560 584 läst · 12 030 svar
561k läst
12,0k svar
Tesla och kollektivavtal
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
Du hittar inte 2000 borgerliga personer som kan tänka sig att jobba statligt.BirgitS skrev:
Vill bara kommentera det här med 90% sossepolitiker som direktörer. När man kallar meningsmotståndare och fackligt engagerade för mongon och lågbegåvade så borde jag kanske bli förvånad över deras kapacitet att förstå statistik och texter. Från timbro som jag antar alla har hämtat denna siffra från.
"
Politiska utnämningar, partibakgrund
"
- Regeringen Löfven har missbrukat utnämningsmakten. Var fjärde ordinarie myndighetschef som tillsatts har varit politiker, och utnämningarna har inte präglats av öppenhet, saklighet eller ändamålsenliga processer.
- Bland utnämningar av personer med politisk bakgrund dominerar socialdemokratin kraftigt. Viktat efter myndigheternas storlek har hela 90 procent av de tillsatta med politisk färg varit socialdemokrater."
Politiska utnämningar, partibakgrund
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Renoverare
· Kalmar
· 2 848 inlägg
Är ju egenföretagare och anser väl att anställda har lite för mycket rättigheter men har man valt att anställa så bör man nog även skaffa ett kollektivavtal som garanterar grundläggande vilkor sen tycker jag att verklig lön ska baserad på kompetens men ett grundläggande skydd bör finnas i viss mängd iallafall med den mängden anställda
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 416 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 416 inlägg
Har du någon statistik att luta dig mot så att du vet att det inte finns 2000 personer som röstar borgerligt inom myndigheter och statliga bolag?JanneJanne123 skrev:
Jag hade släkt som jobbade på Vattenfall och Trafikverket, högt upp, och som jag är övertygad om röstade på moderaterna.
En av Vattenfalls tidigare VD:ar kom från höga positioner inom det privata näringslivet.AndersMalmgren skrev:
Vad är problemet? Bilen har ett chassinummer och ett regnummer. Det enda som saknas är dom fysiska skyltarna som Postmord håller gisslan. Löses enkelt genom att efter ägarbytet gått igenom beställer man nya skyltar som landar i din brevlåda istället för Teslas.J Jogöwa skrev:
Problemet? Brist på erfarenhet kanske.. men det kanske är väldigt tryggt och enkelt som du beskriver!RoTe skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
Behövs ingen statistik, är man borgerlig vill man inte jobba statligt, det är sedan gammalt. Finns några undantag, våldsmonopolet och domstolsväsendet.BirgitS skrev: