AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju kvittot när du bokför särkildlöneskatt och ska bokföras ihop med det verifikatet.
Märker att redovisning/bokföring inte är din starka sida så skippa det 😁❤️

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
jag tycker att många här gör en höna av en fjäder samt ofta struntar i de lagar och avtal som gäller i Sverige.
Du vet alltså hur många här agerar men kritiserar @AndersMalmgren när han gissar saker om dig? Det kanske är flera som borde sluta gissa?

BirgitS BirgitS skrev:
du vet så otroligt lite om mig och att du därför borde sluta gissa om sånt.

J Jogöwa skrev:
Märker att redovisning/bokföring inte är din starka sida så skippa det 😁❤️
Såhär ser ett korrekt verifikat ut. Den där kommer bara med post.

Skärmdump av ekonomiskt dokument, skatter och försäkringsinformation, redigerad för att dölja känslig data.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jogöwa
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Du vet alltså hur många här agerar men kritiserar @AndersMalmgren när han gissar saker om dig? Det kanske är flera som borde sluta gissa?
Okej, jag tycker väldigt många här framför saker som att Transportstyrelsen ska skicka ut registreringsskyltar på något annat sätt, att folk som strejkar eller blockerar vissa arbetsuppgifter ska avskedas eller att blockaden ska stoppas på något annat sätt, och mycket annat liknande. Så på vilket sätt är sånt inte att strunta i de lagar och avtal som gäller?

Har man ett avtal med en part och den parten varken kan eller vill leverera ska det stå fritt att anlita någon annan som kan eller vill leverera istället.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
strunta i de lagar och avtal som gäller?
Ja det är väl lite av en definitionsfråga. För mig är nog att strunta i lagar/avtal att faktiskt agera brottsligt, bryta mot avtal eller liknanden handlingar. Att tjafsa och tycka på ett forum räcker inte riktigt för mig.

B b8q skrev:
Ibland undrar jag hur länge man skulle behöva ha en högerregering innan du skulle sluta sätta likhetstecken mellan staten och socialdemokrater? 😉
Se denna vid tidskoden

• Gilla
Styrman_jansson och 2 till
  • Laddar…
Det tillåts av bolagen som ägs av staten. De vänsterkopplade tjänstemännen har såklart ett finger med i spelet. Att du inte förstår det absurda i att detta får fortgå säger väldigt mycket om dig, även om du själv inte förstår det.
Så du har alltså koll på vilka tjänstemän som tar vilka beslut i statligt ägda bolag och vilken politisk inriktning dom har?

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Så du har alltså koll på vilka tjänstemän som tar vilka beslut i statligt ägda bolag och vilken politisk inriktning dom har?
På detaljnivå? Nej...
Men det är uppenbart att tjänstemän på våra myndigheter håller vänster i ledet

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
D
Se denna vid tidskoden

[media]
Han tar sig alltså an nya utmaningar, trodde han fortfarande satt och förundrades över vattenstrålen i köket..

D
På detaljnivå? Nej...
Men det är uppenbart att tjänstemän på våra myndigheter håller vänster i ledet
Berätta var infon finns, gärna per lokation!

D
N Niq skrev:
Vad tror du all avlyssning används till?

D djac skrev:
Berätta var infon finns, gärna per lokation!
Jönson tog ju upp rätt bra info. 90 procent av alla tillsatta direktörer under sossarnas period var socialdemokrater tillsatta på politisk grund.

D
Jönson tog ju upp rätt bra info. 90 procent av alla tillsatta direktörer under sossarnas period var socialdemokrater tillsatta på politisk grund.
Jag ser inget han säger som "info", det vänligaste jag kan benämna det som är väl att det säkert är hans uppfattning och att han gör sitt bäste utefter sina förutsättningar. Det är väl också det enda man kan kräva av folk.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
CityMail har huvudavtalet för utdelning av brev från statliga myndigheter. I de områden de delar ut (drygt 50% av alla hushåll och långt större del av företagen) är det alltså de som delar ut det mesta från skatteverket, transportstyrelsen m fl. Av någon anledning vill de dock inte dela ut större försändelser.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.