561 357 läst · 12 030 svar
561k läst
12,0k svar
Tesla och kollektivavtal
Renoverare
· Stockholm
· 18 436 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 436 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
Nja, de har ju andra förebilder, som t.ex. Hasse "Hoffa";AndersMalmgren skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://chef.se/36-hasse-hans-ericson-transport-kanarieoarna/
Renoverare
· Stockholm
· 18 436 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 438 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 438 inlägg
Jag väntar fortfarande på källan till Styrman_janssons påstående att Tesla-anställda lämnar facket. Det är ju så superbra argument att komma med något som man bara gissar.AndersMalmgren skrev:
Det är roligt att du inte vet vad skillnaden är mellan en strejkvakt och en ombudsman. Eller så visar det att du inte bryr dig om att ens skumma igenom länkar innan du kommenterar dem utan bara läser rubriken.
Så har du några fakta i frågan?
Renoverare
· Stockholm
· 18 436 inlägg
Så "faktan" du länkade har fel i att "källan" till "faktan" är strejkvakt?BirgitS skrev:Jag väntar fortfarande på källan till Styrman_janssons påstående att Tesla-anställda lämnar facket. Det är ju så superbra argument att komma med något som man bara gissar.
Det är roligt att du inte vet vad skillnaden är mellan en strejkvakt och en ombudsman. Eller så visar det att du inte bryr dig om att ens skumma igenom länkar innan du kommenterar dem utan bara läser rubriken.
Så har du några fakta i frågan?
Renoverare
· Stockholm
· 18 436 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
Det har jag aldrig sagt. Läs mitt inlägg igen.BirgitS skrev:
Jag ämnar återkomma men det kan bli ett långt inlägg. Ett tips om du är otålig är att läsa igenom några av de senare inläggen här i tråden där det länkas till åsikter från tätt inblandade personer samt diverse tidningsartiklar.
fick detta svar (går inte att copy-pastea från bankappen så jag skriver av en bit av texten manuellt)Johannes Carlsson skrev:
om du har automatisk betalning så kan du för närvarande enbart se dina fakturor i den gamla internetbanken. den nya nätbanken är fortfarande under utveckling och alla funktioner som finns i den gamla har ännu inte hunnits läggas till i den nya, men du kommer se dina fakturor inom en närliggande tid i den nya internetbanken. Vi ber om ursäkt för det besvär det orsakar dig.
Och upprepar igen. Redan när jag blev kund i nordea så fanns en "gammal" och "ny" bank. Detta är altså tio år sen. Så frågan är om det är det tidsperspektivet jag har att se fram emot. Ungefär samtidigt som förbifart stockholm öppnas, i bästa fall... Eller till pension?
Sättet att se vad som dragits på mitt Nordea Guldkort är altså att logga in i den gamla internetbanken, söka fram "fakturan" och ladda hem den som PDF och sen titta om det dragna beloppet är korrekt. Alternativt erbjuder de att skicka hem en utskriven faktura för 50kr per sida. High tech. Gudar som implementerat detta! Jag har ännu inte kollat om detta funkar. Jag är inte helt övertygad, jag tror jag letade även i gamla banken härom veckan.
Kanske går det att beställa hem informationen på hålkort?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 438 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 438 inlägg
Så här står det i artikeln:AndersMalmgren skrev:
och lite senare:
https://www.dn.se/ekonomi/strejkvakten-har-i-vasterbotten-ar-det-fa-som-inte-ar-medlemmar/
Naturligtvis vet en ombudsman hur det ser ut med fackanslutningen på det företag det gäller, till skillnad från den genomsnittliga strejkvakten. Om ombudsmannen just då även var strejkvakt är ointressant i sammanhanget.