45 919 läst · 843 svar
46k läst
843 svar
Ta det lugnt och sansat.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 864 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 864 inlägg
Om du förklarar vad du menar så är det ju lättare att släppa än om du påstår att du aldrig skrivit det som vi kan läsa att du skrivit.M mickef skrev:
Även den här meningen som jag nu citerar är obegripligt för mig.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 864 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 864 inlägg
Ok, varför skriver du det då?M mickef skrev:
Varför skriver du inte vad du menar när vi påpekar felaktigheter?
Om vi missförstår dig, vill du inte att vi ska förstå vad du menar?
Eller ska vi helt enkelt utgå ifrån att så fort du skriver något felaktigt så menar du troligen något annat så vi ska inte ens försöka förstå dig?
Nej, det tycker jag inte. Det kan vara rätt bra att ha koll på sin historia. Ryssjävlarna var allierade med ”de allierade” från den punkten då Tyskland bröt avtalet med Ryssland. Så Ryssland var ju naturligtvis starkt bidragande till att befria europa från Tyskland, det var så världen såg ut då. Var Polen också alliarade med Tyskland?L lbgu skrev:Du låter som en gammal sovjetisk propagandamegafon. Länder som Ungern, Bulgarien och Rumänien kan knappast beskrivas som att de blev befriade av Sovjetunionen. Dessa länder var större delen av kriget allierade med Tyskland och både Ungern och Rumänien deltog i det tyska anfallet på Sovjet 1941. Bulgarien har jag för mig deltog i det tyska anfallet på Jugoslavien.
Du tycker säkert att Sovjet befriade Karelen från Finland.
Ungern, Rumänien och Bulgarien var i rätt begränsad omfattning med Tyskland och Italien.
Självklart är det så. Synd att Sossarnas sondering med kalkonen inför vår ansökan endast bestod av fria fantasier, vilket orsakat fjaskot vi nu befinner oss i. Att vår sedan länge låsta kollisionskurs med turkarna skulle stöta på patrull, var det inte svårt att förstå. Kanske, kände helt enkelt Sverige inte till ländernas vetorätt. Inte helt osannolikt faktiskt.F fsn skrev:
Minnie
Jo, helt osannolikt faktiskt. Jag tycker väl kanske i första hand att fiaskot ligger på Turkiets sida och knappast på Sveriges eller Finlands. Kanske på NATO med som har en sån jävla ADHD som Turkiet med i sin klass. Det är som det är och Turkiet kommer att ratificera Sverige. Vi har hjort helt rätt, det är min absoluta övertygelse.Minnie Mesola skrev:Självklart är det så. Synd att Sossarnas sondering med kalkonen inför vår ansökan endast bestod av fria fantasier, vilket orsakat fjaskot vi nu befinner oss i. Att vår sedan länge låsta kollisionskurs med turkarna skulle stöta på patrull, var det inte svårt att förstå. Kanske, kände helt enkelt Sverige inte till ländernas vetorätt. Inte helt osannolikt faktiskt.
Minnie
Vilken pseudodiskussion? Jag visade dig bara att du visst skrivit att alla i NATO är diktaturer.M mickef skrev:
Märkligt att en stor del av inläggen i en tråd börjar handla om vad du skrivit och vad du menar med det så fort du dyker upp. Är du verkligen så usel på att uttrycka dig i skrift?
Precis. Självständigheten i länderna i i Warsawapakten var till stor på pappret men i praktiken styrdes alt väsentligt av Kreml utan hänsyn till folkviljan i landet.P paralun skrev:Njau...bläddrar man i historieboken så dyker direkt "Pragvåren" upp när Warzawapakten gemensamt slog ner all folkvilja till förändring.
"Natten mellan den 20 och 21 augusti 1968 invaderades Tjeckoslovakien av trupper från Sovjetunionen, Bulgarien, Polen och Ungern. Under invasionen användes mellan 5 000 och 7 000 stridsvagnar. De följdes av mellan 200 000 och 600 000 soldater."
[länk]
Men jovisst de var suveräna stater men styrda av Sovjetunionen.
Ungernrevolten 1956 är ett annat bra exempel på hur sovjet slog ned all opposition och alla försök till självbestämmande i lydstaterna.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ungernrevolten
Nej det handlar om internationellt erkända terrororganisationer och att någon i Sverige ska kunna vara medlem samt aktivt stödja en terrororganisation. En ny terrorlagstiftning har man då lagt fram men bollats tillbaka av lagrådet. Fortsättning följer...F fsn skrev:
Sen gav man då Erdogan "frispel" genom att "hänga dockor" och koranbränningar men det är sannolikt av mindre värde.
Visst kan du ha rätt eller så har jag rätt. Det får vi hur som helst aldrig reda på. Våra uppfattning grundas på vår skilda syn på våra folkvalda. Men att vi förr eller senare kommer med i NATO, ja det är tyvärr ett faktum. Frågan är bara hur mycket storebror måste påverka och Sverige fjäska.F fsn skrev:Jo, helt osannolikt faktiskt. Jag tycker väl kanske i första hand att fiaskot ligger på Turkiets sida och knappast på Sveriges eller Finlands. Kanske på NATO med som har en sån jävla ADHD som Turkiet med i sin klass. Det är som det är och Turkiet kommer att ratificera Sverige. Vi har hjort helt rätt, det är min absoluta övertygelse.
Minnie
jag tror eventuellt du har svårt att läsa mellan raderna. Det du rabblar upp är det Turkiet officiellt kräver, den verkliga agendan är nåt annat.P paralun skrev:Nej det handlar om internationellt erkända terrororganisationer och att någon i Sverige ska kunna vara medlem samt aktivt stödja en terrororganisation. En ny terrorlagstiftning har man då lagt fram men bollats tillbaka av lagrådet. Fortsättning följer...
Sen gav man då Erdogan "frispel" genom att "hänga dockor" och koranbränningar men det är sannolikt av mindre värde.