Status
Inte öppen för fler kommentarer.
F fsn skrev:
jag tror eventuellt du har svårt att läsa mellan raderna. Det du rabblar upp är det Turkiet officiellt kräver, den verkliga agendan är nåt annat.
Nej det tror jag inte och är ganska säker på att fler länder tycker likaså att Sverige måste ta itu med det här.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringens-terrorforslag
Känslig fråga men jag är ganska säker på att det är helt avgörade för ett NATO-medlemskap.

F
H heimlaga skrev:
Precis. Självständigheten i länderna i i Warsawapakten var till stor på pappret men i praktiken styrdes alt väsentligt av Kreml utan hänsyn till folkviljan i landet.
Ungernrevolten 1956 är ett annat bra exempel på hur sovjet slog ned all opposition och alla försök till självbestämmande i lydstaterna.
[länk]
precis som det fortfarande är med Ryssland och dess ”allierade”. Det tar fortfarande inte bort det faktum att det är länder med egna parlament och egna lagar. Även med sovjervänliga regimer så finns det mängder av exempel på hur dessa regimer har balanserat på Sovjets tålamod. Jag har mycket vänner och kontakter i Polen, Rumänien och i forna DDR som har rätt mycket att säga om ryssar. Vad gäller folkviljans majoritet så finns det naturligtvis inget land som var nöjda med detta men det var som sagt diktaturer och en filosofi som fram till 1956 byggde på en stenhård censur, noll överhörning från väst och effektiv och hänsynslös intikes säkerhetspolis. 1955-56 så lättades censuren upp rätt ordentligt både internt i Sovjet och även i lydstaterna och det resulterade i den snabba stadskuppen i Ungern som Sovjet sen rätt blodigt slog ner.

R RoAd skrev:
Vilken pseudodiskussion? Jag visade dig bara att du visst skrivit att alla i NATO är diktaturer.

Märkligt att en stor del av inläggen i en tråd börjar handla om vad du skrivit och vad du menar med det så fort du dyker upp. Är du verkligen så usel på att uttrycka dig i skrift?
Nu skrev jag ju inte det utan "i NATO är alla diktaturer" vilket ska tolkas som att alla bestämmer egenmäktigt inom alliansen.
Den som behöver få det förtydligat vill inte förstå eller bara käbbla.

• Wow
Fairlane
  • Laddar…
F
P paralun skrev:
Nej det tror jag inte och är ganska säker på att fler länder tycker likaså att Sverige måste ta itu med det här.
[länk]
Känslig fråga men jag är ganska säker på att det är helt avgörade för ett NATO-medlemskap.
Paralun…. Är det en praktisk omskrivning an Paludan? Är du en högerextrem pajas? Luktar dina kläder koran-rök?

• Gilla
Klacken
  • Laddar…
F
M mickef skrev:
Nu skrev jag ju inte det utan "i NATO är alla diktaturer" vilket ska tolkas som att alla bestämmer egenmäktigt inom alliansen.
Eller så är du bara helt oförmögen att kommunicera.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Paralun…. Är det en praktisk omskrivning an Paludan? Är du en högerextrem pajas? Luktar dina kläder koran-rök?
Nej jag ser helst till "iskalla fakta"...
Vi får se om vi lyckas lösa terrorlagstiftningen och den diskuteras ju på samtliga medier inkl om man ser på nyhetsprogram på TV, ren allmänbildning!

R
M mickef skrev:
Jag har lite respekt för folk som aldrig kan erkänna att de har fel.

Om nu alla andra tolkade det som skrevs på ett sätt som skiljer sig mot vad du menade, ligger då inte problemet hos dig? Ska alla vi andra gå i någon mickef-skola för att fatta vad du skriver, eller behöver du kanske ändra dig? Detta är en retorisk fråga som du inte behöver svara på.

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
F fsn skrev:
Det där var väl långt under din värdighet.... Eller?

Minnie

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
F
P paralun skrev:
Nej jag ser helst till "iskalla fakta"...
Vi får se om vi lyckas lösa terrorlagstiftningen och den diskuteras ju på samtliga medier inkl om man ser på nyhetsprogram på TV, ren allmänbildning!
Jag noterade att du valde att inte direkt svara på nån av frågorna. Har du danskt medborgarskap?

Minnie Mesola
R RoAd skrev:

Om nu alla andra tolkade det som skrevs på ett sätt som skiljer sig mot vad du menade, ligger då inte problemet hos dig? Ska alla vi andra gå i någon mickef-skola för att fatta vad du skriver, eller behöver du kanske ändra dig? Detta är en retorisk fråga som du inte behöver svara på.
Slarver. Läs först. Skriv sedan! Ett bra tips i allmänhet och i synnerhet när man raljerar med schabloner i brist på bevis. Rena bottennappet.

Minnie

F
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Det där var väl långt under din värdighet.... Eller?

Minnie
Med tanke på det här nästan maniska drivet om terrorklassade organisationer så känns frågan ytterst välbefogad.

R RoAd skrev:

Alla? Om de som tror att jag har uppfattningen att alla Natoländer är diktaturer gillar ditt inlägg så får vi se hur rätt du har.

• Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
F fsn skrev:
Jag noterade att du valde att inte direkt svara på nån av frågorna. Har du danskt medborgarskap?
Nej ursvensk.
Du får väl börja följa nyhetsprogrammen!
Sen är det här då en mycket känslig partideologisk fråga i Sverige om en ny terrorlagstifning och rätten att från Sverige vara medlem och aktivt stödja en internationellt listad.terrororganisation som då hotar just Turkiet.
Ganska enkel logik och vi väljer ju helt själva hur vi vill ha det.

K
M mickef skrev:
Jag sätter iaf en slant på att man inte vill ha dem i motståndarlaget.
Kan du inte be någon vuxen korrekturläsa dina inlägg innan du trycker ”skicka”?

• Haha
fsn
  • Laddar…
K Klacken skrev:
Kan du inte be någon vuxen korrekturläsa dina inlägg innan du trycker ”skicka”?
Jo då, det gör jag alltid. Har det smugit in nåt fel som vi har missat?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.