Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Helt klart är MP i Sverige och Tyskland som vanligt ansvariga för stor del av problemen i världen.
Men folk röstar på dem ändå.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Att starta krig eller bli krigad

Han hade väl skrivit på avtalet som gav Ukraina till Ryssland mot lite hjälp med deklarationen?

Som Darth Putin skrev: I like the Trump tax returns, but they were better in the original Russian.
Han verkar klara sina deklarationer själv. Demokraterna har jagat Trumps deklarationer sen han tillkännagjorde sin presidentkandidatur och gör det fortfarande utan att hitta några fel, vad jag har förstått. Däremot har nog familjen Bidén frågetecken i deklarationerna i samband med deras engagemang i Ukraina. Trump försökte granska det men hamnade i riksrätt för tilltaget.

• Haha
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Helt klart är MP i Sverige och Tyskland som vanligt ansvariga för stor del av problemen i världen.
Jo men man gör ju sitt bästa för att dölja sanningen och vem som betalt Putins krigsmakt.
Plus att makten i världen med stor sannolikhet ritas om.
Dyrköpt misstag och djupt tragiskt för Ukraina.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
M mickef skrev:
Det är klart att man kan hitta misstro hos meningsmotståndare men att påstå att "Trump skapade stor misstro överallt i världen som skapade förutsättningar för ett sammanbrott" kanske borde underbyggas med mer än att Googla!
Om det nu finns ett genuint intresse att skaffa en djupare kunskap i ämnet Trump kan jag rekommendera Maggie Habermans bok Confidence man utg.2022

Confidence man : berättelsen om Donald Trumps uppgång och Amerikas fall - Maggie Haberman - Bok (9789100199494) | Bokus

eller Watergate journalisten Bob Woodwards skildring av Trumps första ämbetstid

Fruktan : Donald Trump i Vita huset - Bob Woodward - inbunden (9789177817833) | Adlibris Bokhandel

Även Michael Wolff har skrivit två initierade böcker om Trump, läs och begrunda;

Fire and Fury - Michael Wolff - Häftad (9780349143422) | Bokus

Under belägring : Trump i skottlinjen - Michael Wolff - pocket (9789178934232) | Adlibris Bokhandel

Bättre än google - ja!

• Gilla
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
BirgitS
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Du.

Minnie
Nej, det var fel. Försök igen.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
F
M mickef skrev:
Jag har fått såna råd innan och jag följer dem så mina inlägg är kontrollerade och godkända.
Då bör du nog vända dig till nån annan vuxen.

Är det Minnie Mesola som är din ”vuxna” så överväg nån annan, två Stalinister borde inte få härja på egen hand. Eller är det ens två olika personerna, Minnie Mesola är ju bannad nu…

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
F
P paralun skrev:
Jo men man gör ju sitt bästa för att dölja sanningen och vem som betalt Putins krigsmakt.
Plus att makten i världen med stor sannolikhet ritas om.
Dyrköpt misstag och djupt tragiskt för Ukraina.

För många helt klart men ändå inte så många. MP är ju nere och skramlar på halva riksdagsspärren och sanningen är väl att utan sosse-stödröster så hade dom torskat redan i valet -22.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
F fsn skrev:
För många helt klart men ändå inte så många. MP är ju nere och skramlar på halva riksdagsspärren och sanningen är väl att utan sosse-stödröster så hade dom torskat redan i valet -22.
Tyvärr kommer det stödröstas även nästa val. Makten är viktigare än vad som är bra för Sverige

Tyvärr kommer det stödröstas även nästa val. Makten är viktigare än vad som är bra för Sverige
*host* "Liberalerna" och KD lär få fler röster än de borde, ja.

• Gilla
  • Haha
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Om det nu finns ett genuint intresse att skaffa en djupare kunskap i ämnet Trump kan jag rekommendera Maggie Habermans bok Confidence man utg.2022

Confidence man : berättelsen om Donald Trumps uppgång och Amerikas fall - Maggie Haberman - Bok (9789100199494) | Bokus

eller Watergate journalisten Bob Woodwards skildring av Trumps första ämbetstid

Fruktan : Donald Trump i Vita huset - Bob Woodward - inbunden (9789177817833) | Adlibris Bokhandel

Även Michael Wolff har skrivit två initierade böcker om Trump, läs och begrunda;

Fire and Fury - Michael Wolff - Häftad (9780349143422) | Bokus

Under belägring : Trump i skottlinjen - Michael Wolff - pocket (9789178934232) | Adlibris Bokhandel

Bättre än google - ja!
Tack för tipsen, men jag ska i ärlighetens namn erkänna att mitt intresse för hans affärsliv och presidentskap inte är tillräckligt stort för att grotta i det.

kashieda kashieda skrev:
*host* "Liberalerna" och KD lär få fler röster än de borde, ja.
Klart att bäst vore ju att M styrde själva. Men KD och L är ju inte direkt farligt för Sverige som S/MP är

• Haha
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F
Ja, tyvärr. Det samma händer ju på andra sidan med tex "Folkpartiet", även om ingen kan skriva under på att dom är i närheten av att vara lika korkade eller skadliga som lilla Märta och hennes loosers.

F fsn skrev:
Ja, tyvärr. Det samma händer ju på andra sidan med tex "Folkpartiet", även om ingen kan skriva under på att dom är i närheten av att vara lika korkade eller skadliga som lilla Märta och hennes loosers.
Visst är det så. Det är tragiskt man ska behöva kappvändare

D
Ännu ett troll som sprider Putinpropaganda. För du har väl förstått att allt som kommer från rysk statlig TV är lögnaktiga konspirationsteorier. Tror du mig inte, så fråga Birgit, hon har stenkoll.

Minnie
Hur tänker du runt Rysk statsmedia, vad kan man läsa ut av denna?

D
Säkert inte enda anledningen men många bäckar små ... Under alla omständigheter gav NATO, Putin en orsak att mata hemmapubliken med, en orsak han bara inte kunde missa. Så indirekt har fredsorganisationen varit med på ett hörn att startat ett krig. Riktigt djäkla obegåvat, såvida inte det var meningen, förstås?

Minnie
Jo, precis som det var när jag gick i skolan, det var trots allt ändå mobboffrets fel, hade hen ändå bara varit lite mer som de andra så hade det ju inte hänt. Putins beteende verkar ju ändå både förståeligt och acceptabelt eftersom frestelsen var så stor och han så impulsiv.

Med det resonemanget döms ingen för något längre i domstolarna.

• Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.