AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Väldigt länge för högern har inte samma förmåga att tillsätta högerdirektörer som S har att tillsätta vänsterdirektörer.
Oj, så högern är inte lika skicklig som vänstern på en hel sak? Det måste ha varit jobbigt att skriva det.

• Gilla
djac
  • Laddar…
D
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Dels så jobbar inte borgarna så, de tillsätter på lämplighet. Samt det tar många, många år att få bort vänstervindarna ur korridorerna.
Får vi nya ministrar nu efter denna helomvändning?

D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Måste vara så att det inte växer statliga blåa kompetenta människor direktörer på träd.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så om det nu tillsätts en generaldirektör som har borgerlig bakgrund så kommer alla 2000 anställda att sluta så att man kan se till (på något okänt sätt) att alla anställda framöver har en borgerlig tillhörighet?
Kom igen BirgitS. Bättre än så kan du. Allt är inte svartvitt och det vet du med.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Är det för att det är så ont om kandidater med högersympatier som är tillräckligt lämpade? 😂
Nej, men de föredrar nog till stor del verkligheten/näringslivet.

D
S Styrman_jansson skrev:
Nej, men de föredrar nog till stor del verkligheten/näringslivet.
Gillar inte när man uttalar sig så om människor som gör uppoffrande arbeten, ofta underbetalda, för vår andras skull och som möjliggör för medelmåttor i näringslivet att spela allan ballan.

Många av de har förmågor som vida överstiger de vildaste drömmar hos de som ser ner på dem.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
BirgitS, jag gillar dina sakliga argument i tråden! Det kan verkligen behövas som motvikt mot de fackföreningshatare och kollektivavtalsmotståndare här.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Behövs ingen statistik, är man borgerlig vill man inte jobba statligt, det är sedan gammalt. Finns några undantag, våldsmonopolet och domstolsväsendet.
Hur kommer det sig att det finns borgerliga riksdagspartier då?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
N Niq skrev:
Hur kommer det sig att det finns borgerliga riksdagspartier då?
Skillnad att vara staten och att jobba för staten.

Men kom igen, är det ens kontroversiellt att borgare undviker att jobba statligt om det går?

• Gilla
Jonatan79 och 2 till
  • Laddar…
Men kom igen, är det ens kontroversiellt att borgare undviker att jobba statligt om det går?
Ja, det är rena dumheter.

Lika dumt som att säga att folk på vänsterkanten aldrig startar företag.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Skillnad att vara staten och att jobba för staten.

Sverige är staten i det här fallet.

Har ingen koll på om borgare undviker statliga jobb eller inte. Tror dom flesta söker jobb inom dom områden dom är intresserade av att jobba med oavsett om dom är statliga eller ej.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
D djac skrev:
Gillar inte när man uttalar sig så om människor som gör uppoffrande arbeten, ofta underbetalda, för vår andras skull och som möjliggör för medelmåttor i näringslivet att spela allan ballan.

Många av de har förmågor som vida överstiger de vildaste drömmar hos de som ser ner på dem.
Ja i den bästa av världar vore det så. Förr trodde jag det var så, men tyvärr har majoriteten av de jag träffat på inte besuttit några vidare förmågor. Och av de som varit kompetenta har majoriteten varit rätt maktfullkomliga.

Men det är naturligtvis ”bara” min erfarenhet, och jag kan ju haft oflyt, men det är den jag får gå på.

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Nissens
RoTe RoTe skrev:
Missade du helt det jag skrev om ägarbytet? HINT: Det står i texten du citerat!
Ja, det gick lite fort kanske, men ditt påstående faller på sin egen orimlighet. När jag har köpt ny bil har bilen aldrig bytt ägare innan det finns registreringsskyltar på den. I praktiken när man hämtar ut bilen. (Med monterade registreringsskyltar)

Därför menar jag att köparen inte äger bilen innan Tesla ens fått skyltarna. Eller du brukar kanske betala bilar i förskott? Rätt ovanligt skulle jag tro. Det finns sannolikt inte en enda bilhandlare som skriver över en bil på någon om inte finansieringen är avklarad.

Men förklara gärna hur det går till när du köper bil, och hur lång tid innan du betalat som du brukar bli ägare till bilen. 😂😂😂

Nissens Nissens skrev:
Därför menar jag att köparen inte äger bilen innan Tesla ens fått skyltarna. Eller du brukar kanske betala bilar i förskott?
Ägarbyte har ingenting med registreringsskyltar att göra.

1. Kund kommer till butiken och väljer ut en bil.
2. Kunden får en bil med gröna saluskyltar, alternativt att Tesla ordnar en fordonstransport hem till kund, alternativt att Kunden låter sin nya bil stå kvar på Teslas parkering.
3. Kunden betalar för bilen.
4. Kunden beställer sina registreringsskyltar.

Jag tror Teslas typkund har förståelse för situationen och i många fall dessutom hyser agg mot facket (likt några i den här tråden) och gärna anstränger sig lite extra för att sabotera strejken.

• Gilla
mikaelzzz och 5 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
men tyvärr har majoriteten av de jag träffat på inte besuttit några vidare förmågor.
Det finns ju en närmare gemensam nämnare. Låter du ditt förakt för statligt anställda lysa igenom från början eller kommer det efter hand?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.