Hej,
Vi har ett ventiliationsrör (se första bild) som går från ett rum ut till hallen bredvid. Min fråga är om jag kan ta bort det röret i rummet och sätta dit en ventil i taket istället (likt en sån som finns i hallen) och plugga hålet ut till hallen.
Vi har ett ventiliationsrör (se första bild) som går från ett rum ut till hallen bredvid. Min fråga är om jag kan ta bort det röret i rummet och sätta dit en ventil i taket istället (likt en sån som finns i hallen) och plugga hålet ut till hallen.
Kan och kan, men då går ju ventilationen inte länger ut i hallen utan i det rummet där du sätter takventilen.Z Zer00x skrev:
Sen varför det är kopplat som det är nu kan man ju fråga sig, om det nu redan sitter en ventil i hallen dvs - den kanske i sin tur inte är inkopplad ?
Förutom ventilen i hallen som är kopplat till röret så finns det ingen ventilation där. Men det är en liten hall på ovanvåningen som jag tänker inte behöver ventilation. Dessutom har ett grannradhus ingen sådan lösning som jag beskriver i originalinlägget utan de har en ventil i rummet och inget rör ut i hallen.klaskarlsson skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Borttagning av ventilationsrör med asbest / eternit, rimlig kostnad?
Miljö & Hälsa -
Ta bort ventilationsrör, badrum, källare
Badrum -
Ta bort ventilationsrör, källarbadrum
Badrum -
Hur tar man bäst bort eternit-ventilationsrör?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur tar man bäst bort eternit-ventilationsrör?
Byggmaterial & Byggteknik