så vad är skillnaden?S Styrman_jansson skrev:Ja i den bästa av världar vore det så. Förr trodde jag det var så, men tyvärr har majoriteten av de jag träffat på inte besuttit några vidare förmågor. Och av de som varit kompetenta har majoriteten varit rätt maktfullkomliga.
Men det är naturligtvis ”bara” min erfarenhet, och jag kan ju haft oflyt, men det är den jag får gå på.
Nej du fick fler alternativ som du bara vägrar lyssna på. T.ex. kan man som jag sa göra ägarbyte och låta bilen stå kvar på firman tills man fått skyltarna hem till sig själv, eller så kan man ta bilen på transport hem till sig. Bilen har ett regnr trots att den saknar skyltar, vilket du inte verkade förstå.Nissens skrev:
https://da.se/2023/11/sa-kan-tesla-runda-postblockaden/Nissens skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 420 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 420 inlägg
Verkligen inte alla på Tesla i Sverige som är mekaniker etc. och därför inte ens skulle kunna strejka även om de ville.Farstatjej90 skrev:
På verkstan i Umeå är en majoritet med i facket.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 420 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 420 inlägg
Men Musk har ju stängt av X-konton som inte innehåller trakasserier, personangrepp och förtal. Först skulle Elonjet-kontot få finnas kvar men sen försvann det i alla fall. Journalister på välkända stora amerikanska tidningar har blivit avstängda efter att ha kritiserat Musk.Johannes Carlsson skrev:Den personliga yttrandefriheten är en separat fråga där Elon Musk förespråkar öppenhet och en stor av anledningarna till att han köpte Twitter och tog bort mycket av modereringen som ansågs vara censur. Det är stor skillnad på att rensa bort trakasserier, personangrepp och förtal jämfört mot att stänga ner "fel" åsikter.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 420 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 420 inlägg
Det har ju inte blivit så bra när Sverige nu har blivit tvungna att införa arbetstidsregler som kommer från EU, där de flesta andra länder har sånt reglerat i lagar och inte i kollektivavtal.JanneJanne123 skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg