560 077 läst · 12 030 svar
560k läst
12,0k svar
Tesla och kollektivavtal
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
Kom igen BirgitS. Bättre än så kan du. Allt är inte svartvitt och det vet du med.BirgitS skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
Gillar inte när man uttalar sig så om människor som gör uppoffrande arbeten, ofta underbetalda, för vår andras skull och som möjliggör för medelmåttor i näringslivet att spela allan ballan.S Styrman_jansson skrev:
Många av de har förmågor som vida överstiger de vildaste drömmar hos de som ser ner på dem.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
Sverige är staten i det här fallet.JanneJanne123 skrev:
Har ingen koll på om borgare undviker statliga jobb eller inte. Tror dom flesta söker jobb inom dom områden dom är intresserade av att jobba med oavsett om dom är statliga eller ej.
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
Ja i den bästa av världar vore det så. Förr trodde jag det var så, men tyvärr har majoriteten av de jag träffat på inte besuttit några vidare förmågor. Och av de som varit kompetenta har majoriteten varit rätt maktfullkomliga.D djac skrev:
Men det är naturligtvis ”bara” min erfarenhet, och jag kan ju haft oflyt, men det är den jag får gå på.
Ja, det gick lite fort kanske, men ditt påstående faller på sin egen orimlighet. När jag har köpt ny bil har bilen aldrig bytt ägare innan det finns registreringsskyltar på den. I praktiken när man hämtar ut bilen. (Med monterade registreringsskyltar)RoTe skrev:
Därför menar jag att köparen inte äger bilen innan Tesla ens fått skyltarna. Eller du brukar kanske betala bilar i förskott? Rätt ovanligt skulle jag tro. Det finns sannolikt inte en enda bilhandlare som skriver över en bil på någon om inte finansieringen är avklarad.
Men förklara gärna hur det går till när du köper bil, och hur lång tid innan du betalat som du brukar bli ägare till bilen. 😂😂😂
Ägarbyte har ingenting med registreringsskyltar att göra.Nissens skrev:
1. Kund kommer till butiken och väljer ut en bil.
2. Kunden får en bil med gröna saluskyltar, alternativt att Tesla ordnar en fordonstransport hem till kund, alternativt att Kunden låter sin nya bil stå kvar på Teslas parkering.
3. Kunden betalar för bilen.
4. Kunden beställer sina registreringsskyltar.
Jag tror Teslas typkund har förståelse för situationen och i många fall dessutom hyser agg mot facket (likt några i den här tråden) och gärna anstränger sig lite extra för att sabotera strejken.