Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Varför skulle dom hitta ett nytt krig?
Det är USA som är runt och krigar i hela världen.
Hade det inte varit för USA och Nato så hade Putin aldrig gått in o Ukraina.
Klart han hade, ursäkten hade bara varit en annan.

Vilken ursäkt vi nu pratar om? Det har ju förutom "Natos aggressiva expansion" även varit satanism, nazism, biolabb, och att rädda stackars ryssar från folkmord. Jag missar säkert några stycken.

Redigerat:
  • Gilla
Hank_Ö och 10 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Uppenbarligen inte. Se nedan, i Finland får man INTE bränna koranen, det omfattas inte av yttrandefriheten.
Se mitt senare svar. Dessutom står det ”skulle kunna vara”. Inget explicit om koranen.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Klart han hade, ursäkten hade bara varit en annan.

Vilken ursäkt vi nu pratar om? Det har ju förutom "Natos aggressiva expansion" även varit satanism, nazism, biolabb, och att rädda stackars ryssar från folkmord". Jag missar säkert några stycken.
…Humanitär räddningsaktion…

• Gilla
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Se mitt senare svar. Dessutom står det ”skulle kunna vara”. Inget explicit om koranen.
DN:
Finlands polis skulle ingripa och inleda brottsutredning om något brände en koran, bibel, torah eller annan helig skrift på offentlig plats i landet. Att vanhelga heliga skrifter räknas som brott mot trosfriden, uppger finländska Polisstyrelsen för STT.

• Gilla
blackarrow och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
DN:
Finlands polis skulle ingripa och inleda brottsutredning om något brände en koran, bibel, torah eller annan helig skrift på offentlig plats i landet. Att vanhelga heliga skrifter räknas som brott mot trosfriden, uppger finländska Polisstyrelsen för STT.
Så är det nog i de flesta demokratiska länder. Det är Sverige som är extremt här.

E
P Pin skrev:
Nej nej nej. Nu spär du på konflikten. Türkiye heter det ;).

NATO vill snarare ha bosporen. De skulle gärna vara utan Erdogan.
Bosporen - äh - vi har ju På spåret.

Ja, det är ju på modet att byta namn, inga kalkoner eller valar ska det vara längre.

Denna Erdogan är en känslig blomma och får icke mobbas eller dylikt.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det får man inte.
Att bränna koranen skulle räknas som brott mot trosfrid, uppger Polisstyrelsen för STT. Polisen säger att man inte får bränna eller på annat sätt vanhelga skrifter som är heliga för trossamfund i Finland.
[länk]
Sedan tillkommer det här med affärssinne. Vill man förolämpa säljaren av en vara som man själv är beroende av att få köpa så skall man vänta med förolämpningarna tills varan är betalad och avhämtad och kvitto skrivet. Då läser man lusen av honom riktigt ordentligt.
Tydligen är det vissa rikssvenskar som är extremt dåliga på affärer....... och vissa som arbetar för något annat fosterland.

• Gilla
Hank_Ö och 1 till
  • Laddar…
Dom troende verkar inte lita på att "den allsmäktiga och allvetande skaparen, upprätthållaren, förordnaren, och domaren av universum" är kapabel att hantera problemet själv utan behöver hjälp.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Sedan tillkommer det här med affärssinne. Vill man förolämpa säljaren av en vara som man själv är beroende av att få köpa så skall man vänta med förolämpningarna tills varan är betalad och avhämtad och kvitto skrivet. Då läser man lusen av honom riktigt ordentligt.
Tydligen är det vissa rikssvenskar som är extremt dåliga på affärer....... och vissa som arbetar för något annat fosterland.
Om man nu tycker att en dansk med svenskt medborgarskap är rikssvensk…

J Johannes56 skrev:
min det är ett bergrum för att skydda människor så går det inte att spränga bort det. Så skälet var nog inte att en spion hade gett ut ritningen.
Nej det bergrummet jag tänker på var ju vår flygövervakning. Det är allmänbildning må jag tycka då vi hade en svensk spion =)
Det bergrummet hade varit utmärkt att öppna för att skydda människor för det är gigantiskt och massivt. Det lades ner pga att ryssen fick ritningarna över det och fick veta vad där fanns.

D Dilato skrev:
DN:
Ok då är det så

Om jag flyttar till Finland startar jag ett eget trossamfund- på pin kiv, där Pin är den absoluta religiösa härskaren i min sekt vilket beskrivs i ett manifest som då är heligt och icke kränkbart. Eller på pin Kiev, eller pin Kyiv. I manifestet ska jag kränka allt jag inte gillar. Vilks är min profet. Allt detta under okränkbarhetens flagg.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
J
R Rkarlsson skrev:
Nej det bergrummet jag tänker på var ju vår flygövervakning. Det är allmänbildning må jag tycka då vi hade en svensk spion =)
Det bergrummet hade varit utmärkt att öppna för att skydda människor för det är gigantiskt och massivt. Det lades ner pga att ryssen fick ritningarna över det och fick veta vad där fanns.
Du tror det är bättre att 10.000 människor springer ut på gatorna och ner i ett bergrum när det kommer robotar i en satans fart. Det är ju inte andra världskriget längre där man flyger och släpper bomber.

Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Varför skulle dom hitta ett nytt krig?
Det är USA som är runt och krigar i hela världen.
Hade det inte varit för USA och Nato så hade Putin aldrig gått in o Ukraina.
Du hänger för mycket på riks

• Gilla
fremax och 10 till
  • Laddar…
Vi hade lugnt och sansat kunnat ansluta till NATO för 20/30 år sedan men då skulle allt svennebanan vara neutrala. Som någon som varit pro NATO hela mitt liv så bara skakar man på huvudet över idiotin. Nu ska banan fatta. Hade ju varit väldigt bra om banan kunde varit smart lite proaktivt.

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du hänger för mycket på riks
Nä väldigt lite jag tittar på dom. Men om Nato hade varit för fred vore det väl bättre att fredsmäkla än att mata Ukraina med vapen.

• Haha
Huddingebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.