Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
M mickef skrev:
SD-are? Etc? Måste nog säga ja i den här frågan.
Imponerande. Det finns flera exempel på SD respresentanter till och med i riksdagen som glatt vidarebefordrat rysk propaganda och ryska uppdiktade historier på sociala medier, exempelvis SDs representant i försvarsutskottet, Roger Richtoff. Knäppgöken spred desinformation där.Ryssland tackas för att de invaderat Ukraina.
Det finns även exempel på personer som varit "valobservatörer" på Krim och hyllat de fina valen etc. Det är inte frågan om enstaka fall, så hur man kan ha missat det är rätt obegripligt.

• Gilla
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Jo det kan det, men om din teori stämmer borde det väl ha varit i Helsingfors Koranen hade bränts?
I Finland är förra kriget i så pass färskt minne att folk inte går lika lätt att manipulera som i Sverige. Jag har svårt att tänka mig att ens tokiga finländska högerextremister skulle ha tillåtit en koranbränning i sin demonstration i det här läget. Eftersom de tokiga högerextremisterna är våldsbejakande så är sannolikheten stor att de skulle ha ingripit med våld. Paludansken hade väl inte så stor lust att bli ett mystiskt lik som flyter upp till ytan vid islossningen. Dessutom är koranbränning liksom kyrkoskändning ett brott i Finland så skulle Paludansken mot förmodan ha kommit undan oskadd skulle han ha blivit arresterad och dömd och straffad för "brott mot trosfreden".

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Jo det kan det, men om din teori stämmer borde det väl ha varit i Helsingfors Koranen hade bränts?
Fast det skulle inte tillåtas vilket jag trodde alla som hade lite intresse av frågan visste eller i alla fall själva kunde googla fram på 30 sekunder ;)

https://svenska.yle.fi/a/7-10027556

/Krille

Nu diskuteras det partipolitik igen, så jag stänger tråden.

• Gilla
Finndjävel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.