BirgitS BirgitS skrev:
Som jag skrev tidigare i tråden så var en majoritet av de anställda på Tesla i Umeå fackanslutna innan konflikten började enligt intervjuer med dem.
[länk]
Så vad strejkvakten säger är fakta helt plötsligt. haha. du är för rolig gittan
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så vad strejkvakten säger är fakta helt plötsligt. haha. du är för rolig gittan
Detsamma AndyPandy!
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så vad strejkvakten säger är fakta helt plötsligt. haha. du är för rolig gittan
BirgitS BirgitS skrev:
Detsamma AndyPandy!
Dags igen?

Trälåda med två antika pistoler, grönt inlägg, öppet lock visar historisk duellscen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Peter Petterson och 6 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Dags igen?

[bild]
Tror inte sossetanter håller på med duell eller rävjakt för den delen 🤣
 
  • Gilla
Bandvagn
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tror inte sossetanter håller på med duell eller rävjakt för den delen 🤣
Nja, de har ju andra förebilder, som t.ex. Hasse "Hoffa";
Man sitter utan tröja, solglasögon, shorts, utomhus vid solig plats, avslappnad hållning, svartvitt foto.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://chef.se/36-hasse-hans-ericson-transport-kanarieoarna/
 
  • Haha
  • Gilla
Jeppson och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Så pga. brist på sakargument övergår vissa till trams och personangrepp.
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så pga. brist på sakargument övergår vissa till trams och personangrepp.
Klaga på källor tidigare i tråden och sedan länka strejkvakter. Superbra argument du

Edit: från DN dessutom. Det är som om jag skulle länka Timbro
 
  • Gilla
Bandvagn
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Klaga på källor tidigare i tråden och sedan länka strejkvakter. Superbra argument du
Jag väntar fortfarande på källan till Styrman_janssons påstående att Tesla-anställda lämnar facket. Det är ju så superbra argument att komma med något som man bara gissar.

Det är roligt att du inte vet vad skillnaden är mellan en strejkvakt och en ombudsman. Eller så visar det att du inte bryr dig om att ens skumma igenom länkar innan du kommenterar dem utan bara läser rubriken.

Så har du några fakta i frågan?
 
  • Gilla
Ellenkaramellen och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är roligt att du inte vet vad skillnaden är mellan en strejkvakt och en ombudsman.
Varför är det så roligt? Jag har heller ingen koll på vem som gör vad i de fackliga organisationerna eller vad deras "titlar" är. Men kan inte en ombudsman agera som strejkvakt? Är det otänkbart?
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag väntar fortfarande på källan till Styrman_janssons påstående att Tesla-anställda lämnar facket. Det är ju så superbra argument att komma med något som man bara gissar.

Det är roligt att du inte vet vad skillnaden är mellan en strejkvakt och en ombudsman. Eller så visar det att du inte bryr dig om att ens skumma igenom länkar innan du kommenterar dem utan bara läser rubriken.

Så har du några fakta i frågan?
Så "faktan" du länkade har fel i att "källan" till "faktan" är strejkvakt?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Varför är det så roligt? Jag har heller ingen koll på vem som gör vad i de fackliga organisationerna eller vad deras "titlar" är. Men kan inte en ombudsman agera som strejkvakt? Är det otänkbart?
Enligt DN är det en strejkvakt och inget annat. Ush känner mig smutsig som är inne på DN
 
  • Haha
  • Gilla
Peter787 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag väntar fortfarande på källan till Styrman_janssons påstående att Tesla-anställda lämnar facket...
Det har jag aldrig sagt. Läs mitt inlägg igen.
Jag ämnar återkomma men det kan bli ett långt inlägg. Ett tips om du är otålig är att läsa igenom några av de senare inläggen här i tråden där det länkas till åsikter från tätt inblandade personer samt diverse tidningsartiklar.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Konstigt, har du en gammal app eller något?
Jag har Nordea och hittar alla Swish från drygt 3 år tillbaka
fick detta svar (går inte att copy-pastea från bankappen så jag skriver av en bit av texten manuellt)

om du har automatisk betalning så kan du för närvarande enbart se dina fakturor i den gamla internetbanken. den nya nätbanken är fortfarande under utveckling och alla funktioner som finns i den gamla har ännu inte hunnits läggas till i den nya, men du kommer se dina fakturor inom en närliggande tid i den nya internetbanken. Vi ber om ursäkt för det besvär det orsakar dig.

Och upprepar igen. Redan när jag blev kund i nordea så fanns en "gammal" och "ny" bank. Detta är altså tio år sen. Så frågan är om det är det tidsperspektivet jag har att se fram emot. Ungefär samtidigt som förbifart stockholm öppnas, i bästa fall... Eller till pension?

Sättet att se vad som dragits på mitt Nordea Guldkort är altså att logga in i den gamla internetbanken, söka fram "fakturan" och ladda hem den som PDF och sen titta om det dragna beloppet är korrekt. Alternativt erbjuder de att skicka hem en utskriven faktura för 50kr per sida. High tech. Gudar som implementerat detta! Jag har ännu inte kollat om detta funkar. Jag är inte helt övertygad, jag tror jag letade även i gamla banken härom veckan.

Kanske går det att beställa hem informationen på hålkort?
 
  • Wow
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så "faktan" du länkade har fel i att "källan" till "faktan" är strejkvakt?
Så här står det i artikeln:
... säger Martin Berglund, ombudsman på IF Metall.
och lite senare:
– Det är väldigt få som inte är medlemmar. Här i Västerbotten är man van att vara med i facket, det finns en sådan kultur, säger Martin Berglund.
https://www.dn.se/ekonomi/strejkvakten-har-i-vasterbotten-ar-det-fa-som-inte-ar-medlemmar/

Naturligtvis vet en ombudsman hur det ser ut med fackanslutningen på det företag det gäller, till skillnad från den genomsnittliga strejkvakten. Om ombudsmannen just då även var strejkvakt är ointressant i sammanhanget.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Redan när jag blev kund i Nordea så fanns en "gammal" och "ny" bank. Detta är alltså tio år sen.
Måste vara en branschstandard. Swedbank jobbar på liknande sätt... 😢
 
  • Haha
JohanLun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.