Den här veckan tävlar vi ut tre paket för algtvätt utomhus.
Våren tvekar visserligen, men på många håll i landet har det blivit dags att tvätta både tak, fasad och trädäck rena från grön påväxt av alger.
Grön-Fri från Jape är ett medel för algborttagning som passar för alla utomhusytor, inklusive målade och obehandlade material som trä, puts, sten, tegel, betong, plåt, takpapp, plast, textilier och mer.
Tre tävlande vinner varsitt paket med en 5 liters Grön-Fri Jape och trycksprutan Fri-Sprutan S Control.
Tävlingen pågår till fredag den 21 mars. Lycka till!
----------------
Vi tackar Jape för att de sponsrar den här tävlingen.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren själv.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
2: Har mansardtak på kåken och behöver verklingen jobba på att få det rent från allt grönt.
Problemet är att 63° taklutning är inget man tar sig runt på särskilt enkelt.
Men med denna tryckspruta hade jag kunnat nå alla delar på taket så det kan bli rent och fint igen.
2: Fasadtvätt är ett av vårens prioriterade projekt härhemma. Fasadborster är inhandlade, satt precist och funderade på vilken tryckspruta och vilket tvättmedel som behövs, perfekt timing.
Grönfri spädes 1+4 för att få en bra brukslösning.
Då jag har ett flackt tak med solceller så får gärna alger o mossa fäste och jag måste spruta ofta. Jag har inte riktigt kommit åt men med denna spruta så kommer jag nå utan alltför mycket akrobatkonster vilket blir både bra och säkert.
När vi för några år sedan äntligen kunde byta tak till mitt efterlängtade vackra lertegel-tak så vill jag gärna kunna hålla det i fint skick utan mossiga beläggningar. Har sett att det nu är dags att börja med lite underhåll.
Den här veckan tävlar vi ut tre paket för algtvätt utomhus.
[bild]
Våren tvekar visserligen, men på många håll i landet har det blivit dags att tvätta både tak, fasad och trädäck rena från grön påväxt av alger.
Grön-Fri från Jape är ett medel för algborttagning som passar för alla utomhusytor, inklusive målade och obehandlade material som trä, puts, sten, tegel, betong, plåt, takpapp, plast, textilier och mer.
[bild]
Tre tävlande vinner varsitt paket med en 5 liters Grön-Fri Jape och trycksprutan Fri-Sprutan S Control.
Värde: 3 x 938 kr (totalt 2814 kr)
Gör så här för att tävla:
1. Besvara frågan: Hur mycket ska Grön-Fri Jape spädas med vatten vid användning? Svaret hittar du här: [länk]
2. Motivera varför just du ska vinna
Skriv dina svar i den här tråden.
Tävlingen pågår till fredag den 21 mars. Lycka till!
[bild]
----------------
Vi tackar Jape för att de sponsrar den här tävlingen.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren själv.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
1. 1 Liter Grön-Fri med 4 Liter vatten
2. Underhåll är nyckeln till allt, speciellt på en hästgård. Här måste saker tas hand om titt som tätt för att slippa förfall.