57 495 läst · 173 svar
57k läst
173 svar
Sveriges MINST prisvärda produkter
Medlem
· Östergötland
· 9 inlägg
Mitt bidrag blir extremt överprissatta kablar till exempelvis högtalare: https://www.hifiklubben.se/kablar/hogtalarkabel/audioquest-oak-hogtalarkabel/
Här har vi 2 meter kabel till priset 24 998 sek, det bör avskräcka varje person som har läst grundläggande fysik.
Här har vi 2 meter kabel till priset 24 998 sek, det bör avskräcka varje person som har läst grundläggande fysik.
Medlem
· Stockholm
· 7 315 inlägg
https://www.svalander.se/shoppen/kablar/furutech_flux-serienghoti skrev:
Ja den är ju dubbelt så dyr, fanns både ljudkabel och nätkabel
Och man kanske kan förstå att vissa, med obegränsat med pengar, går på skrivningar som: "Ljudet
Mixen mellan guld- och silver-partiklar och mängden skvalenolja som används när ledaren tillverkas påverkar ljudets egenskaper och man har provat och lyssnat sig fram tills man hittade den perfekta mixen.
Den slutliga "tunade" kabeln har en mycket bra balans av de egenskaper som Furutech är kända för. Hög upplösning och en mycket tyst bakgrund, förbättrad rumsuppfattning, ett musikaliskt och tilltalande mellanregister, tight och kontrollerad bas med extremt bra kraft och dynamik."
Men för strömförsörjningen !!??
Vilka argument försöker dom där !?
/K
Dra åt helskotta!gaidin skrev:
Jag började titta efter publiceringsdatumet på artikeln men inte var det första april heller. Hur är det möjligt att producera en sån produkt? Tja, folk betalar uppenbarligen så.....
Enda slutsatsen som är rimlig att dra från att folk kan tänka sig att betala 100kr/chips är att folk har för mycket pengar.
Det är en reklamjippo. väldigt begränsat upplaga och hela intäkten går till välgörenhet. Så visst finns det några (öl)nördar som vill ha det i vetskap att pengarna går till välgörenhet.tommib skrev:
Sedan är det billigt reklam för bryggeriet som kommer att få massor med uppmärksamhet i (sociala) medier
Nja, med tanke på att jag såg de där chipsen första gången i höstas och inte sett dem igen sen, får mig att tvivla på att de kommer att få massor av uppmärksamhet. Det borde de nästan redan fått då.
Men det är en rolig grej.
Men det är en rolig grej.
Markavlopp från Ahlsell:
https://www.byggahus.se/forum/el/292777-hur-kan-hornbach-va-sa-billiga.html?perpage=9999#post2679783
https://www.byggahus.se/forum/el/292777-hur-kan-hornbach-va-sa-billiga.html?perpage=9999#post2679783
Husägare
· Jönköping
· 5 596 inlägg
Ok, alla ni som antingen köper finaste märkesverktyg från början, eller är för generade för att erkänna att ni har liknande erfarenheter som jag. Jag tar tjuren vid hornen, biter i det sura äpplet, och avger bekännelse att jag genom egen empiri kan intyga den totala bristen av prisvärdhet på bl a följande:
* Meec. AAAAARGGGGHHHHHHH. Blotta ordet framkallar konvulsioner.
* En fis-gassvets från Jula. När man tände den blev det snarast kallare runt svets"lågan". I den mån den gick att tända alls.
* Biltemas robotgräsklippare sommaren 2016. Den fungerade inte vid leverans. Minst sagt. Inte heller den handfull sådana som sålts vid samma varuhus, visade det sig. Världens praktfiasko för kedjan, som fick dra in hela rasket. Nåja, jag fick pengarna tillbaka, men slitet med att lägga kabel mm gör ändå att den kvalificerar sig för listan.
* Biltemas blå sticksåg. Jag drar den rakt framåt. Snittet går åt höger. Jag byter till en blå Bosch (men bara efter att jag dragit sönder gängorna i fästen för sågbladet). Plötsligt går snitt och maskin i samma riktning. Vilken lyx.
* Biltemas förbaskade grovdammsugare. Den suger. Minst sagt. Dock icke så som Biltema avsåg.
* En liten sketans rörnippel på Beijer. HUNDRA SPÄNN. Utvecklingskostnaderna måste varit astronomiska för en liten metallklump med två gängor och hål i mitten.
* Einhell. Se "Meec" ovan.
* Biltemas blå trekantsslip. Duger inte ens som dörrstopp. Prisvärdet på den är snarast negativt, dvs man borde få betalt för att köpa den. Åtminstone för milkostnaden som uppstår när man tar den direkt från varuhuset till återvinningsgården.
Kommer säkert på mer...
* En fis-gassvets från Jula. När man tände den blev det snarast kallare runt svets"lågan". I den mån den gick att tända alls.
* Biltemas robotgräsklippare sommaren 2016. Den fungerade inte vid leverans. Minst sagt. Inte heller den handfull sådana som sålts vid samma varuhus, visade det sig. Världens praktfiasko för kedjan, som fick dra in hela rasket. Nåja, jag fick pengarna tillbaka, men slitet med att lägga kabel mm gör ändå att den kvalificerar sig för listan.
* Biltemas blå sticksåg. Jag drar den rakt framåt. Snittet går åt höger. Jag byter till en blå Bosch (men bara efter att jag dragit sönder gängorna i fästen för sågbladet). Plötsligt går snitt och maskin i samma riktning. Vilken lyx.
* Biltemas förbaskade grovdammsugare. Den suger. Minst sagt. Dock icke så som Biltema avsåg.
* En liten sketans rörnippel på Beijer. HUNDRA SPÄNN. Utvecklingskostnaderna måste varit astronomiska för en liten metallklump med två gängor och hål i mitten.
* Biltemas blå trekantsslip. Duger inte ens som dörrstopp. Prisvärdet på den är snarast negativt, dvs man borde få betalt för att köpa den. Åtminstone för milkostnaden som uppstår när man tar den direkt från varuhuset till återvinningsgården.
Kommer säkert på mer...
Jag kan ta de flesta kommentarer på lågprismärkena ovan och applicera dem på bättre märkens låg- och mellan-prisprodukter också. Exempelvis en Sticksåg från Black&Decker och en grovdammsugare från Alto, en högtryckstvätt från Alto och jag vet inte hur många skruvdragare från flera olika kända märken. Skruvdragarna har jag idag från Black&Decker och just de två nuvarande skruvdragarnaverkar faktiskt ha batterier som håller mer än ett år - men det kan vara att batteriutvecklingen äntligen nått upp till en anständig nivå också...ricebridge skrev:Ok, alla ni som antingen köper finaste märkesverktyg från början, eller är för generade för att erkänna att ni har liknande erfarenheter som jag. Jag tar tjuren vid hornen, biter i det sura äpplet, och avger bekännelse att jag genom egen empiri kan intyga den totala bristen av prisvärdhet på bl a följande:
Kommer säkert på mer...
Hmm märkligt...ricebridge skrev:Ok, alla ni som antingen köper finaste märkesverktyg från början, eller är för generade för att erkänna att ni har liknande erfarenheter som jag. Jag tar tjuren vid hornen, biter i det sura äpplet, och avger bekännelse att jag genom egen empiri kan intyga den totala bristen av prisvärdhet på bl a följande:
Kommer säkert på mer...
Själv är jag VÄLDIGT nöjd men Meec verktygen jag har... tycker dom är väldigt prisvärda!
Smaken är som baken...
Jag fick en Meec tigersåg av en kompis (ny) och den är inget man använder öht. Den skakar mer än vad bladet gör och händerna somnar fortare än det tar att byta blad...Da9911 skrev:
Se där. Jag har en grå Meec (dvs den billigare varianten) tigersåg och tycker den funkar utan problem. Har haft den till att riva innerväggar av både trä och lättbetong, kapa armeringsjärn och såga spår för elrör i lättbetong, utan problem. Till det jag använder den till har jag svårt att se större förbättringar i produkten, men jag kanske gjort för enkla grejer?Tokslut skrev:
Priset, tror det var 350 kr, var det definitivt inget fel på.