M
P Putte 9497 skrev:
Gick garanterat inte till så utan skribenten har ju hittat på detta
Ja allt man inte gillar är fejk news! Klart som korvspad!

Eller som när en sosse citerar Orwell, ”krig är inte fred.”
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är tyvärr på gott och ont en perfektionist så kommer aldrig ske. Men som upside blir allt vi producerar bäst.
Jag har jobbat med perfektionister. Det kanske fungerar i ett litet it bolag det vet jag inget om. Men om du som mekaniker eller alla andra yrken som arbetare utför är perfektionist så kommer du vara för långsam.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag har jobbat med perfektionister. Det kanske fungerar i ett litet it bolag det vet jag inget om. Men om du som mekaniker eller alla andra yrken som arbetare utför är perfektionist så kommer du vara för långsam.
I mitt yrke är man snabbare iallafall över tid för medelmmåttornas system går inte förvalta
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I mitt yrke är man snabbare iallafall över tid för medelmmåttornas system går inte förvalta
Går det inte att bygga ett system som är enkelt att använda och förvalta utan att det behöver vara perfekt?
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
N Niq skrev:
Går det inte att bygga ett system som är enkelt att använda och förvalta utan att det behöver vara perfekt?
Om det är trivialt så visst. Jag har sett medelmåttor som anropar externa tjänster från mappningslager
 
Den svenska modellen går två håll, man får inte glömma att Arbetsgivarna också vill ha detta och att det är en överenkommelse.
 
  • Tecknad bild, två män, en kammar den andres hår, text om svenska modellen, arbetsmarknad. (Karikatyr, satiriskt budskap.)
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Från tråden märks tydligt att de som tror sig själva vara guds gåva till sin bransch gärna vill köra vilda västern, men att de flesta andra inser att det inte är det som ger bäst resultat.
 
  • Gilla
  • Älska
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Var fyller man på spolarvätska då?
Genom en tratt i ett hål i skyddskåpan som skyddar maskinen så att ägaren inte ska komma åt tekniken.

 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
E eleson skrev:
Det känns ju lite tråkigt eftersom Tesla gör en stor sak av sin Frunk, dvs lastutrymmet under motorhuven.
Kan man inte lasta i saker i den, eller kan man inte ta ut sakerna när de väl är där?
Det känns lite bökigt att behöva åka till en Tesla verkstad för det...
Deras frunk är avskilld från maskinen. Köper du en Tesla så är det slutskruvat egen del för alltid. Det är märkesverkstad som gäller.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om det är trivialt så visst. Jag har sett medelmåttor som anropar externa tjänster från mappningslager
I stort sett alla spel och program som släpps är ju långt ifrån perfekta. Det kommer ju alltid uppdateringar med bugfixes.
 
  • Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
"– Det är Teslas verkstäder vi kan ge oss på, och sedan sånt som Tesla har intresse av eller är beroende av. Det gäller att hitta sånt som gör att Tesla får väldigt jobbigt att andas, äta och leva, säger Torbjörn Johansson. (LO:s avtalssekreterare)"

Det är ju helt sinnesjukt vilken syn de har... Kunde ju lika gärna vara en quote från Goodfellas det där.
 
  • Gilla
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
I stort sett alla spel och program som släpps är ju långt ifrån perfekta. Det kommer ju alltid uppdateringar med bugfixes.
En del av naturen med mjukvara. Men i ett välskrivet system går detta underhålla mycket bättre. Jag har sett medelmåttor som testat mockramverket istället för domänen
 
kashieda kashieda skrev:
Från tråden märks tydligt att de som tror sig själva vara guds gåva till sin bransch gärna vill köra vilda västern, men att de flesta andra inser att det inte är det som ger bäst resultat.
Det är väl mer så att en del tror på att tvinga andra att tycka som dom själv tycker är enda sättet och en del andra är öppna för frihet (freedom of mind)

Tyck som du vill tycka, men låt mig vara i fred att göra som jag vill.
(Vill man ha kollektivavtal ska man nog inte jobba på Tesla)
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Drivisen Drivisen skrev:
Den svenska modellen går två håll, man får inte glömma att Arbetsgivarna också vill ha detta och att det är en överenkommelse.
Vilken arbetsgivarorganisation är Tesla med i menar du? Det finns vissa arbetsgivare som tycker att den svenska modellen är bra och de är med i en arbetsgivarorganisation, det finns också sådana som låter bli.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Maxwells demon TotalControl skrev:
"– Det är Teslas verkstäder vi kan ge oss på, och sedan sånt som Tesla har intresse av eller är beroende av. Det gäller att hitta sånt som gör att Tesla får väldigt jobbigt att andas, äta och leva, säger Torbjörn Johansson. (LO:s avtalssekreterare)"

Det är ju helt sinnesjukt vilken syn de har... Kunde ju lika gärna vara en quote från Goodfellas det där.
Nyhetstext om Målarfackets hot om blockad mot Tesla, inkluderar strejk och arbetskonflikter inom bilindustrin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det här är ju vidrigt på riktigt, det drabbar ju inte Tesla utan folk som äger en Tesla.
 
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.