563 282 läst · 12 030 svar
563k läst
12,0k svar
Tesla och kollektivavtal
Jag har jobbat med perfektionister. Det kanske fungerar i ett litet it bolag det vet jag inget om. Men om du som mekaniker eller alla andra yrken som arbetare utför är perfektionist så kommer du vara för långsam.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 525 inlägg
I mitt yrke är man snabbare iallafall över tid för medelmmåttornas system går inte förvaltaN Niq skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 525 inlägg
Från tråden märks tydligt att de som tror sig själva vara guds gåva till sin bransch gärna vill köra vilda västern, men att de flesta andra inser att det inte är det som ger bäst resultat.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Deras frunk är avskilld från maskinen. Köper du en Tesla så är det slutskruvat egen del för alltid. Det är märkesverkstad som gäller.E eleson skrev:
"– Det är Teslas verkstäder vi kan ge oss på, och sedan sånt som Tesla har intresse av eller är beroende av. Det gäller att hitta sånt som gör att Tesla får väldigt jobbigt att andas, äta och leva, säger Torbjörn Johansson. (LO:s avtalssekreterare)"
Det är ju helt sinnesjukt vilken syn de har... Kunde ju lika gärna vara en quote från Goodfellas det där.
Det är ju helt sinnesjukt vilken syn de har... Kunde ju lika gärna vara en quote från Goodfellas det där.
Renoverare
· Stockholm
· 18 525 inlägg
En del av naturen med mjukvara. Men i ett välskrivet system går detta underhålla mycket bättre. Jag har sett medelmåttor som testat mockramverket istället för domänenN Niq skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 988 inlägg
Det är väl mer så att en del tror på att tvinga andra att tycka som dom själv tycker är enda sättet och en del andra är öppna för frihet (freedom of mind)kashieda skrev:
Tyck som du vill tycka, men låt mig vara i fred att göra som jag vill.
(Vill man ha kollektivavtal ska man nog inte jobba på Tesla)
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
Vilken arbetsgivarorganisation är Tesla med i menar du? Det finns vissa arbetsgivare som tycker att den svenska modellen är bra och de är med i en arbetsgivarorganisation, det finns också sådana som låter bli.Drivisen skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
TotalControl skrev:"– Det är Teslas verkstäder vi kan ge oss på, och sedan sånt som Tesla har intresse av eller är beroende av. Det gäller att hitta sånt som gör att Tesla får väldigt jobbigt att andas, äta och leva, säger Torbjörn Johansson. (LO:s avtalssekreterare)"
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det här är ju vidrigt på riktigt, det drabbar ju inte Tesla utan folk som äger en Tesla.